|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Jeg kjøpte barkduk på plantasjen. Det står på at den skal slippe gjennom vann. Jeg har lagt jord først, så duk, så driver jeg og legger hvit grus på toppen. Men - duken slipper jo ikke vannet gjennom. Det blir liggende i dammer. |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Kan det være at jorda under duken blir for kompakt av presset fra grusen, og at det er derfor vannet ikke slipper gjennom?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Nei, jeg prøvde å løfte på duken der det er vann, og den er helt tørr på undersiden. Ikke er jorden hardt pakket heller - det er i et blomsterbed. |
![]() |
![]() |
#5 |
Tøff i frakk
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Har du noe igjen av duken som ikke er under grus, så du kan sjekke at den faktisk slipper gjennom vann når den er alene? Heng den over en bøtte eller noe slikt, og hell på vann.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Men barkduk er vel for (lett) bark? Og bark trekker til seg vann?
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Hm. Det står barkduk på den. Det renner ikke vann gjennom den om den er alene heller, nei. Den er tett som bare fy. |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Næh. Du er flink. Det er du.
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Jeg ville tatt en prat med Plantasjen da, om den ikke slipper vann igjennom i det hele tatt.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Hva er hemmeligheten bak barkduk?Men de sa at den kunne være under grus også. |
![]() |
![]() |
|
|