Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Oppussing av gang, hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 14:37   #1
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Oppussing av gang, hjelp!

Vi har hus fra 20-tallet, det er et evig prosjekt. Nå har vi en snekker her og han er i gang med å rive i gangen (). Vi har ikke fått lagt så mange planer, men hva bør man tenke på ved oppussing av en gang? Noen gode tips?

Det er en stor gang, først en yttergang som er helt strippet nå, en innergang som vi har gjort kortere med en vegg slik at vi får et rom bak til støvsuger ol, der er det også dør og trapp ned til kjeller. Dør til kjøkken også fra innergangen.

I innergangen, som vi i skrivende øyeblikk tenker å skille fra yttergangen med en skyvedør (er det forresten lurt? vi innbiller oss det...) går det trapp opp til 2.etg. Trappa skal pusses opp, tenker sisal i trinnene og ellers maling. Videre oppover er det en laaang vegg med et vindu i 2.etg og en ny gang der oppe, jada! Foreløpig har vi bestemt at vi plater alle gangene, men hva gjør vi deretter? Vi vil ikke ha panel, det var det vi hadde før. Bare male er jo enklest, men jeg har lyst på tapet, kanskje en litt stilig en på den lange veggen, men hvor holdbart er nå egentlig det inntil trappa?

Jeg har også 3 flotte STORE gamle tavlekart, ubrukte sådanne, og kunne tenkt meg å ha ett av disse på en vegg: lime og sette list rundt. Men er det teit? Kartene er fargesterke og ett av dem er fra Europa før 1. verdenskrig.

Uff, jeg vet ikke -og ikke har jeg tid til dette, heller...

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.