|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Sv: LesetidDet varierer hos meg og i helgene om vi ikke har noen planer, leser jeg gjerne to timer om morgenen og en time eller to på kvelden. Vanlige hverdager leser jeg vel omtrent en-to timer hver dag, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: LesetidDet varierer veldig hos meg og.
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LesetidEn halvtime til jobb og en halvtime fra jobb. Dvs. 1 time på hverdager, 5 timer i uken.
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: LesetidEtter at jeg slutta å lese skjønnlitteratur på toget til og fra jobb (17 minutter hver vei) har det blitt mer begrenset her, dessverre. Jeg kan kanskje finne på å lese en halvtime mens ungene ser barne-TV, og så kanskje en time om kvelden etter at de har lagt seg. Stadig oftere prioriterer jeg imidlertid å trene i stedet. I praksis er det neppe snakk om mer enn en halvtimes lesing om dagen i snitt for tida.
![]() |
![]() |
#6 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: LesetidJeg er nokså avhengig av å lese ut hele boka i ett jafs, derfor begrenser lesinga mi seg til helger og ferier. Ellers leser jeg mest faglitteratur og har stort sett hjemmearbeid hver kveld, det tar piffen fra romanlesinga.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LesetidEn snau time om dagen, av og til mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: LesetidEn halvtimes tid om kvelden på hverdager, gjerne mer i helgene. Unntak i ferier, da blir det oftest mer.
![]() |
![]() |
#9 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LesetidJeg leser vel i gjennomsnitt i underkant av en time på sengekanten hver dag,men den siste uken har jeg lest en times tid på dagen også. Leste "Hodejegerne" av Jo Nesbø,og klarte ikke legge den fra meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: LesetidKanskje en time sammenlagt? Jeg leser stort sett kun på senga, men er boken ekstra spennende, tar jeg den med meg overalt, også på do.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LesetidJeg leser stort sett på senga, minst en time, men gjerne både to og tre, da jeg har vansklig for å legge de fra meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: LesetidDet varierer voldsomt. Jeg har som oftest 2-3 bøker liggende rundt omkring, en på soverommet, en på badet (som jeg leser når jeg bader selv eller ungene bader) og en i stuen. Jeg plukker en av dem opp når jeg ser at det byr seg en mulighet. Noen dager er det få minutter, andre dager mange timer.
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: LesetidEr boka spennende, blir det gjerne et par timer på dagtid i helgen. Er den bare OK, men jeg har bestemt meg for å lese den, blir det bare lest ca. en halvtime hver kveld. Leser mer om sommeren, naturligvis. Da leser jeg som regel en bok i uken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: LesetidJeg studerer jo, så det blir mest fagstoff. Men det hender jeg leser en skjønnlitterær bok også, men det blir ikke mer enn to timer på en uke. Sniker inn noen minutter her og der. Men lydbøker hører jeg på ca en time pr dag. Geniale greier.
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Lesetid
Jeg leser som oftest mindre i feriene, og det kan kanskje ha en sammenheng med alderen på barna mine (samt at det har trengt de daglige togturene for å holde driven i lesinga).
![]() |
![]() |
#18 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LesetidJeg leser nå jeg har lyst. Om jeg holder på med en god bok, kan alt annet vente.
![]() |
#19 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Lesetid
Jeg tar buss eller bil til jobb, så det er litt vanskelig å lese da. (Bussturen varer ikke spes.lenge heller.) Og alderen på barna har helt klart noe å si. Deilig med barn man ikke trenger å fotfølge, og som gjerne slenger seg ned sammen med deg og leser Donald eller Harry Potter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LesetidSom flere her så leser jeg enda mer på sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|