|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hva hadde du vektlagt ved boligkjøp?Hva ville vært viktig for deg hvis du skulle kjøpt ny bolig i dag? |
![]() |
![]() |
#2 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Jeg vektla at det ikke skulle være behov for omfattende oppussing med det første, og at det var liten tomt med tanke på gressklipping/snømåking siden jeg er alene. Ellers var det viktig at det var samme skolekrets som før.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Det med samme skolekrets spørs det om vi klarer, for jeg har ikke 5 mill |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Skolekretsen ønsker vi å beholde. Jeg ønsker meg et hus som har en god romløsning, 4 soverom og kjellerstue. Og et godt vaskerom som ikke ligger i kjelleren. Og så vil jeg at huset ser ut som et vanlig hus, ikke et kråkeslott av snåle påbygninger.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Da vi kjøpte hus hadde vi allerede bestemt oss for hvor. Listen min med krav til huset så slik ut, i nokså upriortert rekkefølge:
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Masse plass, god stand og bra beliggenhet. Litt kjøring fulgte med da jeg valgte å bosette meg, det er helt greit. Også hage med plass til å løpe og med gjerde rundt hele så ungene kan drive friere ute. |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Vi har ikke skolebarn, så skolekretsen tenker vi ikke på.
![]() |
#8 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Da vi kjøpte i 2009 var dette listen:
![]() |
#12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Alle rom, Maxine?!
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Hvis man f i k k låne så mye så. Man får vel max låne 3,5 x årsinntekt? Det er jo fort gjort å regne ut at vi aldri vil kunne kjøpe hus i dette området |
![]() |
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Jeg ville ikke ha satt innholdet i boligen foran beliggenhet. For meg er beliggenhet det aller viktigste. Jeg er ikke interessert i å bo et annet sted enn der vi bor, så da fikk nok heller huset ha blitt kompromisset.
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Location, location, location |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Hvis jeg skulle kjøpt hus nå, måtte det først og fremst ha ligget på en tomt jeg hadde likt. Så beliggenheten hadde vært viktigst. Og at tomten hadde vært stor nok siden vi har 16 mål nå ;-) Ikke hvor, men "hvordan". Vi bor sånn til at vi uansett må kjøre 30 minutter for å nærme oss et sted å jobbe, så det er ikke noe problem. Men mer enn 45 minutter unna vet jeg ikke om jeg hadde flyttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Vi er på husjakt og det vi vektlegger mest er beliggenhet. Ønsker ok størrelse på tomt, relativt sentralt i forhold til skole, bussholdeplasser og butikker. For meg er det også viktig at det ikke er for langt unna marka, og jentas besteforeldre.
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Vi kjøpte hus i fjor sommer. Det er for så vidt ikke Drømmehuset™, men det er ikke så verst heller. Beliggenheten er mer eller mindre perfekt, og det var mest det som avgjorde. Før bodde vi i et rekkehus vi var veldig fornøyde med, men vi ønsket oss større hage, litt mindre trafikk, både av biler og folk, og gjerne litt mer plass når vi først skulle flytte. Rekkehuset var helt nytt, så vi måtte nødvendigvis fire litt på standarden på bad og sånt - det skal godt gjøres å få nybygg med denne beliggenheten pluss stor nok tomt. Det blei verken vegghengt toalett eller egen utgang fra vaskerommet, men vi har fått en del annet i stedet.
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?Beliggenhet og at vi hadde hatt nok penger til overs så vi kunne sette bort alt som eventuelt måtte gjøres.
![]() |
#20 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva hadde du vektlagt ved huskjøp?En sinnsyk sjøutsikt og max fem minutt til barneskole på barneben og innen 30 min pendling. Man kan alltid fikse på selve huset men ikke tomta. Og mellom et og halvannet mål tomt. Og mye barn i området som barna våre har gangavstand til.
![]() |
|
|