|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva er galt med pølser?
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva er galt med pølser?Kjøttpølser er da bra mat.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg syns det inneholder mye salt og fett. Og noen inneholder vel også nitritter eller hva det var?
|
|
|
#5 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hva er galt med pølser?Ikke'no. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg spør fordi jeg ofte syns det er en negativ tone når man nevner "pølser" som ting barna spiser. Akkurat det med at det er mye salt i pølser, den ser jeg. Det er selvsagt ikke positivt. Men ut over akkurat saltmengden ville jeg tro at pølser i seg selv - uten hvitt pølsebrød - vanligvis er ganske OK?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er galt med pølser?Som alt annet kommer det vel ann på hvor ofte man spiser det? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg er mor til barn som foretrekker farsemat - som pølser, kjøttboller etc. Det er ikke verdens undergang at de helst vil ha det, men det inneholder mye salt, fett og tilsettingsstoffer og i tillegg er det verdens undergang for smaksløkene mine
|
|
|
#9 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva er galt med pølser?Vesla her foretrekker også pølser framfor kjøtt, og er generelt glad i farsemat. Jeg synes det er dumt fordi det ikke er like ren mat, og fordi man ikke har kontroll med kvaliteten på råvarene, i tillegg til at farseprodukter inneholder endel salt og tilsetningsstoffer jeg helst skulle unngått. Samtidig kjenner jeg at det blir en stund til jeg lager pølser selv.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Hva er galt med pølser?Det smaker dritt, inneholder uforholdsmessig mye fett og er laget av de delene av grisen som absolutt ikke kan brukes til noe annet enn å bli malt opp og kvernet og stappet inn i en tarm + tilsetningsstoffer. Hva er bra med pølser lurer jeg mer på.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg synes ikke pølser er spesielt sunn mat, mest fordi de ofte spises i loff/pølsebrød og ikke noe mer til... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hva er galt med pølser?På Adamstuen i Oslo har de en ordentlig pølsemaker/slakter som lager skikkelige pølser med ordentlig kjøtt i. De er gode og de er jo sunnere. Bare så synd at ikke slike finnes flere steder i dag.
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva er galt med pølser?Pølser er ikke nødvendigvis så ille, det kommer veldig an på hva slags pølser man spiser og hva man spiser til. I tillegg til hyppigheten så klart.
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva er galt med pølser?Her er en test av kyllingpølser. Jeg mente at kyllingpølser inneholdt mindre fett. Men det var visst forskjell på dem også. Man kan jo se på pakken hva det inneholder da.
|
|
|
#16 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva er galt med pølser?Det er vel som de andre sier at det ikke er "ren" mat.. det er mye rart iblandet som man ikke vet hva er.. fett, rester av ting og tang osv..
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er galt med pølser?
Kyllingpølser er et skikkelig bra markedsføringsprodukt, fordi folk forbinder kylling med "magert og sunt". Men når det som stappes i er det som er igjen etter at de sunne og magre brystfileetene er tatt bort, så blir det mye fett og "mekanisk utbenet kjøtt", som er ganske fettrikt, som stappes i kyllingpølsene også. Fint å bruke hele dyret, men ekkelt å tenke på lell.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva er galt med pølser?Pølser smaker vondt.
|
|
|
#19 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg tenker at som med det meste annet er det mengden og tilbehøret det er snakk om. Vi spiser pølser hjemme 1-2 ganger i mnd. En av gangene er enten med hjemmelaget Tormod, poteter og grønnsaker eller hjemmelaget potetstappe og grønnsaker. Den andre enten sam omvalg pølse i grov deig eller med kjøpebrød. Kjøpebrød er noe dritt og jeg jobber fortsatt med å utvikle oppskrift på gode, grove og hjemmelaga brød. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva er galt med pølser?Vi har pølser en sjelden gang, barna liker det. Pleier å kjøpe de svindyre med nøkkelhull på, eller kylling/kalkun.
|
![]() |
|
|