|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Karbonadedeig - spise eller?Har en pakke karbonadedeig i kjøleskapet med utløpsdato 20. juni. Plasten har "blåst seg opp" mer og mer for hver dag, den buler skikkelig. Har hørt at da skal man ikke spise maten, stemmer det? Bør jeg returnere den til butikken eller er den trygg å spise?
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Jeg vil tro den er trygg å spise. Jeg hadde åpnet plasten og luktet på den. Lukter den greit, hadde den passert hos meg.
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Har hatt flere slike i det siste. Har luktet helt fint når den har luftet seg et par minutter, ingen har blitt syke.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Pelle. Har også hatt flere slike, men ikke så "ille" som denne. Kjenner at jeg er litt skeptisk.....Synes ikke karbonadedeig lukter noe særlig godt uansett. Tenker vi tar sjansen. I morgen er jo bare 16, så den burde være bra. Ligget i kjøleskapet siden jeg kjøpte den på lørdag.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Jeg har kjøpt mange pakker med karbonadedeig som har blåst seg opp i det siste. Har vært veldig skeptisk, men luktet og luktet og kommet til at det bare har vært den vanlige ekle karbonadedeiglukta. Har ikke blitt dårlig ennå, spiste det senest til middag i dag. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lurer
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Selv om man syns karbonadedeig ikke lukter så godt i utganspunktet, så er lukten av bedervet kjøtt noe eget. Hvis det virkelig er dårlig, så skjønner du det når du åpner pakken. Er det i grenseland, så sørg for å få det gjennomstekt godt.
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Karbonadedeig lukter høgg uansett, men jeg tror (og håper) at jeg ville luktet forskjell hvis kjøttet faktisk var dårlig.
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Heddamor: Kan det være fordi det er sommer? Vet ikke. Får steke veldig godt!
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Jeg har en nå, som blåste seg opp en uke før dato, gikk ut i går. Den er virkelig oppblåst, slik jeg aldri har sett før og har en mistanke om at den har gjæret godt. Jeg er rett og slett usikker - men du kan jo evt. åpne og lukte, lukter det ok hadde jeg nok brukt den. Jeg hadde tenkt til å forsøke bytte min som var sprekkeferdig før dato som sagt, men tiden har ikke strukket til ...
|
|
|
#11 |
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?
Frister litt å bare bytte den. Har kvittering også.
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Det tror jeg fint du kan gjøre - det er jo ganske obvious at den ikke er heeelt som den skal nødvendigvis.
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Jeg åpnet min nå nettopp og sniffet, det luktet hugg og helvete for å være ærlig og deigen hadde en grålig farge - ble ikke friskere av litt luft nei ... Det så også ut som det vokste noe på den litt her og der
|
|
|
#15 |
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Absalone: Så ekkelt! Min ligger enda fint i kjøleskapet, fristet ikke å spise den. Tenker jeg bytter den i morgen evt lørdag.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Jeg har flere pakker og spurte på butikken de var klare. Ta den med tilake, ikke åpne. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?
Takk, det skal jeg gjøre i morgen tidlig.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Byttet pakken på lørdag, null problem. Han som satt i kassen var helt enig i at det var fornuftig å returnere den.
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Jeg har en pakke kyllingkjøttdeig i kjøleskapet som nå ligger og buler. Den har siste forbruksdag i morgen, og jeg tenkte å bruke den i dag. Nå ble jeg usikker, kjenner jeg. Den ser fin og rosa ut, men jeg har ikke åpnet og luktet på den ennå.
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Karbonadedeig - spise eller?Spiste enda en pakke med bulende karbonadedeig her om dagen (ikke gått ut på dato). Ingen ulukt etter steking, fin smak og ingen syke.
|
![]() |
|
|