|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Er det noen som har oppskrift som sier noe om hvordan jeg lager dette teppet? Jeg er ingen hekleekspert, men kan da litt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Det ser jo ut som helt vanlige granny squares, to runder av hver farge.
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?4-7 lufmasker, en maske der du lager sirkel av luftmaskene ved å dra gjennom den første, og så tre luftmasker og to staver for å få tre, så to luftmasker, så tre dobbeltstaver sånn av du har fire slike med tre, festes i den tredje av de tre luftmaskene som du startet med når du kommer rundt. Og så tre nye luftmasker opp, og så stikker du nålen i åpningen på blomsten som er rett bak de tre stavene og lager to staver til, og så en luftmaske, og så tre staver i neste åpning og så to luftmasker og så tre nye staver i samme åpning slik at det blir et hjørne, og så en luftmaske, og så det samme igjen i de andre åpningene, i den siste som du startet med, lager du tre staver og to luftmasker og fester i den tredje av de tre maskene du startet med som danner den første staven. Så skifter du farge og gjentar det samme to runder, bare at det er bare i hjørnene du tar doble med luftmasker mellom, der det ikke er hjørne, har du bare tre staver med en luftmaske bak før neste åpning.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 04-06-11 kl 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Hoi hoi, det virket avansert, men jeg skal prøve. Må kjøpe meg litt tykkere garn. Da blir det kanskje litt enklere også?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Det er ikke så avansert altså. Det er liksom det samme hele tiden.
![]() |
#6 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Jeg greide det!! Litt skakk og skjev men jeg skjønte prinsippet så nå er det bare å finpusse litt på taktikken |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Her har du oppskrift hvis det blir lettere da |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?
Takk for link! Nyttig side |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Sikkert litt lettere å lese enn min hjernetømming av hva jeg gjør.
![]() |
#12 |
Live and let live
|
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Jeg har brukt Sparkjøp sin "Bommul, sport" og pinne fire på slike tepper. Og så har jeg brukt baby-bommul fra Sparkjøp også, med pinne fire, det ble mer bevelgelig eller hva jeg skal si. Mindre stivt. Men jeg synes ikke bommul -sport ble så veldig stivt heller egentlig.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Jeg heklet babyteppe i bomull, tror det var PPt det heter. Det gikk veldig greit. Kjempeartig å hekle slike tepper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Fikk kjøpt meg garn i dag, og nå er 2 ruter ferdig |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Å, det ser kjempelekkert ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Takk dere! Er helt hekta nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
oppbevares tørt
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Har kommet et stykke på vei |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen med hekleoppskrift til dette teppet?Woah! Superfint. Så nydelige farger. Jeg skal lære meg det der jeg og første prosjekt skal være et sånn teppe.
![]() |
|
|