|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Artikkel som virkelig viser viktigheten av vaksineAftenposten har en god artikkel som viser hvor viktig det er å vaksinere. Det viser seg at flere av de smittede fikk meslinger på venterommet mens de var på legevakta for behandling av andre sykdommer. Ved å velge bort vaksine, setter man lett andre liv i fare.
Sist redigert av Tallulah : 22-06-11 kl 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Artikkel om virkelig viser viktigheten av vaksineVeldig god artikkel!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Artikkel om virkelig viser viktigheten av vaksineJeg får ikke opp artikkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Artikkel som virkelig viser viktigheten av vaksineAftenposten har hatt flere artikler angående utbruddet i Oslo, veldig bra at det settes søkelys på dette.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Artikkel om virkelig viser viktigheten av vaksine
Det er jo helsepersonell med alternative foreldre også. Og det er dessverre helsepersonell som er ganske alternative selv. Men viktigst er det kanskje at det ennå er ganske mange arbeidstakere som er for gamle til å ha blitt med på barnevaksinasjonsprogrammet med MMR-vaksine. Jeg fikk den jo ikke som liten, men fikk den som 12-åring, jeg mener det var ett av de første årene de vaksinerte jenter i 12-årsalder, men der er jeg usikker. Poenget er at mens det er et system for å gi helsepersonell influensavaksine og hepatittvaksine, er det ikke noe system for å sjekke vaksinasjonsstatus mot barnesykdommer.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
Burde det ikke være et krav, at helsepersonell er vaksinert?
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Sikkert fordi jeg la den inn fra mobilen. Nå er den endret til link som du kommer inn på fra datamaskin.
Sist redigert av Tallulah : 22-06-11 kl 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Artikkel som virkelig viser viktigheten av vaksineVaksine er kjempeviktig - dessverre er det mye vranglære ute og går når det gjelder vaksinering. Og ikke minst konspirasjonsteorier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Artikkel som virkelig viser viktigheten av vaksineFin artikkel! Jeg brukte en annen artikkel fra Aftenposten om samme tema i engelskundervisning tidligere i vår, etter det sykdomsutbruddet i februar - denne var klarere, synes jeg. (Overordnet tema for opplegget var for øvrig sykdommer i u-land vs i-land på VG2, om noen skulle lure.)
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Artikkel som virkelig viser viktigheten av vaksineVi utsatte den også en ørliten granne, man bare en måneds tid, rett og slett fordi hans mmr-tid sammenfalt med svineinfluensa-møt-opp-til-massevaksinering-i-morgen-om-du-har-barn-under-3-år-tiden, så siden vi tenkte å ta den mente helsesøster at vi skulle ta den først, faren for SI akkurat der og da var større enn at han skulle få bruk for mmr akkurat de ukene. Og de ville ikke gi dm for tett i tid for å vite ha eventuelle bivirkninger kom av.
![]() |
|
|