|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() [Hekling] Hvordan feste trådene?Hvordan fester dere trådene? Teppet mitt er begynt å gå opp i festene.
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?Jeg fester på en av to måter: A. Feste enden av tråden med ei nål når jeg er ferdig med å hekle. B. Feste enden av forrige tråd ved å hekle med dobbel tråd (sammen med ny tråd altså) et par tre masker i overgangen etter trådbytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?Eller hekle tråden inn bak den nye tråden, altså ikke hekle med dobbel tråd, men legge den inn under den nye tråden.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?Det kommer an på hva jeg hekler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?Jeg tror jeg må kjøpe meg en sånn litt tykk nål til å sy det fast med. Det var det jeg trodde jeg skulle gjøre, men damen i butikken sa det bare var å bruke heklenålen.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?Jeg syr alltid inn tråden, både når jeg hekler og nåt jeg strikker. Gjerne lange tråder. Knuter har jeg aldri i mine prosjekter.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?
Men om den ligger løst inne i en tråd, vil den ikke løsne og komme ut?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?
Det kan forekomme, men siden jeg fester lange tråder kan jeg bare klippe av en liten bit så det ikke syns. Etter et par vask sitter de godt.
![]() |
#9 |
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hekling] Hvordan feste trådene?Jeg bruker alltid synål til å feste. Og så kan det være en idé å feste alle tråder, men ikke klippe dem av, vaske teppet og så klippe. Da har de gjort unna en del av vandringen, så du får klippet på riktig sted.
![]() |
|
|