|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Unger som stjeler
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unger som stjelerMin medfølelse. Jeg har lurt på det samme som deg. Det var i fjor sommer når det var en sånn diablo hype på skolen vår. Ble stjålet fra sekken til Storebror første dagen han hadde de med på skolen.... De kom aldri til rette, og da jeg spurte de ansatte på SFO fortalte de at 30 sett som tilhørte dem var blitt borte!
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unger som stjelerSkjønner frustasjonen og blir selv sur når slik skjer!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Unger som stjelerDet er klart ting kan glemmes igjen her og der, men når det er så tydelig gjort forsøk på å fjerne navnemerker som det var i dette tilfellet så blir det helt feil.
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Unger som stjelerDet er de færreste som låser sparkesyklene, er ikke så mange muligheter for det. De som gjør det har bare låsen rundt styret og det er null problem å ta sparkesykkelen ut av låsen. Nei, jeg får ikke låst sparkesykkelen hans da han går alene til og fra skolen hver dag. Han skal utstyres med lås nå ettersom at noen unger tydeligvis ikke kan la andres ting være i fred.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Unger som stjelerPå skolen vår låser de sparkesyklene sine, ved å stikke låsen ned mellom styret og hjulet, og fast i sykkelstativbøylen.
![]() |
#8 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Unger som stjelerFor meg handler det om å ha respekt for andres eiendeler. En verdi ungene bør lære seg fra de er ganske små.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Unger som stjelerLærerinne? Det er det min 56 år gamle mor sier.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Unger som stjelerHm i gata her låner ungene alt de finner. Jeg tror ikke de tenker over engang at det kan være noen som ikke vil låne bort ting. Det har blant annet resultert i at vi også har en sparkesykkel som trenger nye håndtak, jeg har tenkt at det går an å kjøpe sykkelhåndtak kanskje? Nå ble jo deres sparkesykkel tatt og fjernet navnelapp på (kanskje av et barn som ville skjule hvor den kom fra for foreldrene sine og at den kom tilbake til stativet etter foreldreavhør da de oppdaget det), men jeg tenker at en uløst sparkesykkel på skolen nesten må regne med å bli lånt av flere unger.
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Unger som stjelerPå skolen hos oss er det ingen som låser sparkesyklene. Sykkelstativene er stappfulle av vanlige sykler og det er ingen plass til sparkesyklene. Dessuten bruker ungene dem i frikvarterene og da er sykkelparkeringen for langt unna.
![]() |
#13 |
Trapper opp igjen !
![]() Sv: Unger som stjelerVi har samme problem på minstens barneskole. Ting bare blir borte. På foreldremøtet sist ble det sagt at noen elever forsyner seg fra knaggene når de mangler klær eller fottøy eller sportsutstyr, vanligvis legger de det i rotekassen etterpå, men det hender altså at ting blir borte også. Eller ødelagt.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Unger som stjelerSånt er ergelirlig ja. Vi har ikke problemer med stjeling på skolen her. Det er så få elever (25 alt i alt) så alle vet hva alle har og alle låner alt av alle, men aldri problem å få det tilbake. Er det noe som blir borte så er det veldig lett å finne tilbake til det ja, hadde en periode da snuppa gikk i 1.klasse, hun går nå i 5.klasse. Vi som foreldre fikk beskjed om å gå igjennom sekkene hver dag i et par uker for å sjekke om de hadde med seg noe som ikke var deres hjem, etter dette har ikke vi hatt noe tull.
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Unger som stjelerJeg er enig i at det er superergerlig. Samtidig er jeg enig med Tallulah i at man nesten må regne med det (dessverre) når den ikke er låst. Her er det såvidt jeg setter slikt ulåst utenfor vårt eget hus, og da sparkesykkelen var helt ny hadde vi den inne hver natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Unger som stjelerPå vår skole får ungene lov til å ta sparkesykkel med inn.
![]() |
|
|