Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er 30 pølser nok for ti 6-åringer?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 12:09   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er 30 pølser nok for ti 6-åringer?

+ kaker og brus da.

Lurer på om jeg må handle mer, det er jo middagen til storebror på 9 og mannen og meg også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:10   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 30 pøler nok for 10 6-åringer?

Jeg tror 30 pøler holder for hvem som helst.

Gammel 23-06-11, 12:11   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er 30 pøler nok for 10 6-åringer?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror 30 pøler holder for hvem som helst.

Safran har talt.

Gammel 23-06-11, 12:11   #4
Left
Passiv

Standard

Sv: Er 30 pøsler nok for 10 6-åringer?

Hahaha - du mener pølser?
3 på hver? Jeg ser for meg at ikke alle spiser 3 hver, så jeg vil nok tro det holder ja.

Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:11   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 30 pølser nok for 10 6-åringer?

Ja, nå trodde jeg dere skulle ha hoppe i søledammene-fest. Det hadde forresten vært et interessant party-konsept.

Gammel 23-06-11, 12:15   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølser ja. Grillpølser i vann. :jaiks:

Gammel 23-06-11, 12:18   #7
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

30 pøler for 10 6åringer høres ut som en fantastisk kjekk fest, der du hadde sendt hjem igjen en haug med veldig skitne og våte men lykkelige barn etterpå

Men ja, tror du har rikelig med mat!

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:21   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jepp - det holder i massevis .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:32   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tippe du har ca 15 pølser for mye.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:39   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er rimelig sikker på at det er nok, men jeg er også rimelig sikker på at dersom jeg hadde begynt å lure om det var nok så hadde jeg kjøpt 10 pølser til

Gammel 23-06-11, 12:53   #11
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er rimelig sikker på at det er nok, men jeg er også rimelig sikker på at dersom jeg hadde begynt å lure om det var nok så hadde jeg kjøpt 10 pølser til

er du og blandt de som alltid har en ekstra pakke "på lur" i kjøleskapet, sånn i tiiiiilfelle folk skulle være mer sulten enn en trodde? Eg er helt håpløs, enda eg jobber til vanlig i ferskvare og vet hvor mye eg råder folk til å beregne av ting

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:54   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

er du og blandt de som alltid har en ekstra pakke "på lur" i kjøleskapet, sånn i tiiiiilfelle folk skulle være mer sulten enn en trodde? Eg er helt håpløs, enda eg jobber til vanlig i ferskvare og vet hvor mye eg råder folk til å beregne av ting

åjada, gjerne både en eller 2 pakker på lur, for jeg tenker at det kan jo fryses etterpå uansett.

Gammel 23-06-11, 12:56   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, vår erfaring er at barna eter ei, maks to pølser i bursdagar.

Gammel 23-06-11, 13:12   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi feiret 7 års dag på mandag. 10 7 åringer, og 4 voksne. Hold akkurat med 24 pølser.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 13:53   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Menne, mannen spiser 4, eldste spiser kanskje 3 og jeg spiser 2 ... Fremdeles nok til 7 6-årgamle gutter og 3 jenter?

Gammel 23-06-11, 13:57   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jepp.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 13:58   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Menne, mannen spiser 4, eldste spiser kanskje 3 og jeg spiser 2 ... Fremdeles nok til 7 6-årgamle gutter og 3 jenter?

Jeg tror det er nok, men om du er usikker, skader det å kjøpe en ekstra pakker pølser da?

Gammel 23-06-11, 14:02   #18
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det holder. Og uansett, la oss si det ikke holder da. Det er vel ingen krise det? Da går dere over til kaker. Null problem.
Ingen kommer til å gå hjem sultne.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:18   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, vi må ha tippekonkurranse!

Jeg tror at følgende algoritme er allmengyldig for 10-åringer som spiser pølse:

1 spiser 2 stk
2 sier nei takk
7 spiser 1 stk

Av de som spiser pølse så er det minst 3 som vil ha pølse uten brød eller lompe. Det er høyst sannsynlig en som vil ha både brød og lompe. Resten fordeler seg på enten brød eller lompe. Det er mulig at en av de som sier nei, takk til pølse bare spiser brød. Eller lompe.

Altså tror jeg pølseforbruket vil bli: 9 pølser

Gammel 23-06-11, 14:18   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bursdagssammenheng har de ikke tid til å spise.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.