|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Farmoren og farfaren til Lille vil kjøpe bilstol til Lille, men vil ikke kjøpe uten at jeg har godkjent setet.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Britax TWE. Det er vesentlig lenger i ryggen enn Hi-Way.
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Helt ærlig, jeg hadde ikke hatt samvittighet til å be besteforeldre bruke tusenvis av kroner på et sete som snart blir for lite. Jeg hadde bedt om beltestol. Og jada, jeg liker også bakovervendt, men jeg hadde ikke stått fast ved det her. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)
Hva er vesentlig mye lengre? 10 cm? 20 cm?
Jeg kjenner og litt på det, samtidig så skal de jo helt sikkert kjøre på Eggulf og når han blir stor nok, så sånn sett så vil jo setet bli brukt av ham og, men jeg vurderer absolutt muligheten for å bare si at de kan kjøpe en beltestol, selv om jeg absolutt ikke liker det.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Britax TWE!
|
|
|
#6 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Britax twoway...
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Britax TWE, kjøpt på barnas hus nå sånn at man sparer 500kr. Eventuelt Brio Zento, som ikke blir mange 100 lappene dyrere. Begge er gode seter, men passer i forskjellige biler. Synes faktisk Zentoen er lettere å få til å passe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Isofix til bakovervendt går vel bare til 18 kg?
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Signerer Britax Twoway elite, det bruker vår gutt på 3,5 hos besteforeldra og det passer glimrende, både iforhold til bil og til gutten. Vår gutt er forresten 105cm lang og 16,5kg og han har GOD plass i dette setet ennå. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)TW er 67 cm høyt
|
|
|
#13 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Bare 7 cm i forskjell?
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Anbefaler å ta ungen med et sted de selger dette og prøve, for twe er betraktelig mer romslig "innvendig" altså. 7 cm er endel når de er i den alderen. Men unger er forskjellige òg, noen er veldig lang i ryggen mens andre har veldig lange bein. Det vanskeligste med setene syns eg er når de har veldig lang rygg, sånn at hodet kommer for høyt. Siden du sier det er en til unge som kommer til å bruke setet etterhvert, så ville eg definitivt gått for dette istedetfor en beltestol, og heller kjøpe beltestol òg litt senere hvis det blir snakk om at 2 unger skal sitte på med de.... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ?Britax TWE har da ikke isofix? Sikker på at det er det setet?
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)7 cm i rygglengde er ganske mye. En skal vokse en del i lengde før man er 7 cm lenger fra setet og til hodet.
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Enig med Niobe. Lillebror sitter fremdeles i Hi-way, han er over meteren nå, ca 104 tror jeg, og han har fremdeles selene på midterste selehull og ørene er ikke i nærheten av kanten. Han er verken spesielt kort eller lang i overkroppen. Han sitter nok fint i Hi-way til godt utpå vinteren en gang, minst.
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Jeg har sett på belogic, men synes den ser utrolig stor ut, vi sliter allerede med plassen til den stakkaren som sitter foran i passasjersetet med hi-way, og det setet tar jo liten plass.
|
|
|
#19 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Jeg er jo aldri i svinesund.
|
|
|
#20 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)Kanskje jeg egentlig bare må fri til deg neste gang du skal til sverige, og så må jeg ta meg en tur dit du bor etterpå.
|
![]() |
|
|