|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sykkel til 4-åring?Lillestorebror skal få tohjulssykkel, men jeg er sånn i tvil om hvilken størrelse han skal ha. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sykkel til 4-åring?Hvis han skal ha støttehjul hadde jeg uansett kjøpt 12". Det er lettere å lære å sykle uten støttehjulene på en sykkel som er så liten at han får bena lett i bakken. Og poden er større enn din gutt, og er bare akkurat stor nok til 16".
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sykkel til 4-åring?Niks, han kan ikke bruke 16". Løp og kjøp.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til 4-åring?Hvorfor skal han ha støttehjul? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sykkel til 4-åring?Knerten er 1 meter høy, og kan slett ikke ha 16'' sykkel. Han har 12'', og det tror jeg han har til neste år også.
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sykkel til 4-åring?
Fordi slett ikke alle 4-åringer er motivert til å gjøre den kraftanstrengelsen det faktisk er å lære og sykle.
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her, mannen insisterte på 16", jenta bruker kun 12" som hun fikk etter nabo jenta like etterpå. Hun kan ikke sykle uten støtte.
|
|
|
|
#8 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke nødvendigvis. Mine to eldste syklet begge med støttehjul ett år før vi tok de av og de syklet avsted uten noe støtte fra oss voksne da de var 3,5 år gamle.
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Sykkel til 4-åring?Min jente på 4 1/2 er nesten 110 cm høy, og har fortsatt 12"-sykkelen. Hun har lært seg å sykle uten støttehjul på den i år, og i den forbindelse mener jeg bestemt at det var en kjempefordel med en så liten sykkel. Hun er mye tryggere og har mer bakkekontakt.
|
|
|
|
#11 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Sykkel til 4-åring?Min 4,5 år gamle gutt har en 16" nå, han lærte å sykle uten støttehjul i fjor sommer og denne går bare akkurat til ham nå. Han sliter litt med å starte selv hvis ikke pedalene står helt riktig for ham.
|
![]() |
|
|