|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Duologic - hvordan skal skulderselene være?Vesla på 1 mnd har ikke kjørt så mye bil ennå. Det jeg merket godt i dag da vi skulle kjøre, er at skulderselene er så lave. Hun sitteligger jo på begge disse to babyinnleggene, den første skal fjernes ved ca 3 mnd.
|
|
|
#2 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Det beste er ved skulderhøyde, men passer det ikke så er det bedre at de kommer nedenfra hvis man sitter bakovervendt. (Motsatt forovervendt.) Du har jo den puta hun sitter på så ikke så rart om du må opp et hakk på skuldrene.
|
|
|
#3 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Vi har fjernet alle putene nå til snuppa på 14 mnd. og sliter med at skulderselene sklir ned når hun har selene på midterste hakk, må liksom dra de mot midten ofte og underveis på bilturer. Det ble bedre på øverste hakk, men da blir jo selene altfor høye igjen i forhold til skulderhøyde. Har knotet med dette en stund, og i kombinasjon med et par ting til som er litt irriterende så har vi bestemt oss for å selge Duologicen og kjøpe BeSafe IZI Kid med isofix istedet. Snuppa har jo ved flere anledninger klart å vri armene ut av selene selv om vi strammer selene til vi blir blå.
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Jeg justerte det alltid ved å ta inn og ut puter fra innleggene. Vist du fjerner puten som ligger inni den som er under rumpen vil hun skli litt lenger ned. Men du kan like vel ha sidestøtten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Ta ut skummet fra puta under rumpa. Selve puta kan være igjen. Slik har vi justert inn og ut hele veien og har kunnet bruke setet lenge.
|
|
|
|
#6 |
|
Grisejente
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Skal teste å ta ut skummet i sitteputa. Vil bare se an hvordan hun sitter. Blir hun sittende veldig bratt må det vel være bedre å justere selen. Hun er jo liten selv om hun er stor.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Selene på DL var det eneste jeg ikke likte ved det sete. Og grunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe det igjen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lengter etter sola
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Tror ikke skummet i puta har noe særlig å si for sittestillingen
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?
Ja, det er nettopp selene som gjør at vi kvitter oss med setet, på flere måter liker vi dem ikke.
|
|
|
#10 |
|
Grisejente
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Det hjalp litt da puta til sittedelen ble tatt ut. Hadde ikke du nevnt det, Isolde, som en mulighet, hadde jeg ikke engang visst at jeg kunne ta ut noe skum der tenker jeg. Men jeg synes fortsatt selene er litt for lave.
|
|
|
#11 |
|
Grisejente
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Gammel tråd, men jeg fant den etter søk da jeg lurte på hvordan det var igjen med disse selene.
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Klarer du ikke regulere med noen puter, enten opp eller ned? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lengter etter sola
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?På det stadiet dere er nå, la jeg inn skummet i spebarnspolstringen under rompa igjen, for deretter å heise selene. Det hjalp for oss.
|
|
|
|
#14 |
|
Grisejente
Sv: Duologic -hvordan skal skulderselene være?Har hatt mange bakovervendte før, så jeg er ganske sikker på montering selv, men føler meg så trygg på isofixen. Lettvint. Samtidig så kunne hun jo fått sitte i midten om hun fikk annet sete, med bedre plass til guttene. Isofix-setet tar jo på en måte litt plass siden det må stå rett på. Nå er vesla straks 16 mnd, så alt av puter og støtte er tatt ut av bilstolen. Jeg har i grunnen alltid vært glad i Britax (nå heter det kanskje Rømer?) sine seter, så kanskje jeg skulle studere de bakovervendte de har på markedet nå.
|
|
|
#15 |
|
Akkurat samme situasjon som vi var i da jeg skrev innleggene over her.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Duologic - hvordan skal skulderselene være?Er beltesamlere ok nå? Når kom TT med den informasjonen? (Vi bruker dem likevel vi når det er behov for dem, men er litt greit å vite at det er godkjent). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Duologic - hvordan skal skulderselene være?Vi har hatt setet siden yngste var 6 mnd (han er 4 om et par dager) og liker det godt. Kan ikke huske at vi har hatt noen problemer med selene noen gang, ikke annet enn at han i fjor sommer tok dem av. Et par samtaler ang det så var det i orden. Satser på å bruke det til han skal i beltestol.
|
|
|
#18 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
En slik brukte vi på vårt duologic som mellomste hadde, kjøpte på babyshop var fra besafe. Funka veldig bra
|
![]() |
|
|