|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvis jeg skal sy denne typen gardiner ...Har et stoff jeg ønsker å bruke til kjøkkengardiner, og har sett på disse gardinene hos Hansen og Dysvik:
![]() |
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Oppheng kan vel være maken som vanlige liftgardiner, sånne skruer med øye i stedet for skruehode? Og så henges de opp i kroker i vinduskarmen. Og ja, jeg ville hatt en tynn stang nederst, for å få litt tyngde og stivhet nederst.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Borrelås som oppheng, sy ene delen fast på gardinen og den andre klistrer du fast i karmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lurer
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Lurer på om det funker å henge gardinen på en tynn stang som jeg henger på kroker i overkarmen på vinduet, og at jeg også har en tynn stang nederst? Mannen har tilgang på tynne aluminiumsstenger, og tar med en vareprøve hjem i morgen.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Jeg har sydd slike til kjøkkenet. Jeg gikk på en byggevarebutikk og kjøpte tynne rundstokker. De er 1 cm i diameter, men det finnes også noen som er litt tykkere. Jeg har en slik i toppen og en i bunnen. I overkarmen på vinduet skrudde jeg inn to øyekroker og i rundstokken i toppen av gardinen skrudde jeg inn to kroker. Det fungerer veldig bra. Gardinen sitter pent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lurer
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Hva er best å lage knytingen av?
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Det -ea- tenker på heter (gardin)spiral. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...
Bredt bisebånd eller lage av stoffrestene (evt stryke på vliselin for å avstive det litt, men ha stoff på begge sider slik at det ikke slites av og blir stygt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Jeg brukte relativt tynt stoff, så jeg valgte å stryke på et lag med vlieseline for å unngå at båndene krøllet seg. Jeg sydde de ved å klippe de i dobbel bredde, legge stoffet rette mot rette, vrangsy og deretter vrenge båndene. Det ble bra det, men vlieseline er nødvendig hvis du ikke bruker spesielt kraftig stoff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
lurer
![]() Sv: Hvis jeg skal sy denne typen gardiner...Tusen takk dere! Nå ser jeg for meg hvordan jeg skal gjøre dette
![]() |
![]() |
|
|