Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket gulv på kjøkkenet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-11, 16:13   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket gulv på kjøkkenet?

Vi skal bytte kjøkken, og har det meste på stell. Bortsett fra gulvet ..
Vi skal ha det åpent under benkeskapene slik at det ikke kan byttes så lett, så det gjelder å være litt lur. Og vi blir bare ikke enig.

Vi skal i hvert fall ikke laminat.
Mannen vil ikke ha vinyl.
Jeg vil ikke ha parkett.
Vi tror ikke tre er noe lurt.
Fliser er hardt å stå på, kanskje burde vi hatt kork- eller gummifliser, men gudene vet hva som er galt med det.

Hva har du på kjøkkengulvet, og er du fornøyd?
Vi skal ha hvit kjøkkeninnredning, og gulvene i de nærliggende rommene er hhv. lys laminat og god gammel parkett.

Gammel 29-05-11, 16:15   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket gulv på kjøkkenet?

Linoleum. Punktum.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 16:18   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Kjempefornøyd med skifergulv på kjøkkenet!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 16:22   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kork. Funksjonelt, men akk så stygt. Før har jeg hatt parkett, det anbefales ikke. Det blir fort vannsøl på et kjøkken.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 16:30   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg av-befaler både parkett og laminat, med mindre man er en sånn som aldri søler eller som alltid tørker opp alt med en gang. Ja, og i tillegg er en slik som aldri mister grytelokk i gulvet.

Jeg angrer på at vi ikke la gummi eller linoleum. Det skal bli mitt neste kjøkkengulv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 16:33   #6
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

[følelsesmessig innlegg blottet for praktiske hensyn]

Jeg elsker flisene på kjøkkengulvet mitt, selv om det er kaldt og hardt. Man har da tøfler!

[/følelsesmessig innlegg blottet for praktiske hensyn]

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 17:43   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

FLiser: Bakdelen er at alt knuser om det går i bakken
Linoleum: Vi har det, og har kun knust et glass og en tallerk på 2 år.

Gammel 29-05-11, 17:53   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fliser. Eneste ulempen jeg kan se er at om du mister noe, så knuser det garantert. Og de er litt kalde, men man har da tøfler (noe som jo også er en fordel om man knuser noe ...).

Gammel 29-05-11, 18:28   #9
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har også fliser. Er veldig fornøyd med det. Vi har hatt dem i 10 år, og jeg tror jeg kan telle på en hånd det som har knust mot flisene.

Jeg går alltid med tøfler inne, så at de er kalde har jeg heller ikke vært plaget med.

Gammel 29-05-11, 18:42   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har åpen løsning gjennom hele 1.etasje og dermed parkett også på kjøkkenet. Og jeg synes det funker utmerket. Lett å holde rent og så mye griser man faktisk ikke!

Gammel 29-05-11, 18:44   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi har åpen løsning gjennom hele 1.etasje og dermed parkett også på kjøkkenet. Og jeg synes det funker utmerket. Lett å holde rent og så mye griser man faktisk ikke!

Jo, man gjør det. Har jeg oppdaget etter at vi la nytt vinylgulv i fjor. Der synes nemlig alt, og det er en del har jeg oppdaget.

Gammel 29-05-11, 18:47   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jo, man gjør det. Har jeg oppdaget etter at vi la nytt vinylgulv i fjor. Der synes nemlig alt, og det er en del har jeg oppdaget.

Men altså: At gulvet blir skittent - det blir det jo uansett hvilket gulv man har og i min verden er det egentlig greit at det synes fordi da vasker man faktisk når det trengs, ikke når man tror det trengs. Og jeg kan ikke se at det er så mye vannsøl på kjøkkenet at det skulle bli et problem med gulvet. Hva er det dere gjør på kjøkkenet som fører til så mye vannsøl?

Gammel 29-05-11, 18:53   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Vannsøl er veldig fort gjort, synes jeg. Spesielt når man har outsourcet oppvask, gulrot-vasking og ansvar for at fuglen har vann til barn. Og plutselig skjer det et eller annet - lekkasje fra oppvaskmaskin f.eks. og så må man bytte hele gulvet.

Gulvet ved vasken/benkeskapet under vasken så ikke ut i leiligheten vi bodde i før. Det var laminat og det tåler virkelig ingenting.
Mine foreldre har parkett, og der har oppvaskmaskinen hatt seg en raptus - og halve gulvet er helt ødelagt.

Gammel 29-05-11, 20:15   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har belegg fra Forbo. Veldig fint når vi så prøve. Veldug upraktisk. Mykt! Så mykt at hvis vi mister noe litt tungt så rives det hull. Alt synes. Flekker, havregryn u name it... Jeg vasker og vasker.. Ufattelig lei av det.

Gammel 29-05-11, 20:34   #15
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Har hatt flisgulv på de to siste kjøkkenene, elsker det.
Ingen problemer med kulde, man har da varmekabler under.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:04   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hva er det dere gjør på kjøkkenet som fører til så mye vannsøl?

Nå er det vel mest at jeg fyller oppvaskmaskinen med glass som det var vann i...

Men parkettuhellet kom da eldste var halvannet-to år gammel og satte fryserdøren på gløtt en morgen, rett før vi dro i barnehagen og på jobb.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:07   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå er det vel mest at jeg fyller oppvaskmaskinen med glass som det var vann i...

Det gjør jeg også, hele tiden. Hvorfor drikker de ikke opp vannet sitt?

Gammel 29-05-11, 21:07   #18
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Vinyl med tekstilbakside fra Tarkett, flismønstret. Tåler mye, mykt og varmt å stå på, vanntett.

Gammel 29-05-11, 21:11   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Men dere som har en åpen løsning mellom kjøkken og stue, hva har dere?

Gammel 29-05-11, 21:14   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har korkfliser og er veldig fornøyd med det. Det er lunt og varmt å gå på og "mykt".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.