|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Saken om pappaperm i dagens A-magasinNoen flere enn meg som har lest hovedsaken om pappaperm i Amagasinet i dag? (Så vidt jeg kan se er ikke saken lagt på nett.)
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinEr det mulig å lese dette på nett? :Finner ikke:
![]() |
#4 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinAt menn ikke kan være hjemme tre måneder for å ta seg av barna sine er bare tull og tøys. De tre månedene må ikke tas i strekk, kan f.eks tas ut en dag i uken og over 2-3 år, mener jeg å huske. At mor samtidig kan ta ut ferie er vanskelig å argumentere for, jeg skjønner ikke hva som er meningen med det når mye av argumentasjonen for fedrekvoten handler om å la mannen være hjemme på egne permisser. Hvorfor ikke heller ta ut felles ferie/fri når mor har permisjon?
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens Amagasin
Hr. har-superviktig-jobb og hans likesinnede kan jo da ikke forvente at det fødes barn ettersom kvinner har like viktige jobber i dag.
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinJeg tror ikke hovedartikkelen ligger på nett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinJeg merket meg også at studien tar for seg året 1993 da fenomenet var helt nytt. Ikke at det dermed er bortkastet å forske på, men jeg nekter å la det styre dagens pappapermdiskusjon.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinMed tanke på at den ene faren som er intervjuet til vanlig "greier" å hente i barnehagen en hel dag i uka, er han neppe den mest normale varianten. Her vi bor, er det i alle fall vanlig at mor og far deler omtrent likt på henting og levering. Dersom man greier å hente/levere 1 hel gang av ukas 10 mulige ganger, er det kanskje ikke rart at man ikke ser det mulig for seg selv å ofre av sin dyrebare tid til pappaperm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens Amagasin"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinDet er vel noen som er blitt presset tilbake på jobb uten å få overta pappapermisjonsukene som er ideen bak. Det er ganske interressant å høre diskusjoner ute på diverse lekeplasser hvor det okkes og stønnes over hvor vanskelig det skal være å få slått kloa i disse pappaukene, fars arbeidsgiver ønsker jo ikke at han tar fri, hvorfor ikke velge den enkle løsningen og la mor være hjemme?
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinDet finnes nyere forskning: Pappaperm uten lønnseffekt
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinBare så det er sagt - i offentlig sektor har da menn hatt lønn i permisjonen lenge, og de tar den ut med stor glede, ser det ut til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Mens der føler jeg helt motsatt. Jeg opplever ikke at vår familie har et forpliktende samfunnsansvar på denne arenaen. Det vi har er det livet vi er gitt her og nå, og det ønsker vi å løse best mulig for oss. Sist redigert av Dronningen : 02-07-11 kl 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinJeg sier det igjen. Jeg er for pappa perm virkelig altså. Men jeg er ikke for at de 12 ukene skall bli tatt vekk fra mor. Jeg synes det er en uting rett og slett. Og at mor må ut i permisjon før hun har født slik at det også går permisjon der der også uten barnet. Må til gjenngeld si at nå snakker jeg om rene pappa og mamma permen hvordan par hjemme hos seg i forkjellige livssituasjoner ønsker å dele opp denne permen hjemme er hver sin sak det. Hlsen en der pappaen tok hele permen ved første barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Audacious
|
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinMen at de fire ukene stort sett førte til at mor avviklet ferie og far ikke tok aleineansvar for babyen, men at hele familien dro til Syden e.l., det var jo et ganske kjent fenomen tidlig, det er jo ikke akkurat noen nyhet.
![]() |
#20 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinJeg kjøpte avisen bare for å lese hva dette var for noe, jeg syns det hørtes helt fjernt ut, og jammen hadde jeg rett ja. Det var helt tullete tolkning av studiet. Så der gikk jeg på limpinnen slik at de tjente penger på å ha en slik dustete sak.
![]() |
|
|