|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hjelp - haster - maur!Vi har fått invasjon av sukkermaur. Både med og uten vinger. Hva gjør vi? |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Så langt er det ene rommet som er angrepet overgått og pepret med maurkverk samt at jeg satte ut nippon. Deretter tømmes det for alt mulig greier. Hva mer? |
![]() |
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Oslo Maurslukerutleie.
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Når dette skjedde hos oss, så tegnet vi en avtale med skadedyrutrydder.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Har dere heller utenfor det rommet? Det er ofte der de har tue. Vi kjøpte noe greier på Boss skadedyrsjappe som var sterkere enn det man får kjøpt på Plantasjen o.l Det myldret under hellene våre. Men i år er det stille. Vi fikk råd om å sprøyte langs husveggen tidlig på våren og sent på høsten.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Vi har da kjøpt inn et tonn gift, fire lokkebokser og tømt rommet for stæsj og pepret rommet selv med gift. Det er ihvertfall ikke en maur å se der nå. De kommer utenfra, ja. De bor i belegningssteinen utenfor huset også har de spredd seg derfra. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Det du gjør er lurt, også bør du ha sånn pulvergift rundt hele grunnmuren, eller hvertfall rundt akkurat der de bor på utsiden og litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Kokende vann blir for amatører. Her går vi på med gift nok til å legge tåke over et helt Mjøsdistrikt. :ikke så veldig gammelt jungelord: |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Døh, vaske vekk giften imorgen? Sist redigert av m^2 : 23-12-12 kl 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Men de kommer inn oppunder taket. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Ah - seff. :legger vekk hylleknektene igjen: |
![]() |
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Vi oppdaget maurinvasjon da vi flyttet inn her vi bor nå. Det veltet ut sand og maur i solide doser da vi tok listene av veggen.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!
<avsporing>Hehe, det minner meg om da jeg gjødslet noen planter med beinmel og fikk grevlinger i bedet Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Problemet her er at de bor under belegningssteinene. Jeg er ikke En Som Er Som Mauser - han hadde jo bare svosjet de opp, slengt noe annet under og magitransformert steinen tilbake mye finere enn det var samtidig som han passer barn og maler litt. Jeg er mer slask som gruer et helt år for å male vinduer - og å ta opp belegningsstein er en "not gonna happen" greie. |
![]() |
![]() |
#19 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Maur trives like godt under asfalt.
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hjelp - haster - maur!Jeg liker ikke maur.
![]() |
|
|