Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Akta Graco Cosmic xtp - støtteben?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 21:09   #1
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Akta Graco Cosmic xtp - støtteben?

Er støtteben til dette setet ekstrautstyr? Det fulgte ikke med, og de jeg kjøpte det av hadde ikke hatt det. De hadde ikke bruksanvisningen heller, men den har jeg jo funnet på nettet. Der står det at man alltid skal bruke støtteben i baksetet, og det er jo det jeg skal. Jeg har kikket i nettbutikker, googlet og googlet, men finner ingenting. Har de sånt på Babyshop? Stressa er bare forbokstaven..

Gammel 11-07-11, 21:17   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akta Graco Cosmic xtp - støtteben?

Det skal ha støtteben, ja. Vi kjøpte setet i 2006, og det var ikke ekstrautstyr.

Gammel 11-07-11, 21:18   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi brukte støtteben på vårt. Men er ikke dette setet ute av produksjon for lengst? Vi hadde dette til våre barn og de begynner å bli ganske store nå.

Eller kanskje setet har vært i produksjon lenger enn jeg er klar over?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:18   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke det som er XTP da? For tidligere var det jo bare Cosmic uten støtteben.

Men her er det sikkert noen som vet det bedre enn meg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:18   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det er kjøpt brukt, det var kjøpt nytt i 2008.

Gammel 11-07-11, 21:21   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåværende modell heter Cosmic Comfort.

Om setet du har kjøpt er uten støtteben og hodestøtte, så er dette et gammelt sete, Isola. For XTP kom i 2005. Modellen før hadde ikke støtteben og hodestøtte, og het bare Cosmic.

Gammel 11-07-11, 21:21   #7
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Et sete fra 2008 burde nok hatt støtteben ja.

Gammel 11-07-11, 21:23   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Det har da vitterlig hodestøtte. Det er spor bakpå seteryggen tilsvarende de som vises i bruksanvisningen for montering av støttebenet.

Gammel 11-07-11, 21:23   #9
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Da hadde jeg nok tatt kontakt med selgeren.

Gammel 11-07-11, 21:24   #10
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Jah. Bare at vi måtte hente setet tidlig på morgenen fordi de skulle reise på ferie.

Gammel 11-07-11, 21:25   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

de hadde støttebein som standard i 2003 også. Men ikke i 2002.

Gammel 11-07-11, 21:52   #12
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte i 2002 og da var det uten støttebein og hodestøtte, ja.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:47   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Støtteben var standard i 2005 når vi kjøpte XTP til våre jenter. Vi hadde Cosmic til storesøster også og det ble kjøpt i 2002. Der var det ikke støtteben, men vi kjøpte hodestøtte som ekstrautstyr noe senere. Jeg tror jeg hadde villet forsikre meg om at setet du har ikke er gamlere enn fra 2008. Står det ikke noe produksjonsår på det? Det gjør det på en del seter, iallefall.

Det er forresten mulig jeg har liggende støtteben til XTP i garasjen fortsatt. Setene fra 05 er for lengst destruert, men støttebena tror jeg ligger der om du skulle være interessert. Jeg kan ikke garantere tilstanden, men jeg kan iallefall sjekke.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:58   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Uten støtteben i 2003 også, da vi kjøpte vårt. 2004modellen fikk derimot støtteben og ekstra nakkestøtte.

Produksjonsår står på en liten merkelapp på en av sidene av stolen.

Gammel 12-07-11, 01:30   #15
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Jada, jeg fant den lappen, det sto "Prod date" og så ingenting.

Lhi-My, det er jeg så absolutt interessert i ja!

Nå løser det seg heldigvis for akkurat denne turen, venninna mi har ikke airbag i bilen, så vi kan montere det foran. Jeg tviler ikke på at setet er kjøpt nytt slik selger sa altså, men jeg tipper vedkommende ikke er så kunnskapsrik på akkurat dette området. Det var noe annet småtteri som ble sagt som også pekte i den retningen.

Gammel 12-07-11, 01:33   #16
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Du vil ikke ta et bilde av setet?

På logoen ved hodet, står det Akta, Graco, eller Akta Graco?

Er foten man folder ut under beina en stålbøyle eller er det en slags plastbase?

Gammel 13-07-11, 10:01   #17
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Det er det setet jeg har sagt at det er.

Gammel 13-07-11, 10:16   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Beklager at jeg ville være til hjelp. Skal ikke gjenta seg.

Gammel 13-07-11, 11:53   #19
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det er det setet jeg har sagt at det er.

Du kan jo gi en bedre beskrivelse, når du har fått info om at Akta Graco Cosmic finnes i cirka 5 utgaver fra 2002 og fram til nå. For alt du vet så sitter du med et sete som er langt eldre enn 2008, når selger aldri har hatt støttebein på setet. Snuppa spør hvordan setet SER ut og om det er plastbase eller stålbøyle, og vil du ha hjelp så er det jo greit om du svarer på spørsmålene på en hyggelig måte.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 15:18   #20
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Jeg har sagt at det er xtp, ja? Ja. Er det fem varianter av den? Det står altså Akta Graco øverst, og så Cosmic xtp nederst. Og ja, det har metallbøyle. Det ser jaggu likt ut som det setet som er avbildet i den tilhørende bruksanvisningen også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.