Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[iPad] Hvis om atte dersom atte …

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 23:53   #1
Left
Passiv

Standard

[iPad] Hvis om atte dersom atte …

jeg skulle finne på å få lyst til å kjøpe en sånn, trenger jeg da strengt tatt iPad2?

Den skal bare brukes i sofakroken til surfing, og ungene ville vel ha spilt litt på den på turer antar jeg. Sett film, hørt på musikk osv.

Jeg kommer aaaaldri til å ta bilder med den, og da er det vel ikke såååå stor forskjell? Litt raskere prosessor kanskje, men har det så mye å si, at jeg bør kjøpe toern?

Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 00:19   #2
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [iPad] Hvis om atte dersom atte …

Jeg vet ingenting om ipad2, men jeg er veldig fornøyd med min ipad1

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 01:38   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Mannen har tatt i bruk sin IPad1 og er i allefall kjempefornøyd Nå har han ikke testet toern da, men..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 07:02   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp fått en ipad2. En kompis med ipad1 er dødsmisunnelig.

Jeg vet ikke forskjellen helt på dem, men på kompisen sin ipad1 kan han ikke sette inn simkort, for så å ha 3G-mulighet. Det kan jeg på min ipad2. Slik blir min litt mer anvennelig, da jeg ikke trenger ha tilgang til trådløst nettverk for å surfe.

Kameraet er dårlig, syns jeg - men det moro å leke med photo booth, eller hva det nå heter, en liten stund i hvertfall.

Gammel 28-06-11, 07:05   #5
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes ipad 1 også med simkort og 3G.

Jeg har ipad1 og er helt fornøyd med den, savner ikke kamera da jeg ikke ville brukt det.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 08:07   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ipad1 og digger den. Har testet venninna mi sin 2'er. Kamera er bare tull i mine øyne, med mindre man driver med skype og sånt. Det at den er lettere og tynnere er sikkert greit, men ikke livsviktig for meg. Det eneste som trekker meg mot 2'ern er at man kan vise ting på storskjerm, gjennom PC eller noe sånt. Det kunne jeg tenkt meg i forhold til undervisning.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 08:32   #7
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ipad1 og digger den. Har testet venninna mi sin 2'er. Kamera er bare tull i mine øyne, med mindre man driver med skype og sånt. Det at den er lettere og tynnere er sikkert greit, men ikke livsviktig for meg. Det eneste som trekker meg mot 2'ern er at man kan vise ting på storskjerm, gjennom PC eller noe sånt. Det kunne jeg tenkt meg i forhold til undervisning.

Men det går da an med 1'ern også. En kollega av meg har stadig presentasjoner fra iPaden sin, og han har 1'ern.

Gammel 28-06-11, 09:33   #8
Left
Passiv

Standard

Hm. Jeg tror jo egentlig ikke jeg vil ha bruk for 3G, for har sånn dings fra Netcom, og da går det vel an å koble til gjennom den? Eller? Ellers vil den jo bli brukt mest der vi har mulighet for trådløst nett antar jeg.
Jeg har null peiling på epleprodukter, kan virkelig ingen ting, så opplys meg

Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 10:53   #9
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

iPad har ikke usb, så jeg tror ikke du får koblet til NetCom-dingsen.

Gammel 28-06-11, 11:00   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte iPad 2 i går, med 3G. Da sa de på eplehuset at ipad1 neppe vae lett å få tak i. Jeg tenkte det hadde vært greit å hatt den til barna.

Gammel 28-06-11, 11:20   #11
Left
Passiv

Standard

Vi kan jo alltids kjøpe en brukt, for mange vil jo nå oppgradere til iPad2 sikkert. Men da er 3G lurt da antakelig. Hva slags tilkoblingsmuligheter har man om det ikke finnes USB?

Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:38   #12
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi kan jo alltids kjøpe en brukt, for mange vil jo nå oppgradere til iPad2 sikkert. Men da er 3G lurt da antakelig. Hva slags tilkoblingsmuligheter har man om det ikke finnes USB?

WLAN og mobilnettverk for de med 3G.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:41   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Datteren min ønsker seg en iPad ca mer enn alt annet i verden, men det er lenge til bursdag og jeg synes vel egentlig ikke at det trengs. Men om man kunne få tak i en 1-er til en fornuftig pris, så kunne det hende.

Hun ville ikke fått med 3G - vi har trådløst internett både hjemme og på hytta, og spill kan man vel spille om man først har kjøpt dem, må ikke være online for å gjøre det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.