Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

LinkedIn?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 08:35   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

LinkedIn?

Jeg har en LinkedInprofil. Den ble opprettet for tusen år siden, jeg skulle se på profilen til en kompis og se om den var fin nok siden han søkte jobber.

Men nå får jeg plutselig mailer om at folk ser på profilen min () og at jeg må få på plass et bilde og oppdatere og sånt.

Hvordan er kotymen for LinkedIn, egentlig? Bør man ha en oppdatert side dersom man først skal stå der? Sender de sånne mailer uansett, eller er det fordi en eller annen eller flere av merkelige grunner har greid å snuble innom denne gamle profilen?

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:38   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LinkedIn?

Hvilke bransjer bør/må/kan man ha LinkedInprofil i forresten? Har bekjent som er it-arkitekt og han har profil, og en jeg kjenner som er økonomisjef i et firma har profil.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:41   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil tro du er midt i nedslagsfeltet, kokos. De jeg kjenner som er der er typisk akademikere med vind i håret.

Ja, også jeg da.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:42   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm.. enda en ting å passe på altså.

minibolle mai 2012
Gammel 22-06-11, 08:43   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ja, for jeg har inntrykk at man må ha et minimum av vedlikehold på profilen sin om det skal være noe poeng å ha det.

minibolle mai 2012
Gammel 22-06-11, 08:45   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tja. Min har ikke vært åpnet på sikkert ti år, men jammen ser det ut til at den markedsfører meg for en eller annen, lell.

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:46   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det er all slags folk der, stort sett folk med høgskole eller universitetsutdanning i større eller mindre grad.

Det kan være greit å ha bilde og en oppdatert profil om man skal sjekke markedet og så er det et greit sted å bygge nettverk innen faget sitt.

Gammel 22-06-11, 08:47   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Når man velger postkode, er det jobbens postkode eller min egen?

minibolle mai 2012
Gammel 22-06-11, 08:48   #9
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg får ikke mail om at folk ser på profilen min (eller kanskje ingen gjør det?) så det kan nok være en instilling du har.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:48   #10
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg er siviløkonom, og har sett at det er drøssevis av tidligere studiekamerater med karriereambisjoner der. Jeg har slettet min profil, det ble litt for "kjedelig" å være der (omtrent som Facebook for geeks, ingen humor, ingen morsomme statusoppdateringer, osv), og jeg kommer trolig ikke til å benytte andre kanaler hvis/når jeg skal bytte jobb.

Gammel 22-06-11, 08:53   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LinkedIn er stort innen IT, medisin, konsulent og finansbransjen, har jeg inntrykk av.
Jeg har selvsagt en profil og har knyttet mange nyttige bekjentskaper der inne.

Det er lite vits å ha LinkedIn-profil om den ikke er oppdatert.

Gammel 22-06-11, 08:55   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på linkedin. Fikk beskjed av forrige sjefen at det var noe jeg måtte være. Kunder som sender venneforespørsler på Facebook blir avvist, men får tilbud om å være "connection" på linkedin isteden.

De jeg kjenner som driver med head hunting er veldig oppdaterte på linkedin, men det er kanskje ikke så rart.

Gammel 22-06-11, 08:56   #13
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I min bransje så er LinkedIn veldig viktig. Jeg er i IT-bransjen og en del av min består i å ansette folk. Folk som ikke er på LinkedIn vil kunne falle utenfor radaren min.

Jeg har vært på LinkedIn omtrent siden det startet. Da var jeg ansatt innen akademia, og det er det den første strømmen av folk kom fra. Men nå har jeg inntrykk at det er mange fra ulike bransjer og bakgrunner som er aktive.

I tillegg er det mange gode og aktive grupper innen mitt fagområde der. Vi arrangerer brukergruppemøter gjennom LinkedIn.

Gammel 22-06-11, 08:59   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en profil der, og en del kontakter. Ser ut til at det ikke er helt ueffent i offentlig/semioffentlig sektor heller. Nå skal jeg jommen ta meg tid til å gå inn og oppdatere litt også, siden det ikke er heeeelt umulig at jeg skal søke ny jobb om en stund... Bra påminnelse!

Gammel 22-06-11, 09:01   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også i IT-bransjen, og er på LinkedIn. Syns det er en kjekk måte å holde styr på mitt profesjonelle nettverk.

Mannen min er i telecom og vært hotshot i mange år, men han nekter å bruke LinkedIn og får seg supre jobber uansett - så det er nok ikke kritisk å være der

Gammel 22-06-11, 09:06   #16
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville enten hatt oppdatert linkedinprofil, eller stengt den helt ned. Det ser litt sløvt ut å ha en profil med arbeidsgiveren man hadde for 5 å siden, syns jeg

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:12   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Min var ikke så ille heldigvis, oppdatert arbeidsgiver i hvert fall... Men nå blir det orden! Må være bra måte å fordrive litt tid på.

Gammel 22-06-11, 09:19   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Så langt så er vel inntrykket at dersom jeg skal skifte jobb så holder det å hviske det lavt så kommer det noen tilbud, men jeg skal jo ikke skifte jobb åkke som.

Men de mailene er altså ikke standard markedsføring da? Det er en eller annen der ute i verden som prøver å se hva jeg driver med via LinkedIn?

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:22   #19
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det er noen som ser på deg, ja. Jeg ville enten holdt den oppdatert eller slettet, men er nok farget av at LinkedIn er viktig i min bransje. Selv om du ikke trenger å bruke det for å få ny jobb kan det være greit at profilen der jobber for deg og ikke mot deg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:23   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Godt poeng. Kanskje jeg like gjerne skal pusse den opp litt. Det er ikke akkurat så tidkrevende å holde den oppdatert sålenge jeg er så treg med å skifte jobber som jeg er.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.