|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
nygift
|
Hva har barnet i nisteboksen i dag?Prøver å ha en variert nisteboks, og også andre ting en brødskiver i, til gutta.
|
|
|
|
#2 |
|
nygift
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Morgendagens nisteboks kommer til å innholde:
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Jeg aner ikke, men sikkert skiver med forskjellig pålegg (prim, leverpostei, salami og hvitost) og en gulrot. :trenger visst også inspirasjon: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Her går det i skiver, men sender ofte med litt frukt eller en yoghurt i tillegg. Eller knekkebrød (mine spiser helst uten pålegg). Det sendes også iblant med minioster (type Babybel), kald pasta, småpølser, kjøttboller, coctailtomater og sylteagurk i mengder til eldste. Dette er ofte som en liten ekstra smakebit, brødskivene er hovedddelen. Nå er også mine 2 og 4, mye mulig det blir mer variert når de blir større. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?3 grovbrødskiver med leverpostei, kaviar og prim samt minigulerøtter. Av og til jordbær eller druer istedenfor gulerøtter.
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Når det gjelder pålegg er storesøster urokkelig. Hun skal ha baconost. Så hun får 4 skiver baconost, 2 bixit-fullkornkjeks og litt oppskåret vannmelon.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Garantert to brødskiver hver med selvvalgt pålegg. Hvis jeg får tippe er det rødvinssnabb til eldstemann og leverpostei til toern. Og et eple delt i biter på deling, samt minigulrot og druer. Same procedure as every week.
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Ei med leverpostei og ei med nugatti. Ingen pepperkakeformer, assorterte cherrytomatar eller minipai med asparges.
|
|
|
|
#10 |
|
Einsam
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Guttungen har to skiver. Med ost og kaviar for tiden.... Han får frukt på skolen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Minstemann har alltid tre skiver med makrell i tomat. Han varierer av og til med kaviar, eller ost/makrell eller ost/kaviar. Han velger selv hver morgen. De to eldste smører sin egen niste. Som regel to skiver med kjøttpålegg eller leverpostei.
|
|
|
#12 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Grovbrød med prim, salami, gulost og syltetøy + youghurt. Ikke veldig fantasifullt, men ikke så mye han liker heller. Hender han får med middagsrester.
|
|
|
#13 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?I morgen er det 2 biter hjemmelaget pizza + polarbrød med ost. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Jeg glemte å kjøpe inn brød til i morgen, så jeg har bakt spelthorn med skinke og ost til niste i morgen. *stolt*
|
|
|
|
#15 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?De to eldste får (lager selv) to brødskiver hver med valgfritt pålegg (valgfritt inkluderer ikke nugatti og syltetøy |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Mine elsker forsåvidt middagsrester til lunsj, men liker ikke kald mat. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?I morgen får frøkna en salat bestående av isberg, avocado, agurk, mais og tacokjøtt (dette varmer hun i micro på skolen), samt litt hvit ost. Som dressing har hun seterrømme, og hun får 1/2 fin baguette til. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?Lillesøster har to skiver med selvvalgt pålegg. I dag en med prim og en med hvitost. Og så ha hun oppskåret gulerot, reddik og agurk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva har barnet i nisteboksen i dag?3 brødskiver,to med leverpostei og en med salami. 1 bananyoghurt og en boks med tomater og agurkskiver.
|
![]() |
|
|