|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Vi har et sluk der det nå viser seg at det ikke er helt tett mellom sluk og membran. Uproblematisk til hverdags, men i dag gikk sluket tett, og vannet som ble stående i sluket trakk ned til badet under. Jippi.
![]() |
#2 |
bits and pieces
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk??Hørtes litt rart ut at de må ta veggene også.
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk??De gikk ut av business for lenge siden.
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk??Jeg har liksom noen ørten personer å spørre her, men alle er ute. Dog vet jeg det rives enn del, men det hørtes voldsomt ut
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk??Det kommer ann på hvor omfattende lekkasjen er. Gulvet må nok tas. Problemet når man begynner å rive i bad er at man bryter membranen, noe som må gjøres.
![]() |
#7 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Jeg er ingen ekspert, men slik jeg har forstått det, så trenger man en hinne - en membran - både på gulv og vegg for å hindre at vann kan trenge gjennom. Det betyr at hvis man først begynner å bryte opp gulvet, så bryter man også denne membranen. Det er mulig det går an å bare fjerne nederste del av veggfliser for deretter å smøre på membran, men da risikerer man vel at det blir utett.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Ville tatt det, ja. Hva er sjansen fort det ikke har vært fuktgjennomslag tidligere? En ting er at dere SÅ at det var lekkasje nå, en annen ting er vel at dere høyst sannsynlig har skjulte fuktskader?
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Men sjekk forsikringen! Det er jo en plutselig skade det at dere får vann fra en etasje til en annen.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Vi hadde jo vannlekkasje fra sluket i fjor høst, og da tok de bare opp fliser og betong rundt sluket, og trakk membranen godt på plass, sjekket at det var tett, og murte igjen.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Det kommer an på hvordan det er lagt - det er vanlig å legge gulv, deretter vegger, men det kan løses ved å bryte opp de nederste flisene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Dette er jo kjapt fikset med et dusjkabinett. Men det var kanskje ikke det svaret du ville ha? Ikke at du kan få lagt linoleum heller, nei? |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Dusjkabinett fikser nok ikke noe. Ikke linoleum heller. Sluket er midt på gulvet - det er et rør under gulvet fra dusjen og bort. Membranen er ikke tett, og da må de opp med en god del rundt sluket, og for å få membranen tett da så må de opp med hele gulvet, til noen cm opp på veggen. Minst. Skjøting av membran er visst fæle greier. Blæ.
![]() |
#14 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Far ser på meg med sine blå øyne og sier; alt henger sammen!
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Jeg skulle si "dusjkabinett" og peke på tråden min om lekre kabinett, men nå ser jeg at det ikke løser noe. Og uansett er det vel ikke det du ønsker på det lekre badet ditt heller. Hvilket bad er det som er lekk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Teo: Det er badet oppe som er lekk, og lekker ned til badet i 1. etasje.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Og takk for alle svar, selv om det ikke er det jeg vil høre.
![]() |
#19 |
Tankefull
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Vi måtte fikse opp badet vårt nå pga av lekk rundt sluket.
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: MÅ man virkelig pusse opp hele badet for å fikse et lekk sluk?Rørleggermannen min sier at du kan kun ta gulvet. Problemet er å få noen membranleggere til å stå for ansvaret med en skjøt i membranen.
![]() |
|
|