|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke madrass bør han ha?Poden har arvet en seng og den har andre mål enn den sengen han hadde.
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: Hvilke madrass bør han ha?Jeg kjøpte en skumgummimadrass til Pip, tror den er bare 10 cm tykk. Det er litt for lite. Av og til brukes senga som gjesteseng, og for en voksen person er madrassen altfor tynn. Så jeg angrer på at jeg ikke tok meg bedre tid da jeg kjøpte den, men det skjedde i hurten og sturten rett før stengetid siden senga sto ferdig der hjemme og bare madrassen manglet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Firebarnsmor
Sv: Hvilke madrass bør han ha?Han er vant til enkel skumplastmadrass. Dvs akkurat nå ligger han på fjærmadrass da.
|
|
|
#4 |
|
superbruker
|
Sv: Hvilke madrass bør han ha?Enten kjøper du en skikkelig skummadrass (som faktiskt anbefalles til barn under 150 cm og 45 kg) eller en god fjærmadrass med myke nok fjærer til at barnet får støtte under hele kroppen. En fjærmadrass som har for harde fjærer vil føre til at barnet ikke klarer og ligge ned i fjærene som en voksen gjør. Uten ligger egentligen kun på det tynne skumlaget som er mellom fjærene og trekket som kanskje bare er 2-3 cm tykt og derfor ikke gir nok/noen støtte til kroppen. Hvis du kjøper fjærmadrass så ikke kjøp en med soneinndeling. Inndeling er beregnet på voksne over 150 cm. For barn vil sonene komme på feil sted.
|
|
|
#5 |
|
Firebarnsmor
Sv: Hvilke madrass bør han ha?Denne hadde ingen soner.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke madrass bør han ha?
Det er vel denne som vi har til guttene og i alle gjestesengene på hytta. På hytta også uten overmadrasser. Vi har hittil bare fått positive tilbakemeldinger fra store og små. Hjemme skjer det av og til at vi ender opp med å sove hos barna og syns igrunnen det er helt greit. Gode å sove på, rett og slett.
|
|
|
#7 |
|
Firebarnsmor
Sv: Hvilke madrass bør han ha?14 cm høyde er kanskje greit nok for gutten?
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvilke madrass bør han ha?Lillebror har denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40139806. Vi er godt fornøyde med den, Lillebror og jeg. De nettene han kommer inn i sengen vår så går jeg og legger meg i hans seng, og den er god å ligge i.
|
![]() |
|
|