Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 20:28   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?

Vi skal jo som noen av dere sikkert har fått med dere, flytte på oss over sommeren.
Ikke langt, men ut av dette området.

I den forbindelse har jeg begynt å tenke på hva jeg kommer til å savne med det å bo her. Misforstå meg rett, jeg gleder meg helt vanvittig masse til å flytte inn, men det er jo alltid litt vemodig å flytte om man har trivdes der man har bodd.

Jeg kommer nok til å savne et hus i vater, siden vi flytter inn i et eldre hus.
Jeg kommer også til å savne utsikten. Både utover dalen, og over gaten der naboen rett som det er arbeider i bar overkropp.
Jeg kommer til å savne enkelte naboer veldig, og andre mindre.

Og så er det en ting jeg både kommer til å savne, og være glad for å slippe. :rar: Vi bor nå i byggefelt, og jeg kommer til å savne at det er så enkelt å møte andre folk. Feks når jeg er ute og går tur. Men samtidig elsker jeg tanken på å kunne gå og gå uten å måtte hilse, og stoppe for å prate med alle. Feks om jeg er sur en dag.

Kommer vel på mer etterhvert kanskje.

Dere da?

Gammel 08-05-11, 20:32   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har flyttet på dere; Hva savner dere med det forrige bostedet?

Savner ingenting. Absolutt ingenting! Og alt jeg savnet i gamlehuset har jeg i nyhuset.

Gammel 08-05-11, 20:37   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Å kunne gå til sentrum. Ellers ingenting. Her kan vi være ute hver dag, hele året uten å være redde for luftforurensingen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 20:38   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner Oslo!

Jeg savner Akerselva, Sagene, cafeene, pubene, bymiljøet - jeg savner å bo i en by.

Men du verden - jeg elsker det faktum at her jeg bor når, kan jeg åpne utgangsdøra og si til både Guttunge og katte - "UT!"

Gammel 08-05-11, 20:40   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt

Gammel 08-05-11, 20:50   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner at det alltid var skokker av unger på lekeplassen. Her vi bor nå, i en annen bydel i oslo, er det veldig mange av nabobarna som går på veldig mye aktiviteter mange av ukedagene, og er lite ute på lekeplassen.

Gammel 08-05-11, 20:51   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ingenting.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 20:55   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner byen. Følelsen av å kunne være fullstendig anonym, friheten av å kunne gå til sentrum, alle tilbudene. Jeg savner byen intens og kommer derfor til å flytte tilbake om noen år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:01   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ingenting.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:04   #10
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Savner ikke en dritt nå er jeg hjemme.

Gammel 08-05-11, 21:05   #11
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner å kunne dra til byen en kjapp tur. Nå bor vi to timer unna by, alle veier. Ellers så savner jeg ikke mye.

Gammel 08-05-11, 21:19   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ingenting, jeg flytta hjem igjen

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:20   #13
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flyttet helt til andre siden av landet, og jeg savner masse.

Savner vennene og familien som "ble igjen", å bo i en stor by (etter norsk målestokk, riktignok), en kinosal som viste mer enn én film i måneden, saltvann og restauranter som serverer annet enn kebab.

Men alt i alt trives jeg voldsomt mye bedre her.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:28   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke en ting jeg savner fra Hakadal.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:31   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Dere som ikke savner noe, trivdes dere ikke? Eller er det bare så suverent bra der dere bor nå at det overskygger alt?

JEg kommer til å savne denne plassen. Vi bygde huset selv, har mange koselige naboer, osv osv. Men heldigvis flytter vi ikke lengre enn at det faktisk går an å slenge seg på sykkelen om man er litt sprek.

Der vi bodde forrige gang, der fikk jeg ikke noe spesielt forhold til plassen egentlig. Men til byen. Den savner jeg. Men ikke gaten vi bodde i.

Gammel 08-05-11, 21:32   #16
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi flyttet fra leilighet til hus, det eneste jeg savner er hvor enkelt det er å ha en helt ny oppført leilighet kontra et hus fra 70-tallet, der er ALLTID noe å gjøre; male, klippe plen, luke, fikse og ordne. Mens i leiligheten var alt nytt og flott og vi hadde gartnere og vaktmester til å ta seg av det meste. Men jeg vil aldri bytte tilbake!! Elsker å bo her vi bor nå, naboene og huset og alt!!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:33   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg savner bedre utvalg på alle områder(klær, mat, ting og tang), jeg savner og være mer anonym.

Gammel 08-05-11, 21:35   #18
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg savner de Beste Naboene og lekeplassen rett utenfor døra. Og noen venner jeg fikk sett altfor sjelden. Men nå har jeg tatt med meg familien til mitt gamle hjemsted, og har det rett og slett så bra jeg tror det er mulig å ha det i småbarnsmor-som-er-mye-gressenke-tilværelsen. Familie i nærheten er rett og slett gull. Nå, hvertfall.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:35   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og her sitter jeg i hammocken i kveldssola, ser utover grønn mark, bondegård, hører fuglekvitter og har togstasjonen til Oslo (20 min m tog) rett borti gata. Har hatt visning nr 2 i dag... 1.klassingen min kom hjem etter en fin dag på Tusenfryd (med kjæresten sin! og broren hennes), og så det stod Til Salgs på huset vårt. Han fikk full panikk, selv om vi har snakket om dette, og han har vært med på visninger osv. Han har vært på glid noen ganger, men nå gikk det helt opp for ham. Gråt og skrek "Jeg vil ikke flytte" flere ganger og rev ned plakaten....

Her er det jo ren og skjær idyll, og det er mye jeg vil savne. Gode naboer, store og små, nærhet til det meste.
Hva vil vi ikke savne? Det er det jeg sitter og filosoferer over inni hodet.

Det verste er at vi ikke vet hvor vi skal flytte, i den nye byen.
Bank sa "Selg først, så ser vi an endelig egenkapital og ser på mellomfinansiering". Eller kjøp noe mye billigere.

Dette er drittøft, og idag har jeg lyst å avlyse siste visning og bli boende.
Men det går i perioder. Jeg vil så gjerne vite at vi kommer til å sitte igjen med en deilig villa med masse unger i hagene rundt og "Ikke savne noe av det vi hadde" og være glad for valget vårt.

Men alt til sin tid, kanskje, vi ser at andre også etterhvert skal flytte fra den idylliske rekkehusgrenda vår. Man kan ikke bare klamre seg fast til det trygge kjente. Tror tiden er inne for å ta noen sjanser, før barna blir for store. Jeg må se det for meg: At det blir bra, vi kommer til å stortrives dit vi kommer. Men nå elsker jeg her, hjemme. Sukk.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:37   #20
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Og jeg savner IKKE bilkøene og trengsel overalt. Og at alt tar så mye tid. :har flyttet fra storby til bygd i vest:

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.