Nettingstrømpebukse på små jenter
Flere av kjedebutikkene selger nå nettingstrømpebukser til små jenter og det virker som det er svært populært. Vesla på 8 år er dypt fortvilet for at hun ikke får lov til å gå med dette. På bursdagen møtte 2 av vennene hennes opp med dette sammen med penkjoler, ellers ser jeg at jenter stort sett bruker det med olaskjørt og olashorts.
Som med hull i ørene har jeg ikke noe annet argument for at hun ikke får lov annet en at jeg synes det er stygt og upassende for små jenter å gå med dette. Jeg sier ikke direkte hva jeg forbinder fishnet stockings "looken" med men det er i alle fall ikke noe jeg orker se på henne i en alder av 8 år. Slik er det bare.
Noen sier de skjønner meg godt mens andre bare himler og sier det er typisk meg å lage noe stort ut av dette også. 
Så spørsmålet mitt er om dere synes det er ok for jenter ned i 8 års alder å gå med nettingstrømper? Jeg snakker da om vanlige nettingstrømper, ingen barnemønster, de er akkurat slik de er for voksene damer, bare at de nå også lages i barnestørrelser. De har de blandt annet på Kapp Ahl fra str 116 tror jeg.