|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ute på tur
|
Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Vi har kjøpt en DS til. Minsten (3 år) vil gjerne spille på Junior sin, og det blir krangling og bråk. Junior har en lite, de finnes ikke lenger, så jeg har kjøpt DSi, med kamera og minsten vil jo ikke ha noe glede av det, i tillegg så er den andre brukt, så det er ikke like kjipt om han nå skulle komme til å herpe den... Men så er det hele greien, med at jeg ikke vil at minste skal måtte arve alt, og at eldste bestandig får det nyeste, mest fancy. Det er jo læring i det for eldste også.
|
|
|
#2 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?3 år? Ingen tvil. Jeg ville gitt han den gamle.
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Vi hadde neste samme problemstilling her i våres. Fant ut at lillebror (4 år) skulle få den nye og største (7 år) beholde sin. Regnet med at vi måtte kjøpe en DSi men så kom jeg over en billig DS Lite så da ble det ikke så vanskelig allikevel. Men planen var uansett at minste skulle få den nye.
|
|
|
#5 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Jeg tror jeg i dette tilfellet ville latt storebror fått den nye, og minstemann overta den gamle.
|
|
|
#6 |
|
trenger lading
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Minsten her arvet den som de to eldste hadde felles. Ikke noe problem med det. Hun var da 6, nesten 7 år. Vurderer om hun skal få ny til jul, siden den gamle begynner å bli veldig slitt.
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Treåringen får den gamle. Så kan han få en ny når han blir seks eller han knekker skjermen på den gamle.
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?
Minsten er helt klart for liten for alle finessen, men det er noe med å få den nye tingen da. Hmmmm.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Treåringen får den gamle. Han blir tidsnok oppmerksom på at han arver ting. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg ser defintivt det argumentet altså. Men vi snakker om en ikke helt billig elektronisk duppedings. Har dere tegnet trygghetsavtale på den nye? Isåfall kan det være mer aktuelt å gi den direkte til lillebror. Kan dere ikke finne noe annet å bruke den kjepphesten på?
|
|
|
#12 |
|
Ute på tur
|
jeg arvet mye som liten, og bærer nok litt preg av det ... men selvfølgelig, han er bare 3 år. Han blir i himmelen over å få en DS.
|
|
|
#13 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Jeg hadde først tenkt til å gi den nye til største og la minsten arve. (Størst av søsken selv.) Det var mannen som absolutt ikke syntes det var noen god idé. (Han er minstemann.)
|
|
|
#15 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?vi kjøpe DS XL til mellomste i helgen, også fikk minstemor på snart 5 år hans gamle.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Treåringen kommer til å bli ekstatisk over å få egen ds uansett om den er arvet. En navnemerkingsseanse så har du det.
|
|
|
#18 |
|
En Som Trener
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Vi hadde samme dilemma og kvaler som dere til jul. Vi endte opp med den nye til Storebror og treåringen arvet hans gamle. Det var tryggest. Vi kjøpte et slikt fra ebay og da ble den jo som ny for henne, i tillegg til at den tåler litt mer.
|
|
|
#19 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Storebror får gi minsten et av spillene sine i bytte, siden lillebror er så snill at han heller arver hans. Win - win.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ny DS til lillebror, eller la han arve storebror sin?Min 5 åring synes ikke det er like kult å arve ting lenger. Så nå får han litt nytt han og. Men det har vært først nå i år at han har blitt bevisst på det. |
|
|
|
![]() |
|
|