|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi reiser til Mallorca, Alcudia i august med lillingen som da er litt over 11 mnd gammel. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolNår vi dro til Alcudia sist så var Propellen 2,5 år.
|
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolJeg har aldri reist charter og aner ikke noe om verken buss eller bil på Mallorca, så jeg skal ikke kommentere bilstol-biten.
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstol
Hahaha... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi reiser til Gran Canaria om en uke og vi tar snuppa på fanget på bussen. Vi er da blant de 95%. Det er ikke dermed sagt st jeg synes det er uproblematisk, men vi vurderer det til den beste løsningen for oss i dette tilfellet. Om du vil ta taxi tror jeg det vil koste ganske mye, siden Alcudia er på andre siden av øya. Leie bil går vel an, det er lett å finne frem.
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Mmmm.. Ja, jeg begynner å innse at det kanskje er det lureste.. Eneste som er dumt er at billigvogna mi ikke har justerbart fotbrett, så lillingen må sove i den med bena "dinglende" utenfor. Og så er det små, skjøre hjul på den, som jeg frykter vil takke for seg allerede på flyplassen... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi er også blant dem som tar barna på fanget på bussen. Jeg ville helt ærlig heller gjort det enn å ha dem sikret i taxi i flere av landene jeg har vært i. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi har alltid hatt "stor" vogn med til så små barn, og det har alltid gått helt fint. Nå har vi Prampack, før polstret vi vognene med strandtepper osv. Vi har også hatt med bilstol.
|
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Ja, hun vi snakka med i reisebyrået sa at taxi egentlig ikke var noe alternativ. At det enten var leiebil eller buss. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolDet beste er egentlig å ha en gammel stor vogn. For det er fint for dem med stor vogn ja. Vi skal ha med den nå slitne Emmaljungaen igjen i sommer. Det er perfekt med en som allerede har fått noen trøkker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolHun er ett år.
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolMon tro om jeg skal ta med den gamle Simo Championen i stedet for?
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolBugabooen fungerer veldig fint som reisevogn. Den kan vi demontere så mye at den blir helt flat, så den har få "sårbare" punkt. Jeg skal ha den med til USA på ferie til høsten, selv om vi har e Zapp Xtra. Jeg liker å ha ordentlig vogn når minsten antagelig kommer til å bruke den en del.
|
|
|
|
#15 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolTjaaaa.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolJeg hadde nok ikke orket å dra på en Edge til syden.
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Har en bekjent som har reist "verden rundt" med sin bugaboo, og det går helt fint. Kan jo demontere qtroen lett også... Ta av hjulene, skjermen og bøylene... Hmm.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi har med en Emmaljunga Cerox. Vi fyller bleier under den, og storebrors surfebrett oppi den. Så kjøper vi en pose til 40 kroner på flyplassen og taper den igjen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Jah! Det har jeg fått flere tips om; å pakke ned bleier og slikt med vogna. Men kan man det i en prampack? Er det plass til det? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Aner ikke, men vi traff noen i Thailand som hadde prampacken full av type 40 barnematglass og 6 grøtpakker. Men de hadde en veldig liten vogn. |
|
|
|
![]() |
|
|