|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[skolestart] Første klasse 2011-trådVil dere dele utstyrsliste med meg? Skolesekk, penal, klær osv.osv. Tips til hva man bør kjøpe og ikke minst til ting man bør unngå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådDu trenger sannsynligvis ikke gymbag første året. Her skifter dem ikke før i 3. klasse. Klær er vel av kaliberet du trenger i bhg. Ellers enklest mulig slik at de får det av og på selv. Ikke sikkert de kan få veldig mye hjelp ut i friminutt og slikt.
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi kjøpte penal som var i samme prisklasse som skolesekk |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådJeg har sendt mail og spurt om ungene skal ha pennal. De kunne godt det, men de måtte bruke skolens skriveblyanter. Jeg går ut fra at jenta kommer til å bruke pennalet hun bruker her hjemme, en gammel trusepose fra H&M.
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådPennal med fargestifter og blyant var fint. Ikke tusjer, sa det på vårt foreldremøte.
|
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVær obs på at fargeblyantene i de fleste pennaler er elendige. Lurere å kjøpe gode blyanter separat og bytte dem ut.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådJeg nekter å kjøpe dobbelt sett regntøy og støvler for å ha på skolen. Jeg setter ett sett på skolen, så får sfo hente der hvis de trenger.
|
|
|
#8 |
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådHer tror jeg at 1. klasse har felles garderobe med SFO, så et sett med tøy får holde. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådIkke pennal? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådPepper Lemon: Beckmann, Troll eller Bergans er vel det de fleste har. Viktigste er å prøve sekken på barnet og finne noe som sitter godt på ryggen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådI første klasse er det vel stort sett meldemappe, pennal og en og annen skrivebok som er med hjem.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi har så langt ikke gjort mer enn å bestille skolesekk. Forhåpentligvis er den på vei i posten.
|
|
|
|
#13 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-tråd
Jeg hører hva du sier, og forbrukeren i meg er enig. Men det er ikke gjennomførbart på alle skoler. Noen SFO-er er i andre bygg. Noen skoler har langt imellom SFO og undervisning. SFO er ofte lite bemannet, og om en person skal løpe til og fra og hente regntøy er det i grunnen dårlig tidsbruk. Da må du heller lære opp barnet til at han/hun tar regntøy og støvler med til SFO etter endt skoledag, også får dere ta det med hjem hver dag for så å henge det på skoleplassen neste morgen. Det kan jo ha fast plass i en bag/pose fx.
|
|
|
#14 |
|
Tips til hva som er gode? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi har bare kikket på skolesekk, skal prøve skikkelig og kjøpe om to uker tenker jeg når førskoledagen er over. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Hehe, nei ikke egentlig - jeg har bare sett resultatet av uhell i sekken. Og litt erfaring fra hva som funker og ikke hos egne (barhehage)barn.
|
|
|
#17 |
|
Camelbak har vi, men den liker hun ikke, så må bli noe annet.
|
|
|
#18 |
|
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådMerking av klær er et must. Det er selvfølgelig viktig i barnehagen også, men på skolen blir klærne ofte spredt utover et større område. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådHer får de ha pennal.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådI garderoben på vår skole finnes det en hylle over knaggene, slik som de har i barnehagen. Jeg bruker en firkantet plastkasse med lokk som jeg setter navn på, og har byttetøyet oppi der. Regntøy pleier de å ha i hengende, samme med støvler. Innesko er også viktig. |
|
|
|
![]() |
|
|