|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Har en 9 åring som etter sommeren har vokst så han trenger helt ny garderobe, alt begynner å bli lite til han. Tidligere har jeg handlet mye og lillebror på 7 år arver alt. Men Lillebror trenger og å få NY klær, være litt kul og ny slik som bestekompisen i nabohuset. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Jeg konstaterer at ungen din har sinnsyke mengder klær og at du vasker klær sjelden. Her går maskinen i alle fall annenhver dag. Hva han har av klær har jeg ikke oversikt over, men jeg trodde han hadde mye - helt til jeg så listen din. Hva skal han for eksempel med 2 Liverpool-sett? Min har ei original-skjorte som han nærmest bor i. Men når den er skitten, så er den skitten og da får han finne seg i å gå i noe annet. Her har Ungen en voldsom slitasje på klær, så det er nærmest ingenting som kan gå i arv. Bukser slites hull på etter noen få måneder og han rekker aldri å vokse ut av en bukse før det er hull. Så vi kjøper når det er behov og har aldri gått til sånn stor-innkjøp. Gensere er stort sett ensfargete fra H&M under en t-skjorte. Jeg ser at jeg må ha en storshopping på shortser nå fordi han har vokst ut av de fleste fra i fjor. Det burde holde totalt med 7 stykker - da er det en for hver dag i uka.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Hm. De trenger ca 10 boxere, ca 10 par sokker, 7-8 t-skjorter, 7-8 gensere/jakker, 4-5 shortser og 4-5 bukser. Og overtrekkstøy/regntøy. Og ett litt tykkere sett (ull/fleece). Dvs trenger og trenger. Det er det som går i løpet av ei uke, og det er nesten nødvendig for at jeg ikke skal bo på vaskerommet.
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?I følge min sønn, 12 år, trenger man ei bukse, ei hettejakke, en genser, en boder, ett par sokker, en shorts og ei t- skjorte. Ja, og noen treningsklær. Og vask av klær og barn er bortkastet energi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Nei, si det. Han trenger vel 10-12 truser/boksere, 6-7 strømpebukser, 6-7 bukser, 6-7 gensere, 6-7 tskjorter og 6-7 par sokker.
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Tja, mindre enn du nevner i alle fall? Her er det for øyeblikket 4-5 tynne gensere, 5 t-skjorter, 5 skjortser, 5-6 bukser, en haug boksere og en haug sokker, noen pysjer. Av yttertøy blir det jo litt; ett vintersett, en vårjakke, en fleecejakke, et mellomlag og diverse småtterier. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Skal vi se om jeg greier å huske alt da. Her snakker vi en som skitner seg ut raskt, og som helst bor i behagelige joggebukser og koseklær. Olabukser er derfor bare i bruk under press.
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Gutten min har 5 bukser, 2 shortser, 10 boxershortser, 12 T-skjorter, 10 gensere, 10 par sokker, 5 skjorter, 1 badebukse, 2 ullsett, 1 regnsett, vinterbukse, 2 vinterjakker, 2 sommerjakker, vintersko, joggesko, sandaler, gummistøvler, Cherrox.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?
Noe sånt har min kommende skolejente også sånn ca.
|
|
|
#10 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye klær trenger DIN skolegutt?Vår minstemann har to eldre brødre å arve etter, og har alt for mye klær. Han har sine yndlingsklær som han bruker, de andre kunne jeg egentlig bare gitt vekk og fått det mye ryddigere. |
|
|
|
![]() |
|
|