|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Jeg forvilla meg inn på Medlemslista nå og ser det er enormt mange medlemmer som registrerer seg, men som aldri kommer lenger enn et par - eller i verste fall - ingen innlegg. Nytt blod gjør seg alltid på diskusjonsforum, gjøres det noe for å vekke dem til live? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Som privatbruker må jeg si: Nei det hadde ikke vært ønskelig i det hele tatt, dette er jo folk som har funnet ut at FP ikke passer for dem.
![]() |
#3 |
Logistikkdronning
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?
Ikke nødvendigvis, tror jeg. De kan ha glemt hele medlemskapet eller ikke brukt nok tid på å sette seg inn i formuet. Jeg vet det parktiseres påminningsmailer, obligatorisk oppdatering av medlemskap eller at du mister medlemskapet hvis du ikke har vært aktiv etter et satt tidspunkt. Sikkert forskjellige meninger på dette, men for meg hadde dette vært en vekker til det positive. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
Du mener at forumet vokser for langsomt?
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Jeg syns det høres greit ut å miste medlemskapet etter en viss inaktiv tid, men ikke som et press for å delta, men for å få rensket opp i alle som leser, men ikke bidrar. Jeg tenker da på medie adelen spesielt.
![]() |
#8 |
Logistikkdronning
Ikke stillestående, men forumet "lever" nå en gang av brukere, så å få med flere og aktive deltagere er en viktig del av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Selvfølgelig, men vi er tydeligvis uenige i at det faktisk er et jevnt tilsig av aktive brukere. Jeg syns det er det, nemlig. Men jeg gjentar Esmes spørsmål, siden du ikke svarte: syns du forumet vokser for tregt?
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Men det er jo ikke problemer med rekrutteringen.
![]() |
#11 |
Logistikkdronning
Her er aktivitet og sikkert bra rekruttering, men på medlemslista er et veldig mange som er registrert og lar det bli med det. Det jeg lurte på er om det blir gjort noe for å få dem med her inne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Det er jo et greit spørsmål, og svaret er nei.
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?FP har vært en enorm suksess sånn jeg ser det. Jeg har vært med å drive flere forum selv, og tror ingen av dem har hatt så god rekruttering som her. Husk at forumet ikke er veldig gammelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Ang. "masemail". For det første syns jeg det er en uting. For det andre så er det kanskje flere som meg, som har en egen mailadresse når jeg registrerer meg på nett og denne mailen sjekker jeg kanskje to ganger i året - så evt. "påminnelsesmail" vil jeg ikke lese uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Skal ikke påstå det er mange som meg (det vet jeg ingenting om). Men jeg sletter en del av innleggene mine etter bruk. Antall poster for min del er litt 2 frem og 1 tilbake, jeg er mer aktiv enn det ser ut som. Sletting av innlegg har forresten sine ulemper i forhold til tilgang visse steder i forumet*, men det har jeg ikke tenkt til å starte noen diskusjon om i denne tråden. Det er jo uansett min egen feil, mitt eget valg. Jeg er glad for muligheten til å slette egne innlegg, ikke alle forum som tillater det. |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Jeg hadde blitt sint om et eller annet forum jeg har registrert meg hos har begynte å sendt "masemail" fordi jeg har vært innom for sjelden.
![]() |
#19 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?Er det ikke slik også, at når et forum vokser, så øker også attraktiviteten med tanke på annonnsesalg og slikt? Da er det jo ikke en direkte negativ ting å ha en haug passive støttemedlemmer registrert her på FP?
![]() |
![]() |
#20 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, guri, det er jo akkurat sånn som Vektklubb.no holder på. :hrmf:
![]() |
|
|