Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Servise] Kult eller teit?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-11, 10:19   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Servise] Kult eller teit?

Jeg er veldig glad i de gamle figgjo-servisene fra 60- og 70-tallet. Turi-design og Rolf-design med kule, fargerike mønstre. Men jeg klarer ikke å få tak i så mange deler som jeg ønsker meg i et mønster siden jeg vil ha litt pene deler som ikke ser ut som de har vært i krigen.

Kan det funke å samle litt forskjellige mønstre og så dekke bordet med kanskje 4 forskjellige kopper om gangen når vi er mange til selskap? Eller blir det bare rart og teit?

Blir det fint å ha en sånn retroservise-hylle i vitrineskapet jeg snart skal kjøpe?

Er det eventuelt noen nye serviser som har lignende mønstre?

Hjelp?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:22   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Servise] Kult eller teit?

Jeg er symmetrifrik og får angst av sånt, men min interiørdesigner-venninne gjør dette med hell. Det blir personlig og litt rocka. Jeg synes du skal blande.

Gammel 04-07-11, 10:24   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo også symmetrifrik. Og litt rocka.

Gammel 04-07-11, 10:24   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir fint. Evt. kan du blande det ned noe helt enkelt moderne, uten mønster i det hele tatt. Vitrineskap skal jeg ikke uttale meg om, jeg er ikke begeistret for konseptet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:29   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg har et helt hvitt enkelt Porsgrunnservise allerede som jeg kan blande inn om jeg får tak i noen helt hvite, små kakeasjetter. Det er et annet problem da, i dag selges nesten bare frokosttallerkener og jeg kan ikke dekke til 18-20 stk. med de digre tallerkenene.

Det er kun til kaffe dette skal brukes.

Jeg kan jo selvsagt begynne å spare på noe helt nytt og fint, men alt jeg har sett er så dyrt at det kommer til å ta mange år. Jeg vil ha servise nå.

Gammel 04-07-11, 10:34   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes fint du kan blande!

Nostalgi

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 22:31   #7
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blande

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 22:32   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes sånn blanding kan være kult.

Gammel 04-07-11, 23:03   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg samler og på figgjo retro, det er knalltøft!
Nå vet ikke jeg hvor du bor, men fretex pleier å få inn en del sånt hvis man bare er litt tålmodig. Så kan du blande litt og, det og er kult!

Gammel 04-07-11, 23:07   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det innmari godt

Gammel 05-07-11, 04:29   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er veldig glad i de gamle figgjo-servisene fra 60- og 70-tallet. Turi-design og Rolf-design med kule, fargerike mønstre. Men jeg klarer ikke å få tak i så mange deler som jeg ønsker meg i et mønster siden jeg vil ha litt pene deler som ikke ser ut som de har vært i krigen.

Kan det funke å samle litt forskjellige mønstre og så dekke bordet med kanskje 4 forskjellige kopper om gangen når vi er mange til selskap? Eller blir det bare rart og teit?

Blir det fint å ha en sånn retroservise-hylle i vitrineskapet jeg snart skal kjøpe?

Er det eventuelt noen nye serviser som har lignende mønstre?

Hjelp?

Jeg digger sånn blandings

Gammel 05-07-11, 06:31   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du er komfortabel med å sette fram blandet servise til de som drikker kaffe hos deg, gå for det. Jeg hadde syntes det var kult, og hadde ikke hatt problemer med å sette det fram for venner o.l. men jeg vet eldre slektninger hadde grøsset og da hadde jeg blitt litt lei meg, selv om jeg syntes det var fint sjøl.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.