|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Jeg har en billig møkka-vaskemaskin, innkjøpt når vaskemaskinen røyk på det verst tenkelige tidspunktet. Dette er nå tre år siden, og møkka-vaskemaskinen viser ingen tegn til å gi opp enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
wizzzard
|
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Eg har denne. (Miele W 5000 Eco)
![]() |
#3 |
Har diplom
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Takk for svar! Jeg vil helst bruke litt mindre enn det, for det blir lite igjen til tørketrommel, samt at det er så kjipt å bruke 13000 på noe så ytterst kjedelig som en vaskemaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Jeg har miele både vask og tørk, og er rimelig godt fornøyd - MEN: Miele-maskiner har ikke noe lofilter som stopper loet i maskina. Alt går ut med skyllevannet. Det har resultert i at jeg som har ikke helt nytt hus og litt gamle rør har måttet ha rørlegger to ganger for å få loen ut. Det koster over 1000 spenn hver gang. Forela problemet for serviceavdelingen hos Miele, og han jeg snakket med syns det var en klar fordel at all loen ble skylt ut (fordel for dem, I'm sure...) Da jeg snakket med rørleggern om at det var tett spurte han straks hvilken vaskemaskin jeg hadde. Da jeg sa jeg hadde Miele ,sa han (også) at de nyere modellene til Miele har så kraftig pumpe at endel rør ikke kan ta unna (altså uavhengig av at det er tett). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Ah. Miele er nok ikke noe for meg da. :gammelt hus: AEG altså? Hvis jeg ikke tar feil er møkkamaskinen en AEG så jeg er skeptisk. Men den var billig, og har jo holdt mye lenger enn den skulle i henhold til planen. En litt bedre modell fra AEG kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Me har hatt AEG i 12 år, og vil ikkje ha noko anna. Sikkert andre maskiner som har same funksjonar, men her er dei eg synes er geniale:
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Mener min gamle AEG også hadde halv vannmengde-funksjon, som jeg brukte hvis jeg bare skulle vaske littegrann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Jeg skal sjekke ut AEG-modeller. Halv vannmengde tror jeg ikke jeg trenger, det er sjelden jeg vasker bare litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Vi har denne Bosch vaskemaskinen Bosch vaskemaskin WAE32463SN, den har 1600 omdreininger på sentrifugeprogrammet, 15 minutters hurtigprogram og ullprogram. Har hatt den i snart 2 år, og er kjempefornøyd. Displayet viser hvor lang tid som står igjen. Koster rett under 7000.
![]() |
#10 |
Har diplom
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Takk for svar, jeg skal sjekke Bosch også. Jeg kommer jo aldri til å klare å bestemme meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Vi har en AEG som i sin tid kostet 9000 og en tørketrommel som matcher. Vi er veldig fornøyd med vår, har hatt den i 5-6 år og den går som en klokke og har alle de kravspekkene du ber om.
![]() |
#12 |
Har diplom
![]() Sv: Vaskemaskinanbefalinger (og evt. tørketrommel)?Nå har jeg kjøpt. Det ble Electrolux (som er nesten det samme som AEG ettersom jeg forsto?), jeg har en kollega som skrøt veldig, pluss at Elkjøp-mannen gav meg en god deal. Blir spennende. De kommer ikke før om 2 1/2 uke siden vi har ferie de neste to ukene. Nå må jeg rydde vaskerommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|