Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forklar meg dette om det fremovervendte setet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 11:40   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forklar meg dette om det fremovervendte setet

Skal visst ha kommet bedre ut i test enn bakovervendt. For meg ser det mistenkelig ut som om at det er på grunn av det er mindre risiko for feilmontering, men arrester meg gjerne.

Hadde akkurat denne samtalen med mannen før helgen da vi konkluderte med at det ikke fantes noe godt bakovervendt sete (vi har izi combi) til bilen hans fordi setet er så dumt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:14   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forklar meg dette om det fremovervendte setet

Hva, er ikke bilsikringsekspertisen på jobb?

minibolle mai 2012
Gammel 06-06-11, 12:19   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det til storebror eller lillesøster da? Jeg tror ikke en ettåring vil synes det er behagelig emd den dingsen over magen + at den har gjort det litt dårlig i sidekollisjoner - noe jeg tror det er størst sannsynlighet for å oppleve.

Gammel 06-06-11, 12:25   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Vi vurderer ikke setet, jeg bare reagerte på artikkelen.

minibolle mai 2012
Gammel 06-06-11, 12:36   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har det ikke ofte vært slik at de forovervente kommer bedre ut, men da kun på grunn av at de er betydelig vanskeligere å montere? Jeg mener at det har vært kritikk fra Trygg Trafikk på dette tidligere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:37   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare en journalist som ikke skjønner hva som egentlig testes. Dumskalle.

(Ellers mener jeg at brukervennlighet er viktig, altså, all den tid mange seter faktisk står feilmonterte i biler rundtforbi).

Gammel 06-06-11, 12:46   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det får pluss for enkel montering og lav pris, så vidt jeg forstår? Det står jo at setet gjør det dårligere enn bakovervendte i frontkollisjon, og det er jo gjerne i frontkollisjoner at liv og helse for alvor går tapt.

Gammel 06-06-11, 12:48   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Dette er en ting jeg aldri kommer til å klare å forstå. For det første: Hvorfor lager man seter som er så lett å montere feil? Da hjelper det jo ikke at de er sikre. Det kan da vel ikke være umulig å lage et bakovervendt sete som er enkelt å montere riktig? Jeg foretrekker et framovervendt sete som er montert riktig framfor et feilmontert bakovervendt sete. Men - for det andre: Når det har vært så utrolig mye fokus på dette med feilmontering så fatter jeg ikke at foreldre som bruker tusenvis av kroner på å kjøpe seg et sikkert bilsete ikke tar seg bryet med å feste det riktig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 12:50   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg for min del har hatt noen bakovervendte seter i hus, og kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å montere et sete? Kan man lese, så burde det ordne seg.

Gammel 06-06-11, 13:03   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Den artikkelen og da spesielt overskriften irriterer meg grønn! Hvor mange leser ikke bare overskriften og tenker "jaja, så snur jeg ettåringen, da".

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 13:09   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og jeg for min del har hatt noen bakovervendte seter i hus, og kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å montere et sete? Kan man lese, så burde det ordne seg.

Samme tenker jeg.

Mon tro hvor dumme de gjør seg de som tester bilstolene?

minibolle mai 2012
Gammel 06-06-11, 13:10   #12
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Den artikkelen og da spesielt overskriften irriterer meg grønn! Hvor mange leser ikke bare overskriften og tenker "jaja, så snur jeg ettåringen, da".

Akkurat! Det samme tenkte jeg. Overskriften skulle vært: Forovervendt stol best i test på brukervennlighet.

Gammel 06-06-11, 13:17   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nemlig. Brukervennlighet og sikkerhet er to forskjellige ting. Det er klart at brukervennlighet er viktig, men ikke like viktig som sikkerheten. Og det finnes bakovervendte seter som er brukervennlige også. (Brio Zento, som vi har, er latterlig enkel å montere.)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 13:42   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan lese, og synes at det å montere et sete riktig er nesten uoverkommelig. Jeg har vært nær ved å gjøre det feil flere ganger. En gang gjorde jeg det feil også (men da skyldes det slurv).

Gammel 06-06-11, 14:08   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg lever i en naiv verden som heter "isofix, og mannen dytter det på plass", så festing av bilsete har egentlig aldri vært problematisk her i huset. Men jeg ser på tegningeen av hvordan det skal festesd med bilens seler hit og dit og der og sånn, at det nok er vanskeligere da...

Altså, korrekt festing er selvsagt en forutsetning. Men at noen kan få seg til å skrive så dumme artikler at det ser ut som om fremovervendt er bedre enn bakovervendt... nei, det er rett og slett på tryne.

Gammel 06-06-11, 14:12   #16
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skulle akkurat til å lage en tråd ang. overskriften i denne artikkelen. Idiotisk å skrive noe sånt. Kan tenke meg at mange bare leser den og nikker fornøyd.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 14:14   #17
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Det er stor forskjell på hvor enkle de bakovervendte er å feste, synes jeg. En dame viste meg (eller prøvde å vise meg) hvordan man skulle feste et HTS sete. Det så fryktelig knotete ut, for mange steg i prosessen. Britaxsetene mine har vært veldig enkle å forstå.

Gammel 06-06-11, 14:16   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan lese, og synes at det å montere et sete riktig er nesten uoverkommelig. Jeg har vært nær ved å gjøre det feil flere ganger. En gang gjorde jeg det feil også (men da skyldes det slurv).

Jeg kan også lese og har til tider følt det veldig nært uoverkommelig å montere HTS-setene våre bakovervendt riktig. Da er det kjekt å ha tre stykker av de.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 14:19   #19
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har allerede fått link på mail sammen med "se, det går HELT FINT med ettåring fremovervendt og det like trygt som bakovervendt så! ".

Jeg hadde endelig fått de idiotene til å skjønne at å snu en pitteliten gutt på ett ikke var noe god plan.

Gammel 06-06-11, 14:24   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Når det gjelder kronglete montering, så er jo HTS i en særklasse. Jeg vil tro det meste på markedet er enklere enn disse. Billigere også, egentlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.