Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Samsung Galaxy S vs. SII

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 22:21   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Samsung Galaxy S vs. SII

Er det en kjempestor forskjell på de?

Er det sånn at jeg helt åpenbart ikke kan kjøpe den gamle versjonen, eller kan jeg klare meg like fint med den?

Har niks og null peiling på tekniske duppeditter annet enn at jeg vet hva som funker for meg og ikke.

I tillegg til de åpenbare telefon-funksjonene vil jeg ha en telefon jeg kan slå ihjel litt tid med, som f.eks. spill. (Tiny Wings, Scrabble etc. er typiske spill jeg liker å spille.)
Tviler på om jeg kommer til å se film med den. Har en ipod shuffle, så jeg er ikke sånn kjempeavhengig av musikk-biten på den heller.

Sånn ut ifra hva jeg kjapt har klart å se blir den nye rundt 1500,- dyrere enn den gamle.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:46   #2
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samsung Galaxy S vs. SII.

Galaxy S er en veldig bra telefon det også, så om du ikke er så opptatt av å ha det siste og beste, så holder den i massevis. Den ble omtalt som den sterkeste konkurrenten til iPhone 4, i fjor sommer da både iPhone 4 og Galaxy S var nye.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:57   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, for ut i fra det jeg har forstått var Galaxy S flaggskipet til Samsung, og SII er arvtakeren til denne. Og at den nyeste slår iPhone ned i støvlene.
Jeg skjønner jo den åpenbare forskjellen på 8 og 16 GB, men ellers er det meste andre gresk for meg.

Mannen mener jeg kommer til å angre om jeg kjøper den gamle versjonen, mens jeg ikke føler meg helt sikker på at jeg virkelig trenger den nyeste.

-Pippi
Gammel 20-06-11, 23:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du kjøpe uten abonnement? Jeg skal kjøpe den nyeste (tror jeg, om jeg ikke plutselig ombestemmer meg igjen og vil ha iPhone 4) når skattepengene kommer, og skal da ha med Netcom medium-abonnementet. Betaler da bare 1199,- for telefonen, og 439,- per måned for abonnementet (inkludert 400 ringeminutter, 200 smser og 600 mb nett per måned).

Gammel 20-06-11, 23:15   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er en mulighet er at bare den nyeste får neste Android-versjon når den kommer. Hva som er nytt i den versjonen, aner jeg ikke. Telefonene i seg selv er stort sett helt like, siden de er som datamaskiner, så det er softwaren som teller. Skal se om jeg finner noe om det rundt om så jeg kan gi deg et bedre svar.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:19   #6
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye har bittelitt større skjerm, mer ram, større prosessor, nyere OS (Android 2.3 vs 2.1, det er nok til at jeg ville tatt S2) og bedre kamera. Var ikke så vanskelig å finne, så burde sikkert lett før jeg skrev det første svaret. Sånn går det, sent på kvelden..

Så da er spørsmålet hva du skal bruke den til, om du trenger mer ram, større prosessor osv.

Gammel 20-06-11, 23:22   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg har S-versjonen. Jeg vil ha SII! Men jeg er usikker på hva forskjellene består i. Hvis ikke penger betyr noe, så ville jeg gått for SII, for den er visstnok bedre.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:48   #8
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samsung Galaxy S vs. SII

Det man kan tenke på når det gjelder kjøp av utgående modeller, er hvor lenge produsenten kommer til å levere oppgraderinger. Et alternativ til S kan jo ogås være en nyere modell fra Samsung og HTC som nødvendigvis ikke er toppmodellen.

Jeg bruker HTC Incredible S for tiden. Liker den egentlig meget godt. Modell som kom for noen få måneder siden. Tror den koster ca. 3000 nå. God ytelse og egentlig ganske god batteritid.

Gammel 21-06-11, 16:26   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Takk for svar!

Mer ram, større prosessor og sånt er jeg helt hjernedød på, men det spørs om jeg ikke må gå for den nyeste da. Kan få anfall av treghet og andre irriterende hikker.

Nå for tiden har jeg en HTC Wildfire som jeg truer med å putte i vaskemaskinen hver gang jeg setter på en vask. Den funker jo ikke til noe annet enn å ringe med.

-Pippi
Gammel 21-06-11, 16:42   #10
Input

Input sin avatar

Standard

Nei, den hadde jeg også, den var helt horribelt treig. Hadde flaks da ungen fikk nappet den ut av hendene mine og slapp den noen meter ned på betong.

Om du ikke bruker masse video, tunge spill osv. hadde du sikkert klart deg med den gamle, men jeg synes det at den gamle har gammel versjon av Android er viktig nok til å velge den nye, så sant ikke pengene stopper deg.

Gammel 21-06-11, 20:52   #11
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Wildfire var ganske treg allerede når den kom, i likhet med det meste av "rimelige førstegenerasjons Android-telefoner". HTC Desire var da mer fokusproduktet, og har fortsatt kurrant ytelse egentlig, men kostet mer...

Gammel 21-06-11, 21:17   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Wildfire var ganske treg allerede når den kom, i likhet med det meste av "rimelige førstegenerasjons Android-telefoner". HTC Desire var da mer fokusproduktet, og har fortsatt kurrant ytelse egentlig, men kostet mer...

Jepp, det var et bomkjøp kan man trygt si. Eneste trøsten er at jeg ikke betalte stort for den.

-Pippi
Gammel 22-06-11, 21:22   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jepp, det var et bomkjøp kan man trygt si. Eneste trøsten er at jeg ikke betalte stort for den.

Mens mobilen som er på vei til meg i posten kommer til å koste meg adskillig mer.

Det ble Samsung Galaxy SII og jeg gleder meg som en unge før julaften til den kommer.

-Pippi
Gammel 22-06-11, 21:25   #14
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Du kan glede deg med god grunn! Jeg fikk min i går, og jeg er forelsket.

Gammel 22-06-11, 23:50   #15
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Mens mobilen som er på vei til meg i posten kommer til å koste meg adskillig mer.

Det ble Samsung Galaxy SII og jeg gleder meg som en unge før julaften til den kommer.

Jeg har også akkurat bestilt meg denne, og gleder meg like mye som deg tror jeg

Gammel 22-06-11, 23:52   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Heldiggris! Jeg går og ymter frampå til mannen om ikke han trenger ny mobil snart - da kan han i så fall arve min flotte Samsung Galaxy S mens jeg må ta til takke med Galaxy SII.

Gammel 23-06-11, 07:04   #17
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Heldiggris! Jeg går og ymter frampå til mannen om ikke han trenger ny mobil snart - da kan han i så fall arve min flotte Samsung Galaxy S mens jeg må ta til takke med Galaxy SII.

Åh! Tuneland. Du strekker deg virkelig langt for mannen din!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 13:12   #18
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det er iallefall en mye lurere måte å skaffe seg Galaxy SII på enn sånn som jeg gjorde det. Mannen har lite nytte av ødelagte telefoner. Siste gangen jeg ødela min så godt som helt nye telefonen var jeg helt på gråten, og mannen kommenterte bare tørt at det lønner seg med mobilforsikring for meg. Nå håper jeg virkelig at jeg har brukt opp uflaksen min, for jeg er forelska i den nye telefonen.

Gammel 29-06-11, 20:40   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Jeg har fått den og er helt svimeslått av forelskelse.

-Pippi
Gammel 29-06-11, 20:51   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått den og er helt svimeslått av forelskelse.

Samme her. Det er den desidert beste telefonen jeg har prøvd til nå. Den er helt fantastisk! Prøvde iPhone her forleden, og den virker jo nesten prehistorisk i forhold? Jeg er sjeleglad de var utsolgt for iPhone da jeg skulle kjøpe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.