|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Terrassebeising for treigingerDet har vært vår, nå er det sommer, og snart har jeg tid til å vaske og beise terrassen. Tror jeg.
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerNår vi beiset terasse gulvet vårt for å slippe å bytte det ut, ble det som nytt. Da visste vi ikke hva som var brukt før. Vi brukte trebitt fra jotun. Vi tok to strøk og så fornyer vi hvert tredje år med et strøk. Tror gulvet holder lenge enda.
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerVask skikkelig, og så to strøk med f.eks Butinox terrassebeis vått-i-vått. Jeg har spurt et par plasser om tre strøk var lurt, men alle har sagt at to strøk er godt nok og at et tredje ikke ville ha noe for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerDet er så verdt det, det blir kjempefint! VI har rett og slett kjøpt det som heter "terrassebeis". Beiset trappa i forigårs kveld, siden grunnarbeidet allerede var gjort tok ett strøk noe sånt som 12 minutter. Fort og greit og resultat som gjør det hyggelig å komme hjem fra jobb nå om dagen!
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerAner meg at siden forbedringspotensialet er helt enormt, så bør jeg prioritere dette. Da blir det straks mye finere på terrassen.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerJeg tok terrassen min i går; vasket med terrassevask og skrubb først, og FOR en forskjell! Det var utrolig artig å gjøre jobben når jeg så så tydelig resultat. Etterpå la jeg på to lag klar Butinox terrassebeis (altså uten tilsatt farge), og terrassen er som ny.
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Terrassebeising for treiginger
![]() |
#8 |
nygift
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerVi har også brukt terrassebeis, ble kjempefint, men nå er det 3 år siden så neste år må vi gjøre det igjen.
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerJeg kan informere om at jeg har kjøpt inn terrassebeisen, den var på tilbud på SmartClub. I en lys grå farge. Og tilhørende middel for rens av terrasse. Først skal jeg bare reise på del I av sommerferien, så skal vi se om jeg kan få somlet i gang beising.
![]() |
#10 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerJeg drar opp igjen denne, til glede for meg selv og andre treiginger.
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerDenne burde jeg henge meg på, men først må jeg overtale mannen om at vi må beise (ikke olje) også må jeg jo kjøpe inn vaskemiddel og beis og finne farge (blir vel finest med litt farge gjør det ikke, men her blir vi sikkert ikke enige heller). Tja første skritt er vel å starte å overtale mannen og starte på vaskingen... (Bør vaske huset også, men det hører vel til i en helt annen tråd.)
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerHmm, bør vi gjøre dette i år også tro?
![]() |
#13 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerJeg tenkte å vaske ned nå som all snøen er forsvunnet fra verandaen, og så beiser jeg når det er varmere i været. Må vente med beising til det ikke er fare for nattefrost, og i tillegg bør treverket få stå tørt og snøfritt en stund til. Men det å utsette beising er jo min sterke side.
![]() |
#14 |
fri
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerEnda en terrassetreiging melder seg. :vinker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerSelv om det er impregnert, må det behandles etterhvert.
![]() |
#16 |
fri
|
![]() Sv: Terrassebeising for treiginger
Du har sikkert rett i det. Iallfall den gamle delen, den er jo ikke direkte pen lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerHer står det hvordan du beiser en værslitt terrasse: http://www.jotun.no/www/no/20020050....25742E003EDBF2 Velg terrasse - og beise værslitt terrasse.
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Terrassebeising for treigingerNei, høytrykkspyleren sliter visst for mye på terrassebordene, i følge de som kan det. Se denne artikkelen: http://www.klikk.no/bonytt/hage/article662664.ece
![]() |
|
|