|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Hva betyr "heftet"Skal kjøpe den siste trueblood-boka fra cdon, men de har tre forskjellige versjoner av den; innbundet, pocket og heftet. Heftet er billigst, men jeg finner ikke ut hva det betyr? Jeg leser bøker omigjen, og vil helst ikke ha noen som gå opp i liminga. Men utseendet er ikke så nøye. Noen som vet om kvaliteten er ok?
![]() |
#2 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betyr "heftet"Tja, heftet brukes der jeg bestiller innbinding det samme som pocket (jobber i forlag), men jeg vet at bokhandlere bruker heftet om en litt finere form for pocket -gjerne med innbrettscover. Jeg tror innbindinga skjer på samme måte for heftet som for pocket, så forskjellen er vel mer inntrykket av boka enn kvaliteten på jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betyr "heftet"Jeg spurte om dette i en bokhandel en gang, og da fikk jeg til svar at for at en bok skal kunne kalles pocket så er det spesifikke mål for formatet som gjelder (at størrelse i cm ikke må overskrides var det kanskje?), så en heftet bok er innbundet på samme måte som en pocketbok, men gjerne litt større.
![]() |
|
|