![]() |
#1 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Citroen C4 picasso 7-seterEr det noen som har noe å si om disse ? Jeg har en Opel Zafira 2007 modell som jeg vurderer å bytte inn i en C4 picasso 2009 modell, automat. Noen som har erfaring med denne, eller noen formening om dette er et lurt bytte? Sist redigert av gnuri : 27-05-11 kl 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seteringen? (ikke utålmodig i det hele tatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterJeg kan ikke si noe om selve byttet, for jeg aner ikke hvordan Zafiraen er. Jeg kan bare si at vi har Picassoen og jeg er veldig glad i den. Den har god plass, fantastisk utsyn, mange smarte løsninger og vi har ennå ikke hatt noen feil på den av graverende art. Det verste er at lyspærene går litt ofte, og vi merker også at vi gjerne skulle hatt litt mer drakraft ved forbikjøringer. Vi har 110 hester EMG. |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterGlemte å si at vi kjøpte vår i 2007. |
![]() |
![]() |
#6 |
Einsam
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterJeg har en liten C4, og har også hatt fire lyspæreskifter foran på under to år. Men, da lærer man jo å gjøre det sjøl |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterJa det er et av ankepunktene jeg har. Zafiraen er 1,9, og Picassoen bare 1,6. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterDu må nesten prøve med henger, må du ikke? |
![]() |
![]() |
#9 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterHehe- det blir litt vanskelig, for det er ikke hengerfeste på i utgangspunktet, men de setter på dersom jeg kjøper bilen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterJeg venter i spenning på flere meninger. Jeg skal tenke i noen dager, men det frister. Den hadde gått bare 35000, så den er ikke masse kjørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterVi har ikke hatt noe problemer med automatgiret. |
![]() |
![]() |
#13 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterVi har Grand C4 Picasso (Exclusive), og jeg er veldig fornøyd! Super å kjøre, og med mange fiffige løsninger.
![]() |
#14 |
Einsam
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seter
Min var nok bare en mandagsgirkasse. Og som sagt tok Citroën det som reklamasjon, var heldig og traff på en takstmann som hadde vært borti problemet før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterVi har en sånn, men ikke med automatgir. Har hatt den i snart 3 år og er fornøyde. Har hatt problem med heving/senking, men fikk fikset det på garantien. (Ikke helt uten problemer....)
![]() |
#16 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterJeg er jo litt redd for at de baksetene er enda mindre enn Zafiraens. Vi er som regel 6 stk. i bilen, så de må brukes daglig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bare sær
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterJeg har leid både Zafira og Citroen C4 i Spania, så erfaringen er jo ikke langvarig, men ut fra de korte ukene opplevde jeg Citroen'en som mye bedre. Stor bil som likevel var relativt lett å kjøre (men vrien å parkere i spanske parkeringshus).
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterDe er små de baksetene, det må jeg si. Det går fint med eldstemann på snart ti baki der, men eldre barn blir litt vanskeligere. |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seter
Motorvolum betyr nødvendigvis ikke noe. En moderne 1.6-liter kan være mer kraft i en en eldre motor med større volum. Her bør man heller se på da effekt og dreiemoment, og hvordan det evt. føles. C4 Picasso er vel riktignok noe større enn Zafira. De senere år ser man en klar tred i at motorvolumet reduseres, samtidig som effekt og dreiemoment etc. opprettholdes. F.eks. VW har jo gått fra 1.9 til 1.6 i de fleste sine av modeller for det minste alternativet. Ytelsen motoren leverer er imidlertid omtrent den samme.
![]() |
#20 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Citroen C4 picasso 7-seterTakk for svar
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|