Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 08:26   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Jeg forvilla meg inn på Medlemslista nå og ser det er enormt mange medlemmer som registrerer seg, men som aldri kommer lenger enn et par - eller i verste fall - ingen innlegg. Nytt blod gjør seg alltid på diskusjonsforum, gjøres det noe for å vekke dem til live?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 08:43   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Som privatbruker må jeg si: Nei det hadde ikke vært ønskelig i det hele tatt, dette er jo folk som har funnet ut at FP ikke passer for dem.

Da er det mye bedre med de grepene som er gjort for å øke lysten til å diskutere. Dette er et diskusjonsforum og har en helt annen stil enn alle de andre mammaforumene. Ønsker ikke at vi skal bli lik alle de andre.

Gammel 26-06-11, 08:55   #3
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som privatbruker må jeg si: Nei det hadde ikke vært ønskelig i det hele tatt, dette er jo folk som har funnet ut at FP ikke passer for dem.

Ikke nødvendigvis, tror jeg. De kan ha glemt hele medlemskapet eller ikke brukt nok tid på å sette seg inn i formuet. Jeg vet det parktiseres påminningsmailer, obligatorisk oppdatering av medlemskap eller at du mister medlemskapet hvis du ikke har vært aktiv etter et satt tidspunkt. Sikkert forskjellige meninger på dette, men for meg hadde dette vært en vekker til det positive.

Gammel 26-06-11, 09:10   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Ikke nødvendigvis, tror jeg. De kan ha glemt hele medlemskapet eller ikke brukt nok tid på å sette seg inn i formuet. Jeg vet det parktiseres påminningsmailer, obligatorisk oppdatering av medlemskap eller at du mister medlemskapet hvis du ikke har vært aktiv etter et satt tidspunkt. Sikkert forskjellige meninger på dette, men for meg hadde dette vært en vekker til det positive.

Du mener at forumet vokser for langsomt?

Gammel 26-06-11, 09:11   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det høres greit ut å miste medlemskapet etter en viss inaktiv tid, men ikke som et press for å delta, men for å få rensket opp i alle som leser, men ikke bidrar. Jeg tenker da på medie adelen spesielt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 09:15   #6
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Du mener at forumet vokser for langsomt?

Aktive brukere er viktig for alle forum.

Gammel 26-06-11, 09:17   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aktive brukere er viktig for alle forum.

Nå er det ikke akkurat stillestående her da.

Gammel 26-06-11, 09:28   #8
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er det ikke akkurat stillestående her da.

Ikke stillestående, men forumet "lever" nå en gang av brukere, så å få med flere og aktive deltagere er en viktig del av det.

Gammel 26-06-11, 09:33   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ikke stillestående, men forumet "lever" nå en gang av brukere, så å få med flere og aktive deltagere er en viktig del av det.

Selvfølgelig, men vi er tydeligvis uenige i at det faktisk er et jevnt tilsig av aktive brukere. Jeg syns det er det, nemlig. Men jeg gjentar Esmes spørsmål, siden du ikke svarte: syns du forumet vokser for tregt?

Gammel 26-06-11, 09:33   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Men det er jo ikke problemer med rekrutteringen.

Når du sier aktive brukere, på hvilken måte aktive da?

Gammel 26-06-11, 09:42   #11
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Men det er jo ikke problemer med rekrutteringen.

Når du sier aktive brukere, på hvilken måte aktive da?

Her er aktivitet og sikkert bra rekruttering, men på medlemslista er et veldig mange som er registrert og lar det bli med det. Det jeg lurte på er om det blir gjort noe for å få dem med her inne?

Gammel 26-06-11, 09:47   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er aktivitet og sikkert bra rekruttering, men på medlemslista er et veldig mange som er registrert og lar det bli med det. Det jeg lurte på er om det blir gjort noe for å få dem med her inne?

Det er jo et greit spørsmål, og svaret er nei.

Gammel 26-06-11, 09:52   #13
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jo et greit spørsmål, og svaret er nei.

Takk

Gammel 26-06-11, 09:53   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FP har vært en enorm suksess sånn jeg ser det. Jeg har vært med å drive flere forum selv, og tror ingen av dem har hatt så god rekruttering som her. Husk at forumet ikke er veldig gammelt.
Det at man faktisk ikke annonserer for forumet, men likevel har en så god strøm med nye fjes, er faktisk ganske unikt. Jeg ser poenget ditt, samtidig som jeg tenker at det ikke er nødvendig for FP å holde på med "masemail". Det kan i verste fall slå ut feil og folk kan bli lei, så jeg syntes det er bra at det ikke gjøres. Her holder man greit på medlemstallene tror jeg, så da er det ikke noe poeng. Ikke noe er vel vært bedre enn det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 10:01   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. "masemail". For det første syns jeg det er en uting. For det andre så er det kanskje flere som meg, som har en egen mailadresse når jeg registrerer meg på nett og denne mailen sjekker jeg kanskje to ganger i året - så evt. "påminnelsesmail" vil jeg ikke lese uansett.

Ja, og så synes jeg det er passe tilsig av nye medlemmer her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 13:25   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker da på medie adelen spesielt.

Que? Hvem tenkte du på?

Gammel 26-06-11, 13:43   #17
konsulenten
Passiv

Standard

Skal ikke påstå det er mange som meg (det vet jeg ingenting om). Men jeg sletter en del av innleggene mine etter bruk. Antall poster for min del er litt 2 frem og 1 tilbake, jeg er mer aktiv enn det ser ut som. Sletting av innlegg har forresten sine ulemper i forhold til tilgang visse steder i forumet*, men det har jeg ikke tenkt til å starte noen diskusjon om i denne tråden. Det er jo uansett min egen feil, mitt eget valg. Jeg er glad for muligheten til å slette egne innlegg, ikke alle forum som tillater det.

*Er det forresten slik det fungerer? Bare nysgjerrig jeg, altså. Det holdes vel ikke telling med hvor mange innlegg man har postet totalt, kun antall som ikke er slettet (når det skal gis tilgang til markedsplassen osv).

Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 13:57   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt sint om et eller annet forum jeg har registrert meg hos har begynte å sendt "masemail" fordi jeg har vært innom for sjelden.

Gammel 26-06-11, 13:57   #19
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke slik også, at når et forum vokser, så øker også attraktiviteten med tanke på annonnsesalg og slikt? Da er det jo ikke en direkte negativ ting å ha en haug passive støttemedlemmer registrert her på FP?

Gammel 26-06-11, 13:58   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg hadde blitt sint om et eller annet forum jeg har registrert meg hos har begynte å sendt "masemail" fordi jeg har vært innom for sjelden.

Ja, guri, det er jo akkurat sånn som Vektklubb.no holder på. :hrmf:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.