Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Trenger penger

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 11:58   #1
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Trenger penger

Noen som vet når skattepengene blir utbetalt? Kanskje noen har fått også?

Gammel 19-06-11, 11:58   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger penger

Utbetalingene starter 24. juni.

Gammel 19-06-11, 11:59   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ah - takk!

Gammel 19-06-11, 12:01   #4
Left
Passiv

Standard

De venter jeg ikke på, for å si det sånn.

Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:19   #5
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

NB! Husk at det ikke er alle som får pengene sine da. Jeg fikk ikke mine før oktober i fjor. Så du kan risikere å få dem i august eller senere.

Sakset fra skatteetaten sin side:
Når skattekontoret har behandlet selvangivelsen din, får du et skatteoppgjør. Skatteoppgjøret kommer enten 24. juni, 17. august, 14. september eller 19. oktober.
Skatteetaten kan ikke svare på hvilken av de fire datoene ovenfor den enkelte skattyter får skatteoppgjøret sitt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:21   #6
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De venter jeg ikke på, for å si det sånn.

Signere den - tror aldri jeg har fått igjen på skatten noen gang. Trodde utbetaling av skattepenger bare var et oppdiktet begrep

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:48   #7
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Kjekt med litt ekstra penger, håper de kommer til uka

Gammel 19-06-11, 14:02   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Litt drøyt at man ikke får vite når man får utbetalt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:13   #9
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Litt drøyt at man ikke får vite når man får utbetalt.

Ja. Jeg synes ihvertfall de kunne gitt beskjed til de som ikke får i første runde.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:17   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Enig.
Kanksje pengene er et pluss for de fleste, men for meg f.eks, som er student og ikke får stipend om sommeren, er jo skattepengene med vilje spart opp pga sommeren. Ikke får jeg jobbet så mye heller, pga minsten må ha fri fra bhg 3 uker og sfo er stengt i juli.

Gammel 19-06-11, 14:53   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Enig.
Kanksje pengene er et pluss for de fleste, men for meg f.eks, som er student og ikke får stipend om sommeren, er jo skattepengene med vilje spart opp pga sommeren. Ikke får jeg jobbet så mye heller, pga minsten må ha fri fra bhg 3 uker og sfo er stengt i juli.

Om du er avhengig av pengene til en viss tid, burde du spare dem en plass du har styring over når du kan ta dem ut, ikke via skatten. For det er og blir et faktum at ikke alle får i juni.

Gammel 19-06-11, 14:56   #12
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

åh det hadde vært så digg om de kom til uka, men kjenner jeg oss rett er de like velkommen i aug okt osv....

Gammel 19-06-11, 15:02   #13
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid fått i juni, så jeg halvt regner med det, men det utgjør ikke noe problem om de kommer til høsten. Hadde det gjort det, hadde jeg tilpasset skatten bedre, og spart andre steder.

Gammel 19-06-11, 15:21   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det kun var feks. selvstendig næringsrrivende og de som hadde klaget på skattevedtak som fikk penger til høsten, og at vi andre fikk dem i juni. Jeg har i hvert fall alltid fått dem i juni, med unntak av da det året jeg klaget på et vedtak.

Gammel 19-06-11, 15:33   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det trodde jeg også, Dixie D, men her et år kom det bare brev om at mine penger kom i oktober. Flaks at jeg ikke hadde bestilt noe som skulle betales med dem da.

Håper jeg får mine i juni denne gangen ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:38   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått i juni unntatt det året vi måtte bytte skatteklasse på grunn av at vi giftet oss. Da fikk vi i Oktober. Men jeg er aldri sikker, så selv om jeg skulle ønske jeg hadde det objektivet jeg skal kjøpe for mine skattepenger denne helgen får jeg vente til neste uke og håpe de har det inne her i byen så det ikke må bestilles. Bruker ikke pengene før jeg har de på konto.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:14   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det trodde jeg også, Dixie D, men her et år kom det bare brev om at mine penger kom i oktober. Flaks at jeg ikke hadde bestilt noe som skulle betales med dem da.

Håper jeg får mine i juni denne gangen ihvertfall.

Samme som meg det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:29   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Om du er avhengig av pengene til en viss tid, burde du spare dem en plass du har styring over når du kan ta dem ut, ikke via skatten. For det er og blir et faktum at ikke alle får i juni.

Det er ingenting å spare av. Her går alt akkurat (knapt) rundt.
Har klumpens konto med hans hjelpestønad på, som jeg rett og slett får låne av hvis jeg ikke får mine skattepenger.
Har en bufferkonto som jeg prøver å spare på... den var det 3000 på(som jeg hadde spart i ganske mange måneder) i slutten av mai som jeg måtte tømme da jeg fikk noen høye regninger.
Sånn er livet. Jeg har ikke noe å spare av.. som oftest.. det jeg klarer å jobbe opp (sommerjobb) nå i slutten av juni/beg. av juli før klumpen tar ferie får jeg egentlig ikke glede av før slutten av juli..

man kan ikke bare.... alltid... selv om det er lett å skrive "jammen da må du bare..." så funker ikke det alltid i praksis.
Jeg visste ikke at de plutselig skulle fordele utbetalingene på skattepengene på flere mnd, før nå nylig.. Mulig de har opplyst om det før, men jeg har ikke visst det.

Jeg pleier alltid å få juni fordi det er ikke noe å endre på min selvanngivelse som oftest..
Så det var litt sjokk når jeg leste de hadde nytt system i år..

Ble mye meg meg meg her nå, men vet det er mange i min situasjon som sliter med det samme.. har til og med vært på rådgivingstime i banken og hun ble litt rådvill selv faktisk.. for der er ikke noe å ta av for å spare hos meg.

Gammel 19-06-11, 17:31   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingenting å spare av. Her går alt akkurat (knapt) rundt.
Har klumpens konto med hans hjelpestønad på, som jeg rett og slett får låne av hvis jeg ikke får mine skattepenger.
Har en bufferkonto som jeg prøver å spare på... den var det 3000 på(som jeg hadde spart i ganske mange måneder) i slutten av mai som jeg måtte tømme da jeg fikk noen høye regninger.
Sånn er livet. Jeg har ikke noe å spare av.. som oftest.. det jeg klarer å jobbe opp (sommerjobb) nå i slutten av juni/beg. av juli før klumpen tar ferie får jeg egentlig ikke glede av før slutten av juli..

man kan ikke bare.... alltid... selv om det er lett å skrive "jammen da må du bare..." så funker ikke det alltid i praksis.
Jeg visste ikke at de plutselig skulle fordele utbetalingene på skattepengene på flere mnd, før nå nylig.. Mulig de har opplyst om det før, men jeg har ikke visst det.

Men hvis du får riktig skattetrekk, slik at du ikke får noen skattepenger igjen, så kan du spare det du ellers ville trukket for mye i skatt. Det blir jo det samme. Og utbetalingene har alltid vært fordelt, det nye i år er bare at det er flere enn to utbetalinger.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 17:34   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

poenget mitt er, du får igjen på skatten, sant? Da har du betalt mere skatt enn du skulle. Det bør la serg gjøre å nedjustere skattetrekket så det stemmer bedre. Og de pengene som da utbetales mer hver måned, gjemmes et sted til juni. I stedet for å gjemmes hos skattetaten til juni eller oktober.

Jeg vet at det ikke er alle som har noe tilovers, men får du igjen på skatten har du betalt mer enn nødvendig, det var DE kronene jeg mente burde spares et annet sted enn hos skatteetaten, som ikke gir verdens beste rente heller. (fra april til juni, jo, men ikke fra januar i fjor, som er da de begynte å få for mye penger av deg)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.