|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi skal til bassengmekka med tre svært badeglade men på ingen måte svømmedyktige barn på 3,3,5 år. De er uredde og vil gjerne hoppe fra kanten og 1 meteren med armringer. Vi har stort sett brukt armringer i basseng innendørs, men jeg kunne egentlig tenke meg noe som er enda litt tryggere. Er det noen som har brukt type tynne svømmevester eller badetøy med flyteelementer? Hva pleier de å selge av sånt i "Syden" nowadays? Hva koster det? Bør vi ta med hjemmefra? Vi skal til Aiya Napa. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi har bare brukt armringer. Vi passer jo på også. De har sikkert i syden, vi har hatt med hjemmefra. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi bruker også bare armringer. Så lenge de ikke er svømmedyktige så har de alltid øyne på seg uansett.
|
|
|
#4 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?
Vi har også tenkt å ha med armringer, og jeg har jo tenkt å følge med. Men det er en utfordring å ha øye på tre så små barn. Jeg liker egentlig ikke å måtte ha ansvar for mer enn en ett barn når jeg er i bassenget. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Knerten har armringer, og har hatt det de siste årene. Hvis han ikke kan stå er vi i bassenget med ham.
|
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Mine ikke-svømmere trives best med badering. De dupper liksom for langt ned i vannet med armringer, virker det som. En dings a la flyteryggsekk eller hva man skal kalle det funket dårlig for eldstemann det prøvde vi i fjor. Har hørt at flere også er misfornøyd med de dressene med innsydde flyteelementer, så det har vi ikke prøvd.
|
|
|
#8 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi har sånne gule egg man har på ryggen, de er veldig gode. De hindrer ikke armbruken sånn som armringer kan gjøre.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Begge mine bruker armringer. |
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi har brukt armringer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi har også brukt armringer.
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vår 4-åring bruker armringer nå når vi er i spania. Da kan jeg ligge på kanten og følge med og ikke trenger å være i vannet med han hele tiden. Når han skal ut på det dype vannet tar han på seg badering i tillegg for å flyte litt høyere i vannet. Altså begge deler. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Poden har bare brukt armringer. Jeg tror ikke noe av det som finnes av flytehjelp gjør at man kan slappe mer av med oppsynet, så av den grunn tror jeg ikke man skal velge. Det måtte i så fall vært redningsvest, men det er litt voldsomt...
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Jeg har ikke brukt noe på jentene mine. Har heller fulgt med de hele tiden. De har aldri vært lenger ute i bassenget en at de står. Ser ikke vitsen med å la de leke ute så langt ute at de ikke står. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi brukte armringer i Italia i fjor. Jeg tror det er noe av det tryggere altså. Hadde badering for lek i tillegg,men da sammen med armringer.
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Det er ikke alle basseng som er så "velutstyrt", altså. Som der vi var i Italia i fjor.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tenkte ikke på det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi kjøpte EasySwim her, har ikke fått prøvd den enda så jeg vet ikke om den er bra eller ikke. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Livsnyter
|
Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?Vi bruker også baderinger, og da ikke den billige typen med bling og bilder på men slike man ofte kjøper på svømmehaller o.l. De sitter bedre på og tåler mye mer før luften lekker ut eller de får hull. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Min gutt trivdes ikke særlig med bading før han fikk armringer. Det er ikke alle som liker å traske rundt i de barnebassengene. Jeg synes det er mye viktigere at de blir glade i vann enn at de ikke bruker flytehjelpemidler. Nå kan han forøvrig svømme sånn noenlunde, så det har ikke ødelagt noe for læringen. |
|
|
|
![]() |
|
|