|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Barn dopes i søvnhttp://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle686922.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnNei vi var heldige og hun lærte seg å sove selv etterhvert, selv om vi måtte prøve mange metoder for å lære henne det. Jeg vet om flere som har prøvd melatonin og etter å ha hatt barn som ikke sover selv så skjønner jeg at folk blir desperate. Jeg følte ikke at det var mye hjelp å hente hos helsestasjonen (jf. "la de gråte") og vurderte midt-i-mellom-senteret. Det er ikke alle som har råd til det eller har sånne ressurser i nærheten. Jeg synes det er trist å lese at mange må gi ungene sovemedisiner, men etter å ha gått nærmere ett år på max to timer sammenhengende søvn selv, så skjønner jeg som sagt at folk blir desperate.
![]() |
#3 |
Drømmer
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnVi har ikke brukt det, har fått tilbud om det men jeg ville ikke. Poden her sov lite over lang tid, jeg var alene med han og sleit med min egen søvn derfor fikk vi tilbudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn dopes i søvnJa, ifjor. Vår sønn på nå 9 år har nattskrekk og går i søvne og til slutt gikk vi til legen.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnJa, lillegutt har fått Melatonin siden han var 3 mnd. Før det sov han egentlig ikke noe særlig. Etter det sov han opp til 10 minutter i strekk, heldigvis i mange strekk da men våken mellom (måtte roes og sees til pga pustestopp/problematikk). Og etterhvert som han ble større sov han lengre og lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn dopes i søvnJentene mine har hatt en runde med Vallergan da de var små. Tror de var rundt 2-2,5 år og begge to hylte i timesvis om natten fordi de ikke ville sove lenger. De gikk på det en uke og det var med på å få orden på søvnmønsteret deres igjen. Synes en uke med dopede unger var vel verdt det for å slippe å stå midt på stuegulvet med en unge i armene, kvalm og omtåket av søvnmangel og snerre til mannen fordi man er så trøtt at man ikke klarer å bli enige om hva man skal gjøre videre og begge er like nærmt sammenbruddet.
![]() |
#8 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Barn dopes i søvnJa. Eldste har hatt to runder på Valergan da hun var liten. Jeg var alene og hverken jeg eller hun sov mye sammenhengende. Og det er sannelig ikke lett å sove på kommando.
![]() |
#9 |
superbruker
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnHeldigvis så har mine barn sovet godt og sovnet greit på kveldene. Selvsagt har vi hatt perioder med dårligere søvnkvalitet hos både barn og foreldre men ikke noe alvorlig. Minstepropellen har likevel brukt Melatonin en preriode. Hun fikk store problem med søvnen pga bivirkninger av et annet medikament. Hun fikk derfor i en periode på 6 mnd Melatonin for å klare å sovne på kvelden.
![]() |
#10 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Barn dopes i søvnDet var et veldig høyt tall. Det er fristende å undes over om det er våre krav til at alt "skal virke" hele tiden som er årsaken. Vi lever i et samfunn med høyt tidspress, og at ungene sover om natta er kanskje mer prekært når hele familien skal ut av huset klokka sju neste morgen - enn på 70-tallet da man kunne sove litt frampå etter ei dårlig natt (vi av oss som hadde hjemmeværende mødre vel og merke). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnNei, aldri - det har ikke falt meg inn som mulig må jeg innrømme, men så har jeg barn med veldig godt sovehjerte også da.
![]() |
#12 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn dopes i søvnJa, eldste fikk melatonin en periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn dopes i søvnStorebror har gått på melatonin i korte perioder. (autist)
![]() |
#14 |
tankefull
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnVi bruker Vallergan til lillemor nå. Hun har aldri sovet noe særlig. Da hun var ca 3 mnd var hun gjerne våken i ett strekk fra kl 00.30 og til kl 13 neste dag. Nå har hun store problemer med å sovne, og sovner sjelden før midnatt om hun ikke får vallergan. Uten Vallergan våkner hun også flere ganger om natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Barn dopes i søvnKnerten går, som jeg skerv i den andre tråden om temaet, på Vallergan.
![]() |
#16 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Barn dopes i søvnJeg fikk, etter en søvnløs sommer for både store og små, sovemedisin til datteren vår. Tror det kan ha vært Vallergan, ja (er ikke det egentlig allergimedisin som virker søvndyssende?)
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barn dopes i søvnMin eldste gutt fikk Vallergan en kort periode som baby, da han var innlagt på sykehus og fikk en heftig kortisonbehandling som bl.a. medførte at han bare sov et par timer i døgnet på det verste. Sovemedisinen hadde uansett minimal effekt, så det ble bare med forsøket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
anglofil
![]() Sv: Barn dopes i søvnSamme diskusjon her forøvrig
![]() |
#19 |
anglofil
![]() Sv: Barn dopes i søvn
Men det er jo dette artikkelen sier, barn kan bli avhengi hvis de får det så tidlig i livet.
![]() |
#20 |
tankefull
|
![]() Sv: Barn dopes i søvn
Hun har ikke fått dette da hun var baby altså, vi begynte først med det nå når hun er 4,5 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|