![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() LinkedIn?Jeg har en LinkedInprofil. Den ble opprettet for tusen år siden, jeg skulle se på profilen til en kompis og se om den var fin nok siden han søkte jobber. |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: LinkedIn?Hvilke bransjer bør/må/kan man ha LinkedInprofil i forresten? Har bekjent som er it-arkitekt og han har profil, og en jeg kjenner som er økonomisjef i et firma har profil.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: LinkedIn?Jeg vil tro du er midt i nedslagsfeltet, kokos. De jeg kjenner som er der er typisk akademikere med vind i håret. |
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: LinkedIn?Ja, for jeg har inntrykk at man må ha et minimum av vedlikehold på profilen sin om det skal være noe poeng å ha det.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: LinkedIn?Tja. Min har ikke vært åpnet på sikkert ti år, men jammen ser det ut til at den markedsfører meg for en eller annen, lell. |
![]() |
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: LinkedIn?Det er all slags folk der, stort sett folk med høgskole eller universitetsutdanning i større eller mindre grad.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: LinkedIn?Når man velger postkode, er det jobbens postkode eller min egen?
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LinkedIn?Jeg får ikke mail om at folk ser på profilen min (eller kanskje ingen gjør det?) så det kan nok være en instilling du har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Stiv
|
![]() Sv: LinkedIn?Jeg er siviløkonom, og har sett at det er drøssevis av tidligere studiekamerater med karriereambisjoner der. Jeg har slettet min profil, det ble litt for "kjedelig" å være der (omtrent som Facebook for geeks, ingen humor, ingen morsomme statusoppdateringer, osv), og jeg kommer trolig ikke til å benytte andre kanaler hvis/når jeg skal bytte jobb.
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: LinkedIn?LinkedIn er stort innen IT, medisin, konsulent og finansbransjen, har jeg inntrykk av.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: LinkedIn?Jeg er på linkedin. Fikk beskjed av forrige sjefen at det var noe jeg måtte være. Kunder som sender venneforespørsler på Facebook blir avvist, men får tilbud om å være "connection" på linkedin isteden.
![]() |
![]() |
#13 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LinkedIn?I min bransje så er LinkedIn veldig viktig. Jeg er i IT-bransjen og en del av min består i å ansette folk. Folk som ikke er på LinkedIn vil kunne falle utenfor radaren min.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: LinkedIn?Jeg har også en profil der, og en del kontakter. Ser ut til at det ikke er helt ueffent i offentlig/semioffentlig sektor heller. Nå skal jeg jommen ta meg tid til å gå inn og oppdatere litt også, siden det ikke er heeeelt umulig at jeg skal søke ny jobb om en stund... Bra påminnelse!
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: LinkedIn?Jeg er også i IT-bransjen, og er på LinkedIn. Syns det er en kjekk måte å holde styr på mitt profesjonelle nettverk.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: LinkedIn?Min var ikke så ille heldigvis, oppdatert arbeidsgiver i hvert fall... Men nå blir det orden! Må være bra måte å fordrive litt tid på.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: LinkedIn?Så langt så er vel inntrykket at dersom jeg skal skifte jobb så holder det å hviske det lavt så kommer det noen tilbud, men jeg skal jo ikke skifte jobb åkke som. |
![]() |
![]() |
#19 |
Vaklende
|
![]() Sv: LinkedIn?Det er noen som ser på deg, ja. Jeg ville enten holdt den oppdatert eller slettet, men er nok farget av at LinkedIn er viktig i min bransje. Selv om du ikke trenger å bruke det for å få ny jobb kan det være greit at profilen der jobber for deg og ikke mot deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: LinkedIn?Godt poeng. Kanskje jeg like gjerne skal pusse den opp litt. Det er ikke akkurat så tidkrevende å holde den oppdatert sålenge jeg er så treg med å skifte jobber som jeg er. |
![]() |
![]() |
|
|