Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Rimelig student-PC (laptop)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 13:58   #1
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Rimelig student-PC (laptop)

Jeg blir jo student til høsten og må da ha en ny PC. Kan dere tipse meg om en som er grei, enkel å bruke og ganske rimelig? Blir fattig student... Ganske fattig i alle fall.

Gammel 10-06-11, 18:19   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelig studentPC (laptop)

Hvor stor skjerm ser du for deg? 11,6", 13,3" eller 15,6" er det det vanligste. 11,6" og 13,3" gir maskiner som er ganske lette å frakte med seg rundt, og mye i det segmentet har også ganske god batteridriftstid.

Hva skal pc-en benyttes til i hovedsak? Hva er smertegrensen her i henhold til pris?

Personlig ville jeg nok under studier ha foretrukket en 11,6" - f.eks. Lenovo Thinkpad Edge 11 framstår som et ganske godt valg. Under 5000 kr med ganske rask prosessor (Core i3), matt skjerm, integrert 3G, 4 GB minne, 320 GB disk....
http://www.prisjakt.no/product.php?p=798264

Gammel 10-06-11, 19:03   #3
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde valgt 13,3" det er i mine øyne den perfekte størrelsen på en laptop. 11,6" blir akkurat litt for smått, synes jeg, når jeg skal ha den med på forelesninger og bruke den i skolesammenheng. Utover det har jeg ingen tips.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 19:59   #4
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Takk! Snuser litt, og håper det kommer noen tilbud. Smart å kjøpe nå snart kanskje, i stedet for til høsten? :liker salg:

Gammel 10-06-11, 20:57   #5
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Tror du godt kan vente til høsten hvis du ikke trenger ny pc akkurat nå. Kjøres en del kampanjer i forbindelse med skolestart, men det betyr gjerne ikke så mye prismessig. Prisene på en pc-modell går uansett nedover heletiden - og så kommer det nye og litt bedre som går inn på "den gamle prisen".

Gammel 15-06-11, 15:25   #6
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Standard

Takk, mrc og dere andre. Det er ikke så lett liksom, å vite om det lønner seg å kjøpe nå eller til høsten. Jeg har en liten hvit asus ee som jeg surfer på, men ser at den ikke duger til så mye annet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.