|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
--
|
![]() [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningVi har kjøpt hus! Sist redigert av Isa : 14-08-11 kl 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningTakk! Sist redigert av Isa : 09-07-11 kl 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningNesten litt lattermild jeg, at vi ikke har tenkt på det er nesten pinlig. Ulempen er at stua blir litt liten, men vi kan jo etterhvert slå ut veggen når 2. etasje blir ledig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningNoen ganger ser man ikke det åpenbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningJa, det går jo greit egentlig. Mannen mente vi like godt kunne bygge et soverom i stua, for det har vi tenkt mange ganger. Men da føler jeg at stua ihvertfall blir mye mindre. Her vil det jo evt bli åpen løsning og spisebordet har vi jo allerede i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningLitt vanskelig å foreslå for mye når det ikke er mål synes jeg... Vet liksom ikke hvor mye man spiser av et rom ved å lage ett nytt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Søt og rar
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningJeg tror jeg ville ha slått ned veggen mellom stue og kjøkken for å få mer luft i stua/åpen løsning, samt laget soverom vegg-i-vegg med soverom 2.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningMen soverom i stua er jodet som koster desidert minst, så jeg tror det er en god løsning også? Da får dere mer tid til å bo dere inn og finne ut hva dere virkelig har behov for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningVi har bodd her i 13 år vi, så trasking gjennom rom er vi vant til. Og stua er jeg veldig glad i, mye sjøutsikt og veldig lyst, så jeg er ikke så klar for å minske stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningTakk igjen for svar dere. Vi har som sagt bodd her alt for lenge, og sett oss blind på alle løsninger. Derfor har vi jo leid inn arkitekt, og han har kommet med et forslag om å beholde 2. etasje som utleie for alltid og bygge ut kjelleren. I tillegg dobbel garasje på høyresiden med terrasse. Legger ved bilde av skissen. Vi ønsker ikke å gjøre noe med kjelleren, men tenker kanskje at tanken med garasje er fin. Og tilbygget i seg selv, men får ikke helt til å plassere noe fornuftig rom der. Vi tar dette selvfølgelig videre med han, men han er på ferie, og det hadde jo vært fint med en retning å gå i. Sist redigert av Isa : 12-07-11 kl 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningMen hvorfor ikke legge utleiedelen i kjelleren? Hva er argumentene for det? Har dere intern trapp mellomm første og andre etasje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsning
Ja, enig i det siste. Vi har kommet frem til at vi ikke ønsker utleiedel, i dag er det bare nær familie som bor der. Og når de flytter ut ønsker vi å ta i bruk den etasjen og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningVirker som huset er helt kvadratisk, vet du hvor lange ytterveggene er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsning
Ja, det er helt kvadratisk. Ytterveggene er 9,5m. Det er plass til tilbygg på begge sider. Ca 6 meter på begge sider før vi når 4 meter grensen. Bakover og fremover er det lite muligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningLaget dette før jeg så svaret ditt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
--
|
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningTakk for tegning. Ingen dum idé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hustråd] Trenger tips til tilbygg/planløsningTegnet en hvor jeg flyttet alle tre soverommene til den enden og gjorde kjøkkenet større, men etter å ha lest det du skrev var jo ikke det noen god ide. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|