|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva er lommetøfler?Ja det lurer jeg på i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er lommetøfler?de er til å ha i lomma så klart
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hva er lommetøfler?hihi.. har lyst på sånne jeg! Greit å ha med seg hvis vi skal på besøk til noen med iskalde gulv. (..sier jeg som alltid har skoa på!)
![]() |
#6 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?Mormoren min strikket sånne, men hun kalte det aldri lommetøfler. Hun hadde en liten samling liggende i entreen, beregnet på besøkende som frøs på beina. Hun hadde mye besøk og tøflene var mye i bruk.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hva er lommetøfler?så koselig LilleT. Høres ut som en koselig plass å være på besøk!
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?
For å lettere kunne ta de med.
![]() |
#10 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?Hei, m^3. Lommetøfler, tror egentlig navnet kommer av at tøflene er små og ikke tar stor plass, ergo; du kan putte dem i lomma. Varmer godt og kjekke å ha med seg bort på besøk eller som LilleT sin mormor, låne bort til besøkende. Mine er strikket til tulla. Hun ble så fornøyd at hun erklærte at hun skulle bruke dem som pensko hjemme, men de lyselilla skulle hun ha med i bhg. Da jeg spurte hvilke lyselilla tøfler hun mente, svarte hun: De lyselilla du skal strikke da, mamma! Hun hadde den litt belærende, oppgitte tonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?Det har jeg tenkt på også, m^3, men som mannen sa: De ligner på julekurver å henge på juletreet. Jeg har tenkt på å legge ved et kort som forteller hva det er. Har lest om en som ga sånne i gave, de ble brukt som grytelapper en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?Her fant jeg linken til en av oppskriftene på lommetøfler som finnes på nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?oppskriften var fra knitty.com, hvertfall |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?
Jeg fant en engelsk oppskrift som så veldig komplisert ut. Synes ikke skjerfet i seg selv ser komplisert ut, så tenkte kanskje den ble enklere på norsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva er lommetøfler?zol, Edgar-skjerfet er veldig enkelt. Jeg skal forklare deg det, jeg. Kan sende deg en oversatt versjon á la meg, så den er ikke sånn helt hundre, men skal prøve å få gjort det i løpet av morgendagen. Hvis det er noe du lurer på, får du ta kontakt. Jeg brukte kun 1 nøste, så det passer nok et barn, men jeg kommer nok til å strikke et til minst, og bruke 2 nøster. Tok veldig kort tid å strikke det, bare rettstrikking og lettfattelig mønster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er lommetøfler?Jeg skal ønske meg sånne tøfler til bursdagen. De var jättefine. Og jeg har kalde tær.
![]() |
|
|