|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Jeg la merke til at jenter uansett alder hadde bunad/festdrakt på i dag. De fleste guttene så imidlertid ut til å gå i dress etter 1. klasse. Stemmer dette? Jeg synes festdraktene er så fine! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Storebarna her (gutt og jente) sluttet med festdrakt når de begynte på skolen, etter eget ønske.
|
|
|
#3 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Fra første klasse var det slutt på bunad til gutten vår. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Storebror går i andre klasse og jeg antar at i år var siste gang han gikk med festdrakten sin. Han liker den, og liker å være lik pappa'n, men han var nesten den eneste gutten som var så pyntet som det.
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Nå er jo min eldste like gammel som min, men jeg tror ikke han skal ha festdrakt flere ganger. Om han ikke selv ber om det da.
|
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Min tredjeklassing gikk uten festdrakt for første gang i år, han nektet plent.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?T. hadde gått med bunad/festdrakt om han hadde fått det av oss. Men vi syns det er greiere om han går i dress ...
|
|
|
#9 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Min kar nektet å kle på seg festdrakten sin da han var 5 år. etter det finbukse og skjorte.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?her var det mange gutter på lillegutts alder (8) og størrelse i festdrakt, og han føler seg så fin i den. Så han blir nok å fortsette |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Hvertfall opp til 3. klasse er det endel med festdrakt/bunad her. De som har ekte bunader bruker dem lenger. Og de med pappaer med bunader.
|
|
|
#12 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Storebror sin bunad var for liten i år, og han ville ikke ha ny bunad. Så i år ble det "gammelkaill-bukse", Emil-skjorte, skjerf og dongryjakke. Han var kjempefin.
|
|
|
#14 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?5. klassingen har festdrakt, og er fremdeles glad i å gå i den. I dag ble det korpsuniform i stedet. 3. klassingen hadde ikke lyst til å gå i de festdraktene vi hadde hjemme, men han har sett en flott en som han ønsker seg. Den ble for dyr no, så da ble det kul lilla skjorte + penbukse. Sånn ellers tror jeg ikke det var noen av 5. klassegutta som hadde bunad på seg i skoletoget, og ikke mnage av 3. klassingene heller. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Storebror i 5. klasse har festdrakt enda. Pappa'n har bunad og derfor synes storebror at dette er helt greit å bruke... med joggesko 17. mai da selvsagt
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Her var siste gang da han var 6 år i 1 klasse tror jeg. Han kommenterte da at strømpene og mønsteret nederst på buksa var jentete. Han er veldig glad i dress m slips.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Lillebror på 2.5 sa i dag at han også ville gå med bunad slik storesøster gjorde, så til neste år skal han få tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Min 4-åring nektet i dag, men jeg fikk lurt ham inn i den. Jeg håper han vil gå med festdrakt en god stund, han er fin med den han hadde i dag med rød vest. Når du sier det - det var nok ikke mange over 3. klasse av gutta som hadde festdrakt i dag.
|
|
|
#19 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor gamle har småguttene vært når de slutter med bunad/festdrakt?Herremannen har nektet plent siden siste året i barnehagen; han blir gal bare ved tanken på noe som kan klø. Jeg så ingen gutter på trinnet hans (4.) med festdrakt eller bunad i dag, bortsett fra en gutt med en jakke med bånd i "samiske farger" på kragen (han hadde dog vanlige klær ellers og jeg er ikke sikker på om jeg hadde koblet hvis jeg ikke hadde sett moren, som hadde på kofte).
|
![]() |
|
|