Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstol

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 22:37   #1
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Mrs. Wallace har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstol

Vi reiser til Mallorca, Alcudia i august med lillingen som da er litt over 11 mnd gammel.

Er charter så da har vi tilbud om å ta transferbuss fra Palma til Alcudia. Men i mitt hode og min mage så blir det helt feil å ta en sånn lilling usikret på buss i ca 1 time! Snakket med reiseselskapet og de sa at 95 % av alle som reiser gjør nettopp dette, tar babyene på fanget i bussen.

Så hva gjør en da?

Taxi? Medbrakt bilstol eller satse på at taxien klarer å hoste opp en som passer/funker?

Leiebil? Finner vi frem??

Og så er det vogna da... Har kjøpt meg ei easywalker qtro, som jeg eeeelsker! Vogna har alt! Men tør jeg ta den med meg? Er den trygg i en prampack? Eller burde jeg ta med "billigvogna"....

Er litt grønn på dette området som dere skjønner.. Håper noen reisevante har noen gode råd!

Mrs. Wallace er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:16   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstol

Når vi dro til Alcudia sist så var Propellen 2,5 år.
Vi hadde med paraplytrilla, Pliko, som hadde liggestilling. De som ble leid ut på hotellet da var ikke mulig å legge ned ryggen på.
Bilstol hadde vi med, men i bussen på vei til hotellet satt han i setet til bussen, men nå var han større enn barnet ditt da. Du kan jo leie en bil. Du finner frem til Alcudia fra Palma.
Men tar du bussen og legger setet der bagasjen er, ja så har jeg hørt at det er lurt å ta med setet når du kommer frem.....
Vi glemte det igjen. Fikk det tilbake etter 2-3 dager da.

Gammel 28-06-11, 23:32   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri reist charter og aner ikke noe om verken buss eller bil på Mallorca, så jeg skal ikke kommentere bilstol-biten.

Jeg hadde tatt med billigvogna, om jeg hadde en slik. Det er sikkert lettere å få erstatning om vogna blir skadet og er pakket i Prampack, men den blir ikke nødvendigvis behandlet pent. Vi reiste innenlands med vår vogn i fjor, og han som leverte den ut herjet altså sånn med den Prampacken at jeg bare sto og måpte. Det er jo hjul på den, den er lett å trille med seg, men det hadde visst ikke han fått med seg … Den blei neppe penere behandlet på vei inn og ut av flyet. En stund etter at vi kom hjem, så vi at det var blitt skader i felgen på begge framhjulene, som om de hadde fått seg et kakk av en hard kant. Ergerlig at vi ikke oppdaget det før, så vi kunne klaget. Jeg hadde tatt med ei vogn det ikke er fullt så nøye med om jeg kunne, og sjekket vogna grundig for skader før jeg forlot flyplassen.

Fint nick, forresten, om enn smått forvirrende.

Gammel 28-06-11, 23:36   #4
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Men tar du bussen og legger setet der bagasjen er, ja så har jeg hørt at det er lurt å ta med setet når du kommer frem.....
Vi glemte det igjen. Fikk det tilbake etter 2-3 dager da.

Hahaha... Huffda..

Usj.. Jeg synes det er vanskelig..
Hadde i utgangspunktet tenkt å leie bil for turen frem og tilbake til flyplassen, men så er det flere jeg har snakket med som sier at det blir bare tull. Vanskelig å finne frem, og overdramatisk å ikke skulle ta buss. "Alle tar jo barna i fanget!" :roll:

Gammel 28-06-11, 23:40   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser til Gran Canaria om en uke og vi tar snuppa på fanget på bussen. Vi er da blant de 95%. Det er ikke dermed sagt st jeg synes det er uproblematisk, men vi vurderer det til den beste løsningen for oss i dette tilfellet. Om du vil ta taxi tror jeg det vil koste ganske mye, siden Alcudia er på andre siden av øya. Leie bil går vel an, det er lett å finne frem.

Vi har også QTRO, men orker ikke drasse med den, skal ha med Titanium breeze i stedet for.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:42   #6
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har aldri reist charter og aner ikke noe om verken buss eller bil på Mallorca, så jeg skal ikke kommentere bilstol-biten.

Jeg hadde tatt med billigvogna, om jeg hadde en slik. Det er sikkert lettere å få erstatning om vogna blir skadet og er pakket i Prampack, men den blir ikke nødvendigvis behandlet pent. Vi reiste innenlands med vår vogn i fjor, og han som leverte den ut herjet altså sånn med den Prampacken at jeg bare sto og måpte. Det er jo hjul på den, den er lett å trille med seg, men det hadde visst ikke han fått med seg … Den blei neppe penere behandlet på vei inn og ut av flyet. En stund etter at vi kom hjem, så vi at det var blitt skader i felgen på begge framhjulene, som om de hadde fått seg et kakk av en hard kant. Ergerlig at vi ikke oppdaget det før, så vi kunne klaget. Jeg hadde tatt med ei vogn det ikke er fullt så nøye med om jeg kunne, og sjekket vogna grundig for skader før jeg forlot flyplassen.

Mmmm.. Ja, jeg begynner å innse at det kanskje er det lureste.. Eneste som er dumt er at billigvogna mi ikke har justerbart fotbrett, så lillingen må sove i den med bena "dinglende" utenfor. Og så er det små, skjøre hjul på den, som jeg frykter vil takke for seg allerede på flyplassen...

Kanskje en gyllen anledning til å kjøpe enda en ny vogn!

Gammel 28-06-11, 23:43   #7
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Fint nick, forresten, om enn smått forvirrende.

Gammel 28-06-11, 23:43   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er også blant dem som tar barna på fanget på bussen. Jeg ville helt ærlig heller gjort det enn å ha dem sikret i taxi i flere av landene jeg har vært i.

Vi har en Emmaljungavogn som har blitt kraftig redusert på to flyturer i løpet av høsten, nå var den gammel og vi hadde ikke prampack, men likevel. Ikke farlig med den, men det sier noe om behandlingen.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 23:45   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid hatt "stor" vogn med til så små barn, og det har alltid gått helt fint. Nå har vi Prampack, før polstret vi vognene med strandtepper osv. Vi har også hatt med bilstol.

Gammel 28-06-11, 23:45   #10
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi reiser til Gran Canaria om en uke og vi tar snuppa på fanget på bussen. Vi er da blant de 95%. Det er ikke dermed sagt st jeg synes det er uproblematisk, men vi vurderer det til den beste løsningen for oss i dette tilfellet. Om du vil ta taxi tror jeg det vil koste ganske mye, siden Alcudia er på andre siden av øya. Leie bil går vel an, det er lett å finne frem.

Vi har også QTRO, men orker ikke drasse med den, skal ha med Titanium breeze i stedet for.

Ja, hun vi snakka med i reisebyrået sa at taxi egentlig ikke var noe alternativ. At det enten var leiebil eller buss.

Hvor gammel er snuppa di da?

Gammel 28-06-11, 23:46   #11
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste er egentlig å ha en gammel stor vogn. For det er fint for dem med stor vogn ja. Vi skal ha med den nå slitne Emmaljungaen igjen i sommer. Det er perfekt med en som allerede har fått noen trøkker.

Gammel 28-06-11, 23:47   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun er ett år.

minibolle mai 2012
Gammel 28-06-11, 23:48   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Mon tro om jeg skal ta med den gamle Simo Championen i stedet for? Den er det hvertfall ikke så nøye med, men ulempen er at vi ikke har pakkebag til den. Tror jeg.

minibolle mai 2012
Gammel 28-06-11, 23:49   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bugabooen fungerer veldig fint som reisevogn. Den kan vi demontere så mye at den blir helt flat, så den har få "sårbare" punkt. Jeg skal ha den med til USA på ferie til høsten, selv om vi har e Zapp Xtra. Jeg liker å ha ordentlig vogn når minsten antagelig kommer til å bruke den en del.

Gammel 28-06-11, 23:53   #15
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Tjaaaa.. Kanskje det da er lurere å ta med emmaljungavogna i stedet??
Ei "gammel" edge, som jeg ikke er så redd for.

Tenker bare at den er for stor og tung og drasse på. Og å trille der nede i varmen? Hadde ærlig talt ikke vurdert å ta med denne da jeg tenkte på den som ei "vintervogn"..

Men kanskje det er lurest?

Gammel 28-06-11, 23:55   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg hadde nok ikke orket å dra på en Edge til syden.

Gammel 28-06-11, 23:56   #17
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bugabooen fungerer veldig fint som reisevogn. Den kan vi demontere så mye at den blir helt flat, så den har få "sårbare" punkt. Jeg skal ha den med til USA på ferie til høsten, selv om vi har e Zapp Xtra. Jeg liker å ha ordentlig vogn når minsten antagelig kommer til å bruke den en del.

Har en bekjent som har reist "verden rundt" med sin bugaboo, og det går helt fint. Kan jo demontere qtroen lett også... Ta av hjulene, skjermen og bøylene... Hmm..

Er det noen begrensninger fra flyselskapet på vekt og størrelse på vogner? (Reiser charter, men er sas som flyr, hvis det har noe å si...)
(Og ja, jeg er HELT grønn på dette området... )

Gammel 28-06-11, 23:58   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi har med en Emmaljunga Cerox. Vi fyller bleier under den, og storebrors surfebrett oppi den. Så kjøper vi en pose til 40 kroner på flyplassen og taper den igjen.

Gammel 29-06-11, 00:00   #19
Mrs. Wallace
Fullverdig medlem

Mrs. Wallace sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har med en Emmaljunga Cerox. Vi fyller bleier under den, og storebrors surfebrett oppi den. Så kjøper vi en pose til 40 kroner på flyplassen og taper den igjen.

Jah! Det har jeg fått flere tips om; å pakke ned bleier og slikt med vogna. Men kan man det i en prampack? Er det plass til det?

Gammel 29-06-11, 00:03   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathilda, her.

Jah! Det har jeg fått flere tips om; å pakke ned bleier og slikt med vogna. Men kan man det i en prampack? Er det plass til det?

Aner ikke, men vi traff noen i Thailand som hadde prampacken full av type 40 barnematglass og 6 grøtpakker. Men de hadde en veldig liten vogn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.