Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg et pent dusjkabinett

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 09:33   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vis meg et pent dusjkabinett

Jeg trenger et dusjkabinett, og jeg vil ha et som ser bra ut.

Kravspek'en er som følger:

• alle vegger i glass eller gjennomsiktig plast
  • minst mulig plast/stål/aluminium i veggkonstruksjonen, og mest mulig glassflate
  • dør som kan åpnes, ikke skyvedører
  • firkantet
  • lettest mulig å rengjøre
  • ikke massasje/SPA/bobler/dill. Holder for champagneglass kan aksepteres, dog
  • ikke over 25 000 kroner
Så langt har jeg funnet et kabinett som tilfredsstiller listen min brukbart: Macro Box One

Har noen andre tips, så tas de imot med takk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 09:40   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et pent dusjkabinett

Samme produsent som du har funnet fra før, du har vel kanskje sett dette?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 09:40   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du si noe om hvorfor kravene inneholder firkantet og ikke skyvedører? Jeg skal kjøpe nytt dusjkabinett når jeg flytter i sommer, men tenkte å kjøpe Porsgrund Showerama som jeg har vært veldig fornøyd med, men som ikke oppfyller disse - hva er det jeg ikke har tenkt på? (Ok, firkantet regner jeg har med rommet å gjøre, men skyvedørene?)

(http://www.bad.no/produkter/dusj12/d...t-klart-glass/ )

Gammel 20-06-11, 09:42   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

26000 da.

minibolle mai 2012
Gammel 20-06-11, 09:43   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kan du si noe om hvorfor kravene inneholder firkantet og ikke skyvedører? Jeg skal kjøpe nytt dusjkabinett når jeg flytter i sommer, men tenkte å kjøpe Porsgrund Showerama som jeg har vært veldig fornøyd med, men som ikke oppfyller disse - hva er det jeg ikke har tenkt på? (Ok, firkantet regner jeg har med rommet å gjøre, men skyvedørene?)

(http://www.bad.no/produkter/dusj12/d...t-klart-glass/ )

Dels fordi jeg synes det er mye finere med dører, men primært fordi jeg synes det er vanskelig å rengjøre skikkelig mellom veggen og døren. Jeg vil ha dusjvegger som jeg forholdsvis enkelt kan få helt rene og helt blanke, og det klarer jeg ikke med skyvedører, for da ligger alltid en liten bit av veggen og døra over hverandre.

Firkantet er egentlig bare fordi jeg liker det bedre. Og litt fordi det er lettere å rengjøre med vindusnal.

Sist redigert av Teofelia : 20-06-11 kl 09:56.
Gammel 20-06-11, 09:44   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Kokos: Har du link/modellnavn til de to du har lagt inn bilde av?

Gammel 20-06-11, 09:46   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Den øverste fant jeg på www.bad.no, samme produsent som det du viser. Det andre fant jeg på www.bademiljo.no, husker ikke produsent i farta. Joda, her: http://www.bademiljo.no/Produktkatal...ugela-Firkant/

minibolle mai 2012
Gammel 20-06-11, 09:46   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dels fordi jeg synes det er mye finere med dører, men primært fordi jeg synes det er vanskelig å rengjøre skikkelig mellom veggen og døren. Jeg vil ha dusjvegger som jeg forholdsvis enkelt kan få helt rene og helt blanke, og det klarer jeg ikke med skyvedører, for da ligger alltid en liten bit av veggen og døra over hverandre.

Ah. Den modellen jeg linket til har avtagbare plast-forinnger på hver side av skyvedøren, så de kan lett taes av og da (kan ) man få rengjort hele.

Gammel 20-06-11, 09:47   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Dette begynner å ligne på noe: Svedbergs Cube

Gammel 20-06-11, 09:48   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Dette likte jeg også. 25000,-

minibolle mai 2012
Gammel 20-06-11, 09:50   #11
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Dere har visst samme smak.
Det va veldig fint, det siste der.

Gammel 20-06-11, 09:54   #12
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg abonnerer på denne, vi behøver også nytt dusjkabinett.
Jeg med-avbefaler skyvedører, forresten. De kabinettene jeg har erfaring med har blitt tregere i skyvet etterhvert, og kiler seg eller hopper av sporet. Det er det vi har nå, og årsaken til at vi må ha nytt.

Gammel 20-06-11, 09:56   #13
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette begynner å ligne på noe: Svedbergs Cube

Dette har du til og med prøvd ut.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 09:58   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Dette har du til og med prøvd ut.

Ja, jeg lurte på om det kanskje var samme modellen. Da vet jeg i alle fall at det er så lekkert som det ser ut på bilde.

Gammel 20-06-11, 10:00   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Oi, de der er jo så lekre at selv jeg kunne fått lyst på dusjkabinett. Men det jeg ikke liker med dem, er det mellomrommet mellom gulvet og kabinettet. Hvordan gjør man rent under? Evt hindrer at møkk og vann kommer til?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 10:07   #16
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Oi, de der er jo så lekre at selv jeg kunne fått lyst på dusjkabinett. Men det jeg ikke liker med dem, er det mellomrommet mellom gulvet og kabinettet. Hvordan gjør man rent under? Evt hindrer at møkk og vann kommer til?

Veldig enkelt. Gulvet i kabinettet kan løftes ut, så da har du full tilgang til møkka som ligger under. Enkeltpenkelt.

Gammel 20-06-11, 10:33   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Veldig enkelt. Gulvet i kabinettet kan løftes ut, så da har du full tilgang til møkka som ligger under. Enkeltpenkelt.

Helt nede på gulvet? Eller bare inni kabinettet?

Jeg er på leting etter noe selv, så denne tråden var velkommen. Dog har vi ikke det budsjettet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 10:38   #18
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Standard

Når gulvet i kabinettet løftes ut er du rett ned på badegulvet under. Kanten rundt på kabinettet har en renne der vannet føres i et rør til sluket (som vi har rett under kabinettet). Selve gulvet som kan løftes ut er bare en plate (tung som fy, da). På den måten er det lett å rengjøre både gulvet, vannrenna og selve kabinettet.

Gammel 20-06-11, 10:38   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var Cube jeg skulle foreslå. Vi har denne i dusje-på-flis-varianten. Vi kjøpte alle baderomsprodukter fra badrumsbutiken.se. Fikk gratis levering og selv reklamasjoner gikk smertefritt.

Gammel 20-06-11, 10:40   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

22340 SEK inkl svensk mva, så får regne ut hvor mye det kosterdeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.