|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Ja, er det noe lurt? Jeg ser for meg at spikerhull i tapeten og slikt blir veldig synlig når det er helt tomt for møbler. Jeg vet megler vil si at vi skal leie inn møbler og style kåken, men det blir vel fort dyrt? Det er snakk om en treroms leilighet. Vi flytter i midten av juli, og takstmann/fotofolk kan ikke komme før i august.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Jeg tror jeg ville forsøkt å få fatt i annen takstmann/ fotofolk.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Vi kjøpte først og solgte etterpå. Og fikk meget streng beskjed av megler om å ikke fjerne møblene. Vi tok bort noe, men hovedmøblene måtte stå igjen.
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Vi flytter før vi har solgt nå, og kommer til å la "basismøbler" stå igjen i leiligheten til visninger over sommeren. Megleren sa bare "nei, nei, nei!" da vi luftet om det var greit å la noen rom være bortimot tomme.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Det er vanskelig å få inntrykk av rommenes størrelse uten møbler. Det kan slå begge veier; noen ganger har de sett kjempestore ut, men stort sett har jeg blitt i tvil om hvor mye plass det blir igjen når jeg setter inn møbler - og det er ikke noe godt utgangspunkt for salg.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Jeg har nettopp kjøpt leilighet som var dødsbo og helt rensket for møbler. Prospektet så ikke bra ut i det hele tatt, det var umulig å bedømme rommenes størrelse, og jeg fikk den veldig mye billigere enn andre, tilsvarende leiligheter som ble solgt med møblerte prospekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Jeg ville skiftet megler. Vi tjente nok en halv mill på å vurdere flere meglere, så det anbefales.
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Jeg ville aldri! hatt visning/salg uten møbler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Eks svigerinne selger huset uten møbler nå for de flyttet for en måned siden. De har brukt tiden til å freshe opp det siste, men det er altså tomt. Bildene så forsåvidt fine ut de, men jeg kjenner jo huset og vet hvordan det har sett ut da. Det gjør jo ikke potensielle kjøpere
![]() |
![]() |
#10 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?En annen ting er at om huset er tomt så ser det ut som om selger er litt desperat og godtar lave bud for å få solgt.
![]() |
#11 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Eh? Takstmann/fotofolk må bare komme før august hvis kunden trenger det. Ellers må megler ordne andre takstmenn/fotofolk, hvis ikke skifter du megler.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Re: Flytte først og så selge- visning med helt tomt hus?Prospekt uten møbler lyser desperat etter å få solgt. Og kanskje vanskelig å selge, og man blir litt skeptisk. Og så blir det lettere å se alle små skavanker så jeg tenker det er en dårlig ide med mindre det er flunkende nytt. Det må da finnes andre meglere der ute?
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Vi solgte tom leilighet, men betalte 10 000 for å få eit firma til å møblere og style. Er overbevist om at det var veldig, veldig smart. Eitpar rom var tomme, men stove, kjøkken og hovedsoverom var møblert, og hadde litt enkel stæsjing med puter, kunst på vegger (innramma kunstplakatar), pynt og tepper. Litt planter var der også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Presse megler til å finne andre foto/takstfolk (takstmenn skal da være nøytrale folk, så det er da bare å finne en...) eller bytte megler? Det er lenge til august, vil dere selge nå, så får de hoste opp en fotograf i juli. Ikke august. (Jeg krever ikke juni, siden det tross alt er få timer igjen til juli)
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Jeg må bare få sagt at det er noe med ubebodde boliger altså; det er en annen stemning der, enten man liker det eller ikke - og jeg synes det er langt bedre å komme på visning i et hjem. Altså, ikke for mange personlige ting, men det er så mye hyggeligere å føle at det er liv og god stemning i veggene, enn at det nesten blir et "spøkelseshus". I tillegg, som nevnt, lyser det litt mer desperasjon for selger sitt vedkommende og det blir rett og slett ikke så attraktivt.
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?En kollega av meg solgte leilighet i Oslo for ikke så lenge siden. Tror hun betalte titusen for styling og møbler og slikt, for hun hadde selv flyttet til andre enden av landet. Alternativet hennes var å kjøpe noe på Ikea og så selge etterpå, "plage" venner til å ordne og fikse siden hun selv ikke var i nærheten. Da var ti tusen verdt det, og prisen ble bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Takk for svar- det var i grunn som jeg fryktet. Da blir det enten styling eller å ta flyttinga i to omganger, det er sikkert noen ting vi kan unnvære i en måneds tid.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Gratulerer med huskjøp - jeg synes dette definitivt er noe man bør legge ut link på jeg da men
![]() |
#19 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Det ligger link på facebook og har gjort det lenge.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Flytte først og så selge - visning med helt tomt hus?Jeg er ikke på fb.
![]() |
|
|