Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke madrass bør han ha?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 21:09   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke madrass bør han ha?

Poden har arvet en seng og den har andre mål enn den sengen han hadde.
Den nye sengen har madrassmål på 90 x 200.
(Det fulgte med madrass, men den ønsker jeg ikke å bruke.)

Jeg kikker på Ikea og der har de mange madrasser i alle prisklasser.

.. og jeg er usikker på hvilke madrass vi bør velge.

Gammel 30-06-11, 21:17   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke madrass bør han ha?

Jeg kjøpte en skumgummimadrass til Pip, tror den er bare 10 cm tykk. Det er litt for lite. Av og til brukes senga som gjesteseng, og for en voksen person er madrassen altfor tynn. Så jeg angrer på at jeg ikke tok meg bedre tid da jeg kjøpte den, men det skjedde i hurten og sturten rett før stengetid siden senga sto ferdig der hjemme og bare madrassen manglet.
Og så kommer det mye an på hva barnet er vant med fra før. Jeg tenkte ikke på at hun helst liker å ligge i min seng, og da blir overgangen til skumplasten litt for stor skjønner jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 21:30   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Han er vant til enkel skumplastmadrass. Dvs akkurat nå ligger han på fjærmadrass da.
Men denne, f.eks?

Gammel 30-06-11, 21:43   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Enten kjøper du en skikkelig skummadrass (som faktiskt anbefalles til barn under 150 cm og 45 kg) eller en god fjærmadrass med myke nok fjærer til at barnet får støtte under hele kroppen. En fjærmadrass som har for harde fjærer vil føre til at barnet ikke klarer og ligge ned i fjærene som en voksen gjør. Uten ligger egentligen kun på det tynne skumlaget som er mellom fjærene og trekket som kanskje bare er 2-3 cm tykt og derfor ikke gir nok/noen støtte til kroppen. Hvis du kjøper fjærmadrass så ikke kjøp en med soneinndeling. Inndeling er beregnet på voksne over 150 cm. For barn vil sonene komme på feil sted.

Gammel 30-06-11, 21:54   #5
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Denne hadde ingen soner.

Skumplastmadrassene var enten rimelig og syltynn, dvs 12 cm, mens den over kostet ganske mye.

Poden er ca 130 cm og 25 kg.

Gammel 30-06-11, 22:03   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Denne hadde ingen soner.

Skumplastmadrassene var enten rimelig og syltynn, dvs 12 cm, mens den over kostet ganske mye.

Poden er ca 130 cm og 25 kg.

Det er vel denne som vi har til guttene og i alle gjestesengene på hytta. På hytta også uten overmadrasser. Vi har hittil bare fått positive tilbakemeldinger fra store og små. Hjemme skjer det av og til at vi ender opp med å sove hos barna og syns igrunnen det er helt greit. Gode å sove på, rett og slett.

Gammel 30-06-11, 22:07   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

14 cm høyde er kanskje greit nok for gutten?

Før lå han på den billigste madrassen fra Jysk, uten å klage. Bekkenet mitt var ikke særlig glad i madrassen, mens mannen syntes det fungerte greit.
K har aldri klaget.

Gammel 30-06-11, 23:57   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebror har denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40139806. Vi er godt fornøyde med den, Lillebror og jeg. De nettene han kommer inn i sengen vår så går jeg og legger meg i hans seng, og den er god å ligge i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.