Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Karbonadedeig - spise eller?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 23:47   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Karbonadedeig - spise eller?

Har en pakke karbonadedeig i kjøleskapet med utløpsdato 20. juni. Plasten har "blåst seg opp" mer og mer for hver dag, den buler skikkelig. Har hørt at da skal man ikke spise maten, stemmer det? Bør jeg returnere den til butikken eller er den trygg å spise?

Gammel 15-06-11, 23:48   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karbonadedeig - spise eller?

Jeg vil tro den er trygg å spise. Jeg hadde åpnet plasten og luktet på den. Lukter den greit, hadde den passert hos meg.

Gammel 15-06-11, 23:50   #3
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjør som Katta. Men om den blåser seg opp sånn som du beskriver, så lukter jeg gjerne litt ekstra nøye. Man merker om kjøttet er dårlig.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 23:53   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har hatt flere slike i det siste. Har luktet helt fint når den har luftet seg et par minutter, ingen har blitt syke.

Gammel 16-06-11, 00:15   #5
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Pelle. Har også hatt flere slike, men ikke så "ille" som denne. Kjenner at jeg er litt skeptisk.....Synes ikke karbonadedeig lukter noe særlig godt uansett. Tenker vi tar sjansen. I morgen er jo bare 16, så den burde være bra. Ligget i kjøleskapet siden jeg kjøpte den på lørdag.

Gammel 16-06-11, 01:20   #6
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg har kjøpt mange pakker med karbonadedeig som har blåst seg opp i det siste. Har vært veldig skeptisk, men luktet og luktet og kommet til at det bare har vært den vanlige ekle karbonadedeiglukta. Har ikke blitt dårlig ennå, spiste det senest til middag i dag. Tro hva det kan komme av?

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:20   #7
Malus
lurer

Malus sin avatar

Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Selv om man syns karbonadedeig ikke lukter så godt i utganspunktet, så er lukten av bedervet kjøtt noe eget. Hvis det virkelig er dårlig, så skjønner du det når du åpner pakken. Er det i grenseland, så sørg for å få det gjennomstekt godt.

Gammel 16-06-11, 15:34   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karbonadedeig lukter høgg uansett, men jeg tror (og håper) at jeg ville luktet forskjell hvis kjøttet faktisk var dårlig.

Vi brukte karbonadedeig med forfallsdato samme dag i går. Jeg serverte lasagne. Først skikkelig stekt, og så kokt inni lasagnen i 20 minutter. Da er man på den sikre siden, og det ble skikkelig godt også.

Gammel 16-06-11, 15:39   #9
millact

Standard

Heddamor: Kan det være fordi det er sommer? Vet ikke. Får steke veldig godt!

Gammel 16-06-11, 15:43   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en nå, som blåste seg opp en uke før dato, gikk ut i går. Den er virkelig oppblåst, slik jeg aldri har sett før og har en mistanke om at den har gjæret godt. Jeg er rett og slett usikker - men du kan jo evt. åpne og lukte, lukter det ok hadde jeg nok brukt den. Jeg hadde tenkt til å forsøke bytte min som var sprekkeferdig før dato som sagt, men tiden har ikke strukket til ...

Gammel 16-06-11, 15:59   #11
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg har en nå, som blåste seg opp en uke før dato, gikk ut i går. Den er virkelig oppblåst, slik jeg aldri har sett før og har en mistanke om at den har gjæret godt. Jeg er rett og slett usikker - men du kan jo evt. åpne og lukte, lukter det ok hadde jeg nok brukt den. Jeg hadde tenkt til å forsøke bytte min som var sprekkeferdig før dato som sagt, men tiden har ikke strukket til ...

Frister litt å bare bytte den. Har kvittering også.

Gammel 16-06-11, 17:26   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det tror jeg fint du kan gjøre - det er jo ganske obvious at den ikke er heeelt som den skal nødvendigvis.

Gammel 16-06-11, 17:33   #13
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har to pakker kjøttdeig i kjøleskapet som oppfører seg på samme måte. De går ikke ut på dato før i neste uke, håper virkelig det går greit å spise dem på lørdag.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 17:35   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg åpnet min nå nettopp og sniffet, det luktet hugg og helvete for å være ærlig og deigen hadde en grålig farge - ble ikke friskere av litt luft nei ... Det så også ut som det vokste noe på den litt her og der , så min deig blir ikke spist!! Vil legge til at jeg slett ikke er noe nasiprippen på slike datoer generelt og kan spise både det ene og det andre utgått på dato uten å tenke større over det.

Gammel 16-06-11, 22:41   #15
millact

Standard

Absalone: Så ekkelt! Min ligger enda fint i kjøleskapet, fristet ikke å spise den. Tenker jeg bytter den i morgen evt lørdag.

Gammel 16-06-11, 22:49   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har flere pakker og spurte på butikken de var klare. Ta den med tilake, ikke åpne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 22:57   #17
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg har flere pakker og spurte på butikken de var klare. Ta den med tilake, ikke åpne.

Takk, det skal jeg gjøre i morgen tidlig.

Gammel 21-06-11, 22:33   #18
millact

Standard

Byttet pakken på lørdag, null problem. Han som satt i kassen var helt enig i at det var fornuftig å returnere den.

Gammel 06-07-11, 10:10   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en pakke kyllingkjøttdeig i kjøleskapet som nå ligger og buler. Den har siste forbruksdag i morgen, og jeg tenkte å bruke den i dag. Nå ble jeg usikker, kjenner jeg. Den ser fin og rosa ut, men jeg har ikke åpnet og luktet på den ennå.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:28   #20
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Spiste enda en pakke med bulende karbonadedeig her om dagen (ikke gått ut på dato). Ingen ulukt etter steking, fin smak og ingen syke.

Mulig vi er gale? Jeg pleier ellers være fisefin på slikt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.