|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() VærfaktaSom unge til eit "blandingspar" ( mamma er stril, pappa dramenser ) er det alltid like gøy å samanlikna været på østlandet kontra vestlandet. Familien på østlandet sukker å klager over 1 dag med regn, me vestlendingar taklar det som regel litt betre.
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Værfakta
![]() |
#3 |
Unik
|
![]() Sv: VærfaktaEg lurte på å laga til ein vatnmålar så eg fann ut av kor mykje som kom den frå himmelen akkurat her. Me har fleire regndagar enn bergen og dermed meir nedbør.
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
Som østlending må jeg si at jeg tror jeg hadde foretrukket å holde meg innendørs hvis det kommer så enorme mengder som det er spådd på vestlandet de neste dagene.
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: VærfaktaKanina: Det kjem nok litt meir enn kva me er vant me, på veldig kort tid. Men det er jo ikkje uvanlig med regn på vestlandet. Rekorden er vel 88 dagar med sammanhengande regn i bergen. Her som eg bur fekk me nokre dagar til, så me endte vel på 90 dagar med regn i eit strekk. Då bryr du deg ikkje om mengden meir. Du vil berre ha eit lite opphald.
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
Jeg vil tippe at selv vestlendinger bryr seg om mengden når den sperrer folk inne, ødelegger hus og avlinger, og denslags. Det høres jo ut som ufattelige mengder på kort tid.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VærfaktaDet å jobbe i barnehage (friluft) når det er pisseregn dag etter dag, er IKKE kjekt i det hele tatt. *opplyser*
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 27-06-11 kl 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: VærfaktaDet som er morsomt er at her på Østlandet der eg bur er det noko som dei kallar vindvær. Altså: det at det bles, er liksom ein eigen type ver. På Vestlandet er vinden ein del av veret. Ikkje ein eigen vertype.
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: VærfaktaOm seks dager setter jeg kursen fra øst til vest. Jeg regner med at noen har pratet med værgudene sånn at de har gjort seg ferdig med alt regnet til da. Jeg forventer blikkstille hav og skyfri himmel.
![]() |
#13 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: VærfaktaDet er ikke uten grunn at det ikke finnes voksne bergensere med underbitt.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: VærfaktaVindvær? Har jeg aldri hørt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006