|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingSommeren er høysesong for nabokrangling og det er utrolig hva det krangles om og hva man klarer å slenge ut av seg i kampens hete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingVi har fine naboer, og ingen her som har kranglet så lenge jeg kan huske. Vi hogde ned en gedigen hekk som tilhører naboen, men som er på vår tomt i fjor, og alt naboen lurte på var om vi trengte hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingEtter at naboen hugget ned noen thujatrær og et par rosebusker som var våre, stod i vår hage på vår side av gjerdet, og reagerte med å gå i strupen på mannen og true med å hugge ned flere trær i vår hage, på vår side av gjerdet, da vi mildt prøvde å påpeke at det ikke var nødvendig å hugge ned våre trær, så har vi i grunn holdt oss så langt unna dem som vi klarer. Det nærmeste jeg har kommet er stygge blikk når jeg er ute og klipper gresset, for det bråker vel for mye. (Trærne de truet med å hugge ned står fortsatt, fire-fem år senere, på pur trass. Men i år ryker de, må bare få svigerfar på besøk først.)
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingTja, vi har vel hatt sånne tråder før og konkludert med at det er ufint?
![]() |
#7 |
Logistikkdronning
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokrangling
Da er du heldig |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
Jeg syns ikke det er ufint om man sørger for at naboen ikke er lett identifiserbar.
![]() |
#9 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingHeldigvis bare fine naboer rundt oss
![]() |
#10 |
Unik
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingSitter berre å ser på at dei andre kranglar eg. Og er litt spent på kven som saksøker kven først
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingJeg husker fra da jeg var barn og bodde i blokk, at vi hadde en nabo med en hund som sto og hylte og bjeffet fra morgen til kveld mens eieren var på jobb. Hjerteskjærende, men også plagsomt for en hel haug med naboer. Dette ble tatt opp med han. Han ikke var interessert i å gjøre noe med saken. Da tror jeg det hadde falt noen ord om at han burde vurdere å selge eller avlive hunden, hvis ikke han ikke hadde anledning til å ivareta den. Det besvarte han med at "Alle barn som bråker i gangene her, bør også avlives!" Jadda. Sjikkelig sjarmerende fyr.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingVi har også egentlig fine naboer. Jeg burde ikke klage.
![]() |
![]() |
#14 |
Tøff i frakk
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingVi har nesten bare fine naboer, og så har vi en som krangler med alle.
![]() |
#15 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingIngen nabokrangler her heller, men det utelukker ikke at vi har et par nek til naboer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
Det er jeg helt enig i, men det er ikke alltid lett å vurdere hva som kan sies å være lett identifiserbar eller ikke?
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingEn tidligere nabo - ja, i grunnen en direkte årsak til at vi flyttet - utvekslet denne samtalen med oss og annen nabo, da den andre naboen ikke klippet hekken sin som "normalt" den våren ...
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingVi har en nabo som mener at kommunal vei forbi hans hus er privat grunn og nekter alle andre å parkere i veien langs hans eiendom, og får sønnen (18) til å sende sms'er til synderen full av kvasijuridiske spissfindigheter.
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokranglingFor noen år siden fant denne samtalen sted ved postkassene våre:
![]() |
|
|