Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man ha ett møbel i høyglans?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 10:27   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man ha ett møbel i høyglans?

Jeg trenger en lav kommode/skjenk som skal doble som oppbevaringsmøbel og TV-benk (det er mulig jeg henger TV-en på veggen over, men jeg trenger noe under uansett).

Det står nå mellom disse:

Bjursta fra Ikea, i eikefiner

Radius fra Skeidar

De ligger på omtrent samme pris for tida; sistnevnte er på salg. Bjursta ser egentlig ut til å være spot on, men det er 70 mil til nærmeste Ikea og det skaper jo visse problemer både ift frakt og at jeg ikke får sett den live. Skeidar har vi i byen. Men blir det veldig rart å ha ett høyglansmøbel når jeg har eik spisebord, planer om å kjøpe eik salongbord, og hvit kjøkkeninnredning fra Ikea som ikke er høyglans? Det er snakk om en L-formet åpen løsning, der kjøkken og kommode vil ende i hver sin ende. Ca midt mellom har jeg en stor reol fra BBB som pr i dag er furu men som jeg skal male hvit - kanskje i sommer.

Jeg bør vel presisere at jeg liker høyglans, jeg er bare usikker på om det vil passe inn hos meg.

Gammel 21-05-11, 10:36   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha ett møbel i høyglans?

Jeg likte best den over. Selv drømmer jeg om en gammel skjenk fra 50-tallet til å bruke som tv-benk. Jeg er en sucker for retro. Har lett på Finn, men finner ingen kule.

Jeg ville nok heller hatt ETT møbel i høyglans enn å ha høyglans overalt.

Gammel 21-05-11, 10:38   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan du - det er kun stuebordet vårt som er i høyglans her per nå. Men, jeg liker skjenken fra Ikea best, vi har samme, bare i brunsort.

Gammel 21-05-11, 10:41   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ja, det kan du - det er kun stuebordet vårt som er i høyglans her per nå..

Samme her.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 22:03   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har tv-benk i høyglans, ellers en del eik. Syns det er fint å bryte litt opp, jeg er ikke fan av en stue møblert med møbler i samme serie.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 22:05   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan du fint. Men den øverste benken er finere.

Gammel 21-05-11, 22:19   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forsket og funnet ut at den hvite utgår. Den ser høyere ut på bildet, men det er bare 14 cm fra gulvet til bunnen. Siden den må gå over en stikkontakt som slutter 24,5 cm over gulvet er den bare å glemme. Synd egentlig, for jeg har mer bruk for skuffer enn skap (den skal erstatte en høy kommode som står i veien nå, skal ikke brukes som skjenk).

Så var det hvordan jeg skal få en Bjursta fra Trondheim til Bodø uten at den blir dobbelt så dyr. Blir den det, kan jeg nesten like gjerne kjøpe denne på Skeidar, selv om den er betraktelig dyrere enn de andre:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.